GEZOCHT MTB club met jeugdwerking omgeving Aalst

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Jasmine
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 sep 2011 11:05
Rijdt met: nn

GEZOCHT MTB club met jeugdwerking omgeving Aalst

Bericht door Jasmine »

Als totale leek in de MTB wereld maar met een zoon die absoluut wil gaan MTB'en als sport.

Ik zoek dus een MTB club in de ruime omgeving van Aalst met een jeugdwerking (liefts zonder dat de ouders elke week ook moeten meerijden)

Hij zit in het 1e lj en heeft gisteren de gordel 28 km uitgereden. Dus wordt met de dag zotter van fietsen en MTB'en.

bedankt

Jasmine
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Re: GEZOCHT MTB club met jeugdwerking omgeving Aalst

Bericht door flaming_jakke »

Jasmine schreef:Als totale leek in de MTB wereld maar met een zoon die absoluut wil gaan MTB'en als sport.

Ik zoek dus een MTB club in de ruime omgeving van Aalst met een jeugdwerking (liefts zonder dat de ouders elke week ook moeten meerijden)

Hij zit in het 1e lj en heeft gisteren de gordel 28 km uitgereden. Dus wordt met de dag zotter van fietsen en MTB'en.

bedankt

Jasmine

Wekelijks is er ergens wel in Oost-Vlaanderen een toertocht met kids begeleiding van de VWB. Op de kalender kan je hierover de nodige info vinden.

Bij Waasland MTB-school kan je eventueel ook terecht . http://www.waaslandmtbschool.be/

Ik hoop dat je iets aan de info hebt.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

spijtig dat den afstand zo groot is anders had mijne zoon (ook 1e lj) een "trainingspartner" derbij :bounce: :lol:
Jasmine
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 sep 2011 11:05
Rijdt met: nn

Bericht door Jasmine »

We gaan hem inschrijven in de mtb school is wel elke keer een flinke rit naar St-Niklaas en Antwerpen maar dat hebben we er voor over en hij kijkt al uit naar de eerste ritten in het zand en de modder !!

@ Jason: ja spijtig, wat is juist te ver? want nu gaat hij altijd met zijne nonkel trainen.

Hij heeft zich gisteren rot geamuseerd in de modder en vond het de max dat hij in de plas gevallen was die te diep was voor zijn kleine wielen.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

ik ben uit de westhoek (regio ieper) dus dat lijkt me toch een serieuze afstand.
De MTB school lijkt me alleszins een goeie keuze (spijtig dat er hier geen zo'n initiatief is)

mijn zoon is nu 6j en gaat vlot mee op tochtjes van 30-35km, ook al eens verkeerd gereden op een tt waardoor we met 40km aankwamen(aan 14,5km/u gem. dan nog wel).

Ik probeer wel de parcours zo uit te kiezen dat het overwegend vlak blijft.

komend weekend ga ik ermee naar Voormezele voor de 28km ofwel naar Wingles waar hij eens een wedstrijdje kan rijden tussen leeftijdsgenoten ( ge moest eens weten hoelang die al vraagt om wedstrijdjes te mogen rijden)
Jasmine
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 sep 2011 11:05
Rijdt met: nn

Bericht door Jasmine »

We zullen spijtig genoeg nog even moeten wachten met de mtb school, aangezien hij maar 6 zal worden in het 1e lj en geen 7 mag hij nog niet starten dus pas voor volgend jaar. Met een mega teleurgesteld kind terug naar huis moeten komen.

Maar de oplossing is: ik ga ook een fiets kopen en met hem toertjes beginnen rijden en TT's dan doe ik ook nog iets aan mijn conditie.

Dus wie ons wegwijs kan maken of ons op sleeptouw wil nemen: laat maar horen!!
gunth
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 31 okt 2008 13:03
Rijdt met: Scott Voltage YZ 2

Bericht door gunth »

Jasmine,
Er is zondag 23 okt. een MTB tocht in Baardegem, niet zo ver van Oilsjt.
Misschien kan de 26 km iets voor jullie zijn. Als je het op het gemak aanpakt kan het misschien lukken. Afhankelijk van het weer natuurlijk, want uit ervaring weet ik dat te veel modder niet leuk is voor de kleine gasten en ze er vlug een tegengoesting van krijgen.
Gebruikersavatar
khipan
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 25 feb 2010 22:04
Rijdt met: ne tragen

Bericht door khipan »

Plaats reactie