voor de eigenaars van een citroen berlingo/peugeot partner
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- jakke-pompier
- Mountainbiker
- Berichten: 978
- Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
- Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29
- jakke-pompier
- Mountainbiker
- Berichten: 978
- Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
- Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29
-
- Mountainbiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
- Rijdt met: focus rockspring
- Contacteer:
gewoon stuk betonplaat op maat achterkant zagen met 2 klemmen voor bedliner pick up voor mensen met lefty of 15mm of 20 mm vooras zijn er verschillende klemmen of omvormers
klemmen zijn van xport
fiets vastzetten met extra spanband rond zadel klaar is kees
mijn auto is een partner
op amazon vind je verschillende soorten rond 20 dollar
omvormers voor verschillende vorken lvb lefty, 20mm as 15 mm as
zie hurricane components
klemmen zijn van xport
fiets vastzetten met extra spanband rond zadel klaar is kees
mijn auto is een partner
op amazon vind je verschillende soorten rond 20 dollar
omvormers voor verschillende vorken lvb lefty, 20mm as 15 mm as
zie hurricane components
Voor eigenaars met een peugeot partner/citroën berlingo met vijfde kofferdeur staat er een interessante tip van mij in O2 bikers januari 2010.
Namelijk een systeem om je kofferdeur te 'blokkeren' waardoor je uw fiets er aan kan ophangen . Dit blokkeren gaat door middel van een aluminium U profiel (in elke doe het zelf te krijgen) met afmetingen 10mm x 10mm (dikte flens 1,25mm). Dit U profiel zaag je af op de lengte van het gechromeerde deel van de pompveren van het kofferdeksel.
Schuif dit U profiel over de gechromeerde delen en je kofferdeksel staat vast. Bij de Peugeot Partner hangt een lus reeds aan het kofferdeksel, waar je gemakkelijk de tip van het zadel kan doorsteken. Zo heb je snel een mobiele werkplaats!
Namelijk een systeem om je kofferdeur te 'blokkeren' waardoor je uw fiets er aan kan ophangen . Dit blokkeren gaat door middel van een aluminium U profiel (in elke doe het zelf te krijgen) met afmetingen 10mm x 10mm (dikte flens 1,25mm). Dit U profiel zaag je af op de lengte van het gechromeerde deel van de pompveren van het kofferdeksel.
Schuif dit U profiel over de gechromeerde delen en je kofferdeksel staat vast. Bij de Peugeot Partner hangt een lus reeds aan het kofferdeksel, waar je gemakkelijk de tip van het zadel kan doorsteken. Zo heb je snel een mobiele werkplaats!
Heb een Berlingo Multispace en vervoer mijn fiets(en) door één deel vd achterbank op te klappen, fiets erin met zadel tegen de zetel die niet opgeklapt is, en veiligheidsgordel rond zadelpen.
geen gedoe met snelbinders of zelfgemaakte constructies en muurvast zelfs bij een noodstop.
2 fietsen op zelfde manier, wel een oude handdoek oid ertussen.
Voordeel: kan nog volk meerijden achterin
en nee, heb hier geen foto's van
geen gedoe met snelbinders of zelfgemaakte constructies en muurvast zelfs bij een noodstop.
2 fietsen op zelfde manier, wel een oude handdoek oid ertussen.
Voordeel: kan nog volk meerijden achterin
en nee, heb hier geen foto's van
-
- Kerstman
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
- Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
- Contacteer:
gewoon er plat insmijten en tis toch gedaan zekers, kan zeker niet meer omvallen en zelfs bij een korte remactie vliegt de fiets niet tot van voren
neej alle zevers in pakskes, ik hou mijn ogen ook goed open want met mijn nieuwen auto dat er aan komt wil ik de fietsen ook wat deftig zetten.
Die snelspanners, zijn die ergens te verkrijgen in Belgenland? Want aankopen bij amazone en dan dikke transportkosten betalen is ook niet echt logisch (tenzij het dan nog steeds goedkoper uitvalt natuurlijk ).
neej alle zevers in pakskes, ik hou mijn ogen ook goed open want met mijn nieuwen auto dat er aan komt wil ik de fietsen ook wat deftig zetten.
Die snelspanners, zijn die ergens te verkrijgen in Belgenland? Want aankopen bij amazone en dan dikke transportkosten betalen is ook niet echt logisch (tenzij het dan nog steeds goedkoper uitvalt natuurlijk ).
-
- Mountainbiker
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
- Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM
Bericht door TASMANIAN DEVIL »
ik had in mijn ex-berlingo een systeem gemaakt waardoor ik 4! fietsen kon vervoeren en deze namen slechts plaats in van de voorste zetels tot aan het begin van de wielkappen. dus het gedeelt van kofferdeur tot wielkappen inbegrepen was nog vrij voor ander materiaal.
ik ben zo op reis geweest met 4 fietsen, 4 valiezen, een hele berg eten en nog wat drankvoorraad.
ik zal eens kijken of ik foto's staan heb
ik ben zo op reis geweest met 4 fietsen, 4 valiezen, een hele berg eten en nog wat drankvoorraad.
ik zal eens kijken of ik foto's staan heb
-
- Mountainbiker
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
- Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM
Bericht door TASMANIAN DEVIL »
CUBE-blackrider schreef:ik had in mijn ex-berlingo een systeem gemaakt waardoor ik 4! fietsen kon vervoeren en deze namen slechts plaats in van de voorste zetels tot aan het begin van de wielkappen. dus het gedeelt van kofferdeur tot wielkappen inbegrepen was nog vrij voor ander materiaal.
ik ben zo op reis geweest met 4 fietsen, 4 valiezen, een hele berg eten en nog wat drankvoorraad.
ik zal eens kijken of ik foto's staan heb
foto's ondertussen gevonden:
wat uitleg:
ik heb dus 2 draadstangen gebruikt en vleugelmoeren. dus iedere vorkpoot wordt vastgezet met 2 vleugelmoeren en eventueel rondellen (per vork dus 4). de draadstang wordt aan de zijkant vastgemaakt door L beugels (zelf te maken) met een gat in geboord met de diameter van de draadstang. Deze worden vastgezet door borgmoeren. in de zijpanelen van de berlingo zijn sleuven/gaten. hieraan heb ik de L beugels bevestigd. Het hout op de foto zijn een soort steunpilaren, zodat de draadstang minder doorbuigt. Kan je natuurlijk ook in aluminium of metaal maken. Dit was een prototype, maar werkt perfect! en gedurende de 16u lange rit via slingerende bergpasjes naar frankrijk, geen enkel probleem gehad! oja, ik maakte de fietsen nog wel eens extra vast met binnenbanden rond het zadel.