Forumoverzicht Bikemogelijkheden Marathons, chrono's en wedstrijden 01/06/09 ardennes trophy

01/06/09 ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 19 apr 2009 21:14
desertrat Mountainbiker

Mijn bike: wilier rossorobino
Vorig jaar 1e maal gereden en natuurlijk terug van de partij.

Dit jaar kunnen we nummers afhalen op zondag, iemand een idee of dat voetbalplein beschikbaar zou zijn om je tent op te zetten voor de zondagavond? Heb daar vorig jaar veel tenten zien staan.

Bericht di 05 mei 2009 22:03
s-biker gert Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

twijfel tussen deze en les cimes de waimes, Welke zouden jullie kiezen? :bounce: Ideale voorbereiding voor rdhf ?

Bericht wo 06 mei 2009 09:11
Mister T. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: is schoner dan de uwe!

s-biker gert schreef:
Ideale voorbereiding voor rdhf ?

beide...

Ideale aangroei van kilometers: 70-75 in Waimes, en dan 85-90 in La Reid. Ook hoogtemeters stijgen gevoelig (Waimes +- 1700 en La Reid +- 2400)

Bericht wo 06 mei 2009 09:35
Gertus Mountainbiker

Mijn bike: Lokeren
Als ge Cimes nie overleeft dan is ardenne trophy de hel en RDHF het hellevuur :-)

Gewoon allemaal bollen

Bericht wo 06 mei 2009 20:38
Dummy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Scalpel 2011

Ik ben er al 2 keer gestart en heb hem nog geen enkele keer uitgereden: vorig jaar na 10km op mijn knie gevallen en het jaar daarvoor vertrokken voor de 90km, maar helemaal leeg en ontredderd de splitsing naar de 65 gevolgd. Dit jaar mik ik op top 50 8-[

Bericht di 12 mei 2009 17:47
freezy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Reeds 2 keer de 90 gedaan (was toen nog 80). Misschien dit jaar nog eens gewoon als TT, tijd zegt me niet veel. Heel mooi parcours, veel leuker dan bvb een Houffamarathon.

Bericht di 12 mei 2009 18:22
s-biker gert Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

freezy schreef:
Reeds 2 keer de 90 gedaan (was toen nog 80). Misschien dit jaar nog eens gewoon als TT, tijd zegt me niet veel. Heel mooi parcours, veel leuker dan bvb een Houffamarathon.

mooier dan waimes ook ?

Bericht di 12 mei 2009 18:25
freezy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Die heb ik nog niet gedaan.

Bericht di 12 mei 2009 18:43
Ivanhoe el biker loco Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Farley 6
Ik heb me ook ingeschreven hier! Wel maar voor de 65km! :oops: Hopelijk word het een mooie tocht maar ja in de ardennen zijn er weinig slechte tochten denk ik!

Bericht di 12 mei 2009 19:13
pearl jam Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized - rotwild - GT zaskar - scott spark
Info Nederlands
Ardennes Trophy, 20de editie al, het is
op 1 juni, Pinkstermaandag.

aan LA REID (gemeente van THEUX) : vertrek en aankomst op de ruime en spaarzaam beboste site aan het Provinciaal Instituut van LA REID.
een organisatie van Ardennes Mountain Bike Theux, een pioniersclub die dezelfde leeftijd heeft als de mountain bike.
een MTB raid die dit jaar DRIE rondes voorstelt met een afstand van 45, 65 et 85 km, bijna exclusief op de gemeente THEUX.
de 4de wedstrijd van de challenge EBBT (www.ebbt.be) en de 2de wedstrijd van de challenge EBMC (www.ebmc.info).
een vertrek met opeenvolgende golven van 250 deelnemers in het centrum van het dorpje La Reid vanaf 9.30 uur.
een elektronische chrono met reëlle- en intervaltijden voor iedere afstand en voor alle deelnemers.
20 genummerde hellingen op de « koninginne-afstand ».
2, 3 en 4 standplaatsen ter assistentie volgens afstand.
overvloedige bevoorrading : 2 op de 45 km, 3 op de 65 km en 4 op de 85 km.
een prize money voor de « koninginne-afstand » + een origineel geschenk voor de eerste 1000 deelnemers ingeschreven op alle afstanden samen.
een persoonlijk brevet (goud/zilver/brons) voor iedere deelnemer.
voorinschrijving : 20 euro (zondag 24 mei om middernacht) – de dag zelf : 25 euro
Nieuwigheden voor deze 20de editie :
De deelnemers zullen de afstand kiezen bij de inschrijving
De Start Box zullen de deelnemers per afstanden hergroeperen
De tijd tussen de verschillende start zal verhoogd om de risico’s van belemmeringen te verminderen
De eerste start is 30’ vroeger dan de vorige editie
het zal mogelijk zijn om zijn plaat terug te trekken of om zich op zondag 31 mei in te schrijven
De dag van zondag 31 mei zal gereserveerd zijn voor Kids-Trophy
De concurrenten zullen een eerste keer voorbijgaan op de Aankomst lijn na 20 km

Heb ik het goed voor :

Na 20km passeren we al een 1ste keer de aankomstlijn?
Is er dan nog een rondje van 65km of doen we 4 keer dezelfde ronde?

greetz
Andy

Volgende

Keer terug naar Marathons, chrono's en wedstrijden