Stevens

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Severus
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: Niner Air9

Stevens

Bericht door Severus »

Hoi

Ben van plan mij binnen het jaar een nieuwe mtb aan te schaffen, een hardtail.

Nu viel mijn oog op Stevens. Zijn er onder jullie die ervaring hebben met deze bikes? Zowel positieve als negatieve commentaren zijn meer dan welkom.

Dit lijken mij originele bikes die je niet zo veel ziet op tt's
Gebruikersavatar
oedieboy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 01 feb 2006 15:48

Bericht door oedieboy »

Ikzelf heb een stevens S4 van vorig jaar. Het is "maar" een fiets met alivio, maar ben er toch zeer tevreden over. Naar mijn mening degelijke fietsen.
En idd, je ziet ze niet zoveel, voor mij toch een pluspunt.
Laatst een koersfiets gekocht en Stevens was voor mij terug een grotere kanshebber. Uiteindelijk gekozen voor een Gazelle, omdat ik er iets meer voor mijn geld kreeg.
Gebruikersavatar
Zola
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 16:47
Rijdt met: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Bericht door Zola »

Prijs/kwaliteit is Stevens een goede keuze.
Echter, ik weet niet wat men geeft van garantie...
Gebruikersavatar
oedieboy
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 01 feb 2006 15:48

Bericht door oedieboy »

Op mijn factuur staat:
5j garantie op kader
2j garantie op verende vork + onderdelen, excl. slijtage
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Ik rij sinds december met een Stevens M8 en ik ben daar zéér tevreden over.

Ik zou er niet aan twijfelen om een Stevens te kopen. En het plezante is dat je er eigenlijk niet zo veel ziet rijden.

Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop!

Greetz
Steve :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sorrow
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 13:19
Rijdt met: Specialized EPIC COMP 29
Contacteer:

Bericht door sorrow »

Ik rij sinds 2004 met een Stevens S9 "Der Traum in weiss".
En ik ben hier ook zeer tevreden van !

Afbeelding
Gebruikersavatar
stovie
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 19:40
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29'er

Bericht door stovie »

Jup Severus,
Ik heb dit weekend ook een Stevens gekocht: S6 Pro, na veel wikken en wegen. Vorige (Trek) was goedkoop en op, en het was tijd voor een nieuwe, prijsklasse onder de 1000 euro. Ik vind het bijzonder veel goeie fiets voor weinig geld, 750 euro. Zeer mooi afgemonteerd, volledig Deore. Andere in die klasse (Specialized Rockhopper bvb) waren meer gemixt van materiaal. Alle fietsen zijn wel goed natuurlijk, maar deze schakelt wel bijzonder goed voor zijn klasse; voor mij was ook de maat doorslaggevend: 22' en lange kader. Mss is dat voor jou anders.
Dit weekend al getest natuurlijk op 60 km en héél goed meegevallen!
Ook bij mij was het merk onbekend, maar ik kreeg op dit forum en elders zeer goeie commentaar. Kijk maar eens met de zoekfunctie op Stevens. Alleen de voorvorken van Suntour kregen op dit forum niet zo'n goeie commentaar, maar de mijne rijdt voorlopig echt wel goed: Epicon, op lucht, met lockout en gecoat en al.

Stijl is wel sober en eenvoudig, (blauwgrijs) maar opvallend genoeg keken dit weekend vooral de vrouwen bewonderend naar mijn bike ... 8)

Grtz.
Gebruikersavatar
Severus
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door Severus »

Merci voor de reacties.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Juke Xtr maar dan enen met Magura h33 ipv schijfremmen en Xt ipv Xtr mocht dat natuurlijk allemaal mogelijk zijn. In Duitsland moet dit een populair merk zijn maar hier vindt je ze inderdaad nog niet zoveel. Normaal gezien zouden ze dit merk moeten verdelen bij Jowan in Kluisbergen dus ik zal er eens moeten binnenspringen om de fiets aan een nader onderzoek te onderwerpen :roll:

Trek spreekt me ook wel aan maar hier moet ik nog wat opzoek werk voor doen. Zoek me vooral een fiets die lichter is dan mijn huidge Bulls die momenteel 13,8 kg weegt.

Specialized...tsja iedereen rijdt er precies mee rond en zal daardoor wel afvallen denk ik.

Commencal...hmmm spreekt me erg aan.

Nog veel puzzelwerk te doen dus :wink:
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Inderdaad, Jowan is verdeler van Stevens.
De mijnen komt ook van bij Jowan.
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Stevens zit prijs/kwaliteit heel goed. Kijk maar naar de Manic. Zelf heb ik een Glide Team (121mm veerweg) in bestelling, kben wel is curieus. Best wel een ferm fietske met een Talas, X0, Truvativ Noir, DT340/Mavic 717 wielen en XTR schijfremmen.
Ik was eerst op zoek naar een Specialized Stumpjumper FSR Elite doch deze lijkt mij net iets exclusiever :wink:
Plaats reactie