Ik ken deze schijven uit de automobielwereld en moet zeggen dat er ook "verschillen" in zitten.
Grote voordeel : kunnen hogere temperaturen aan, slijten "niet", en wegen pakken minder dan hun ijzeren evenknie.
Om te oordelen of ze versleten zijn moeten we ze wegen want aan de buitenkant ken je er niets aan zien (tenzij je met versleten remblokken blijven doorgaan bent uiteraard ). Op de sportwagens gaan deze schijven dus in principe "levenslang" mee.
Temperatuur is inderdaad ook belangrijk : koud = piepende remblokken, maar je hebt wel remkracht, het echte bijten heb je pas wanneer alles wat warmer is, maar fading ken je niet.
Ben benieuwd wanneer dit grootschaliger op de fietsmarkt komt. Vermits een schijf op een fiets veel dunner is kan die zijdelingse stijfheid wel parten spelen.
Euh prijs ... tja
Ceramic disc
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Berichten: 316
- Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
- Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem
discs
Bericht door Schoupabiker »
Laatst gewijzigd door Schoupabiker op do 01 nov 2007 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: do 13 apr 2006 14:03
- Rijdt met: bianchi
Bericht door josvantbos »
ik dacht uit de uitleg hierboven te verstaan dat ze juist geen (minder) warmte naar de naven geleiden