
XTR ST-M975 Dual Control Lever for Disc Brake en XTR SL-M970 RAPIDFIRE Plus Shift Levers
Ik heb eventjes de kans gehad om met de nieuwe XTR triggers & dual controls gekoppeld aan de nieuwe crank en voor- en achterderailleur op de rollen te rijden. Wat meteen opvalt is hoe licht en snel alles schakelt., zowel bij de dual controls als bij de triggers. Met de nieuwe triggers kan je twee versnellingen in één keer afschakelen, of één per één. De foto is van de dual controls. Wat meteen opvalt is dat het remolie-reservoir vast staat en niet langer mee met de remhendel op- en neer beweegt.
Ben zelf SRAM X.0 rijder, maar de eerste indruk is erg positief.


XTR Hydraulic Disc Brake System (BR-M975 Hydraulic Disc Brake Caliper & SM-RT97 Center Lock Disc Rotor
Remklauw uit één stuk, remschijf geriveteerd is op een alu (?) drager

XTR voorderailleur - prototype
Prototype van de nieuwe voorderailleur, CNC gefreesd.


XTR RD-M970 Low Normal Rear Derailleur

XTR WH-M975 Wheel Set for Disc Brake
Let op de spaaknippels, die gelast zijn op de velg

XTR Quickreleases

XTR crank - prototype
De linker crankarm slechts met één bout bevestigd. Let ook op de centrale inbusbout loodrecht op de trapas.


