Beste MTB voor €1000.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
mr.p
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 16:07
Rijdt met: mongoose

Beste MTB voor €1000.

Bericht door mr.p »

Ik ben op zoek naar een goede mountainbike.
Mijn budget is 1000€.

Hoe zoek ik een mountainbike met een goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Welke modellen kunnen jullie me aanbevelen voor €1000?
lexen007
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 22:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel en Bad Boy
Contacteer:

decathlon

Bericht door lexen007 »

enkele maanden terug dezelfde oefening moeten doen voor een beginnende collega. Kwamen uit bij decathlon. Niet exclusief, niet erg mooi (imho), maar prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen. Collega kocht toen de rockrider 8.2 en is er toch content van.

http://www.decathlon.be/NL/rockrider-8-2-12141117/
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Geen makkelijke opdracht.... de beste fiets voor 1000€....

De ene heeft andere noden dan den andere he.

Er wordt natuurlijk rap richting Decathlon, H&S en Canyon gewezen wegens de mooie en goede onderdelen op die fietsen maar maakt dat de beste fiets?

Ik ben nog altijd van mening dat het frame de fiets maakt en niet de XT achterderailleur gecombineerd met die goede remmen.

Ik zal niet zeggen dat Decathlon, Radon, Canyon ed... slechte frames zijn maar wil enkel zeggen dat men zich niet moet blindstaren op de onderdelen en ook eens moet kijken naar de basis waarop die zijn geplaatst.


Mijn persoonlijke keuze voor +- 1000€ is de Trek 6700.
lexen007
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 22:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel en Bad Boy
Contacteer:

Bericht door lexen007 »

Groot gelijk Kawa, maar voor die 1000 euro moet je eigenlijk kiezen tussen goed kader/vork en goede groep/wielen. Normaal gezien ga je ergens op moeten beknibbelen. Voor dit relatief laag budget (eigenlijk heel erg om moeten zeggen), gaat het plezier van de betere onderdelen meer doorwegen dan een beter kader. Als we bij een duur A merk kijken, bvb cannondale F4, heb je een veel beter kader en vork, maar is de rest veel minder.

Onze shortlist was : decathlon, cannondale F4, commencal supernormal (2007). Voor dit budget misschien een eindereeks 2007 bike nemen ?

Juist eens die Trek bekeken, en inderdaad heel mooie fiets, en zeker vergelijkbaar met die decathlon.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

neem ook is een kijkje bij cube, ghost, merida

hebben altijd een heel mooie prijs kwaliteit verhouding
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

X-vert serie van corratec is ook een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Borisbeer
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 09 aug 2007 09:44
Rijdt met: Orbea Lanza Enigma
Contacteer:

Bericht door Borisbeer »

Ik zou ook niet voor Decathlon kiezen. Enkel en alleen al omdat ik er nog steed heilig van overtuigd ben dat een gewone kleine fietsenmaker een betere eknnis van zaken heeft.

De lokale fietsenmaker ziet U ook niet graag komen met een fiets van Decathlon. De mijne zijn haar komt al omhoog van de naam Decathlon alleen al.
edy
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 22:39
Rijdt met: trek 6500; trek 1.9, corratec superbow wc

Bericht door edy »

ik zou ook niet twijfelen en kijken voor de Trek 6700, schitterend onverwoestbaar frame met al een redelijke afmontage, en als je regelmatig zal fietsen is het uiteindelijk maar de kader en andere niet slijtdelen die zullen "blijven" al de andere onderdelen slijten toch en worden toch mettertijd vervangen (door eventueel upgrade onderdelen).
en als je bij een trek dealer koopt weet je ook al dat je met een vakman te maken hebt. Indertijd ook serieus rondgekeken en telkens bij trek uitgekomen op gebied van look/kwaliteit/prijs.
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

nebraz M/30j. schreef:X-vert serie van corratec is ook een mogelijkheid.
idd geef mijn maar zo een corratec mooi fietske
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: Beste MTB voor €1000.

Bericht door Bulls69 »

mr.p schreef:Ik ben op zoek naar een goede mountainbike.
Mijn budget is 1000€.

Hoe zoek ik een mountainbike met een goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Welke modellen kunnen jullie me aanbevelen voor €1000?
Momenteel bij Bulls een aanbieding met complete XT groep, enkel de hydrolische remmen zijn niet XT maar van Magura Julie, RS REBA vork.
Prijs kwaliteit zeker geen slechte deal, normale prijs 1299Euro, staat nu voor 999Euro

http://www.fietsencarry.be/copperhead.jpg
http://www.fietsencarry.be/Promotiesfietsen.html
Laatst gewijzigd door Bulls69 op vr 09 nov 2007 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie