Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
knoekie 123
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 mar 2008 21:16
Rijdt met: scott

Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Bericht door knoekie 123 »

Heeft er iemand van jullie al rijervaring met de BULLS COPPERHEAD 3 DISC? wat vinden jullie van deze fiets?
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Re: Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Bericht door Brunox »

knoekie 123 schreef:Heeft er iemand van jullie al rijervaring met de BULLS COPPERHEAD 3 DISC? wat vinden jullie van deze fiets?
De bulls copperhead 3 disc kwam in de laatste 0² Bikers wel als beste uit de test.

Bulls zijn zeker en vast geen slechte fietsen hoor.
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Jep heb ik ook gelezen.
Bernardi
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 22:17
Rijdt met: graville g-force centaur

Bericht door Bernardi »

Ik wilde net hetzelfde topic openen, omdat ik al langer naar een mtb op zoek was en nu zag dat deze maar 999 euro kost.

full xt
reba sl
magura julie
rr,nn
fsa onderdelen

Nu was ik eerst meer te vinden voor een cube ltd race dan voor bulls maar deze bike lijkt me toch zeer sterke concurrentie.

Hoe zijn de remmen trouwens? magura julie iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Bernardi schreef:Ik wilde net hetzelfde topic openen, omdat ik al langer naar een mtb op zoek was en nu zag dat deze maar 999 euro kost.

full xt
reba sl
magura julie
rr,nn
fsa onderdelen

Nu was ik eerst meer te vinden voor een cube ltd race dan voor bulls maar deze bike lijkt me toch zeer sterke concurrentie.

Hoe zijn de remmen trouwens? magura julie iemand ervaring mee?
Ik vond ze niet zo goed dosseerbaar maar zoveel ervaring heb ik nu ook niet met die remmetjes. Volgens mij staan ze zowat op niveau van Juicy 5, degelijk dus :)
Bernardi
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 22:17
Rijdt met: graville g-force centaur

Bericht door Bernardi »

Na wat zoeken kwam ik perongeluk die test tegen. En ik ben toch wel overtuigd.

http://www.bulls.de/download/presse/de/ ... isc_NL.pdf
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Bernardi schreef:Na wat zoeken kwam ik perongeluk die test tegen. En ik ben toch wel overtuigd.

http://www.bulls.de/download/presse/de/ ... isc_NL.pdf
Test? O²bikers zijn persoonlijke indrukken van 4 mensen.

Ik zou liever eens een test zien van de 4 kaders op een testbank :-)
Bernardi
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 22:17
Rijdt met: graville g-force centaur

Bericht door Bernardi »

En welke veronderstel je dan dat er gaat winnen? De cube?

En btw wat zal een testbank zeggen? welk het stijfste frame is? Dat vind ik dan ook nog moeilijk om te vergelijken omdat het soms in °/Nm en soms in mm/Nm wordt uitgedrukt, hoe moet je dat vergelijken?

Ik vind dat zo'n test als EFBe veel nuttiger, das tenminste vergelijkbaar.

Of als ze carbon gebruiken dat ze het merk en type van carbon vermelden zoals isaac, merckx en sommige merken.

Sorry maar ik vind dat ze hier dringend een standaard moeten in trekken om zo de markt toegankelijker te maken.

Voor de rest zou ik ook graag zo'n test zien maar probeer ze maar eens te vinden.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Bernardi schreef:En welke veronderstel je dan dat er gaat winnen? De cube?

En btw wat zal een testbank zeggen? welk het stijfste frame is? Dat vind ik dan ook nog moeilijk om te vergelijken omdat het soms in °/Nm en soms in mm/Nm wordt uitgedrukt, hoe moet je dat vergelijken?

Ik vind dat zo'n test als EFBe veel nuttiger, das tenminste vergelijkbaar.

Of als ze carbon gebruiken dat ze het merk en type van carbon vermelden zoals isaac, merckx en sommige merken.

Sorry maar ik vind dat ze hier dringend een standaard moeten in trekken om zo de markt toegankelijker te maken.

Voor de rest zou ik ook graag zo'n test zien maar probeer ze maar eens te vinden.
De Cube? Nee, er zijn volgens mij betere frames te vinden in die prijsklasse. Gok op de Stevens :P.
Maar bon, geen idee wie het beste zou scoren, ik lees in O²-bikers enkel persoonlijk indrukken en daarop zou ik me nooit bazeren om een fiets aan te schaffen. Kan je beter naar hun Happy Days gaan om zelf het 1 en ander te testen. Bij O² heb ik de indruk dat ze enkel naar de afmontage kijken en het gewicht van de fietsen, je moet niet op de fiets gezeten hebben om te weten dat de Reba van de Bulls het beter zal doen dan de andere vorken.

Moesten het nu nog profs zijn die de fietsen testen.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Nu mijn dochter mijn oude bike (Rockrider 8.1 met XT) gebruikt wens ik mij een nieuwe winterbike aan te kopen. De grote merken bieden een modder onwaardige afmontage aan bij prijzen rond de 1.000 euro.
Nietzo bij de Copperhead.
Dus
Zijn er mensen die een Copperhead hebben en hier enige rijervaring kunnen meedelen?
De O2 test heb ik gelezen maar zoals bij al hun testverslagen, met perfecte beschrijving van afmontages & gewichten, heb ik nog nooit de ziel van de fiets geproefd.
Dus Copperhead rijder, hoe voelt uw bike aan?
Plaats reactie