Welke zeep voor de handen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
ice25
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: do 20 dec 2007 20:50
Rijdt met: Cube Reaction & Trek 6000

Welke zeep voor de handen

Bericht door ice25 »

Ik vroeg me af met welke zeep jullie uw handen wasten na aan de fiets gewerkt te hebben? En is met die zeep al het vuil weg?

Ik ben op zoek naar een goede zeep die echt al het vuil van de handen haalt. Ik ben namelijk ook nog een opleiding bezig van verpleegkunde en kan me echt niet permiteren om smeer niet van mijn handen af te krijgen.
Gebruikersavatar
Treg
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: za 16 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scalpel '11 - Taurine SL2 - Radon Boa Litening
Contacteer:

Bericht door Treg »

Denk dat er heel wat goede merken zijn. Gebruik momenteel Marly maar ben daarvoor ook content geweest met Stokolan en één of ander obscuur Aldi of Lidl merkje...

Tip voor the cheap ass dudes: Meng wat gewone handzeep met gebruikt koffiegruis uit de koffiefilter... Je zal verschieten van het resultaat! :wink:
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Zo van die witte potten met rode dop uit "Dunaldy". Aldi dus.
Schitterend product: kleine groffe deeltjes schuren al het vuil weg, riekt naar appelsien (is ook gemaakt van appelsienenschil, geloof ik) en legt achteraf een laagje op de handen als verzachtend effect.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Met dreft of cif krijg je ook steeds alle vuil weg.
Of eender welk afwasmiddel.
Gebruikersavatar
Noobie
Mountainbiker
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 11 jun 2008 12:20
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro

Bericht door Noobie »

Ik heb van die latexhandschoenen gekocht. Ongeveer een 5 euro voor honderd paar. Je verliest niet veel aan "fingerspitzgefühl" en de handjes blijven mooi :wink:
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Noobie schreef:Ik heb van die latexhandschoenen gekocht. Ongeveer een 5 euro voor honderd paar. Je verliest niet veel aan "fingerspitzgefühl" en de handjes blijven mooi :wink:
en dat vind je in ieder ziekenhuis en zeker op de rea kar :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Noobie schreef:Ik heb van die latexhandschoenen gekocht. Ongeveer een 5 euro voor honderd paar. Je verliest niet veel aan "fingerspitzgefühl" en de handjes blijven mooi :wink:
Tis wel voor aan de fiets te werken é...

Dreft met wit zand mss? :-D
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Bericht door J!nX »

Noobie schreef:Ik heb van die latexhandschoenen gekocht. Ongeveer een 5 euro voor honderd paar. Je verliest niet veel aan "fingerspitzgefühl" en de handjes blijven mooi :wink:
als ge aan uw tandwielen moet werken, scheuren die dan nie snel?
vroeger gebruikte ik 'onzichtbare handschoenen' was een spuitbus met schuim, beetje op handen spuiten en uitwrijven, vormde dan een soort film op handen, na het werk met water afspoelen en was zuiver. maar bus is al een tijdje op en heb ze nergens meer gevonden in winkel.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Tip voor the cheap ass dudes: Meng wat gewone handzeep met gebruikt koffiegruis uit de koffiefilter... Je zal verschieten van het resultaat!
Doe ik al jaren, en niet uit "Cheap ass" overweging, maar gewoon omdat het prima werkt en mij geen kapotte, pijnlijke handen oplevert, wat ik bij de agressievere "garagezepen" wel heb. :wink: :P
Plaats reactie