19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door Barbeque »

Zaterdag 19 mei 2018
Bossen- en Poldertocht
Startplaats Kantine Eendracht Brugge (recht tegenover Jan Breydelstadion)
Koning Leopold III laan 117
8200 Brugge
30 – 48 – 47 en 75 km
Start van 8u tot 14 u
3 euro of 5 euro voor niet aangeslotenen
30 km met 1 controle basislus door Tilleghembos, Tudor en Beisbroek
48 km met 2 controles basislus en extra lus naar Snellegem en vloethemveld
57 km met 2 controles basislus en extra lus door Meetkerkse Moeren en Sint Pietersplas
75 km met 3 controles basislus met de 2 extralussen naar Snellegem en Meetkerke


Met vriendelijke groeten
Marc De Vos
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door plummecrosser »

altijd een leuke tocht met een perfecte organisatie,spijtig door familiale omstandigheden kan ik er niet bij zijn anders stond ik er zeker voor de volle 75 km
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door R1ALAIN »

Kunnen we daar parkeren?
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door plummecrosser »

R1ALAIN schreef:Kunnen we daar parkeren?
vorig jaar geen parking problemen gehad , er is een parking bij en in de straten en parking van het zwembad is er plaats genoeg
Gebruikersavatar
Martin
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:12
Rijdt met: olympia

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door Martin »

Zou wel eens durven afkomen met mijn zoon. Is de 30 km de moeite waarde (genoeg offroad en bosgehalte?)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door i-Mac »

Yep ... Zou er graag een goeie 100km rijden. Voorbereiding op dinsdag (Utrechtse Heuvelrug)
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door Jacoba A. »

Vandaag de korte afstand gereden. Er reed ook een beginner mee. Het was een mooie route met een goede bevoorrading. Ik denk wel dat er net iets meer kon gedaan worden met het parcours. Maar ik heb me zeker en vast geamuseerd.
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door ivan10 »

Toffe rit maar inderdaad er kon meer uitgehaald worden. Bv ok.Bepijling kon beter. Al bij al mij geamuseerd.
Gebruikersavatar
NoHair
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 sep 2016 16:35
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door NoHair »

Gisteren ook de 75 gereden. Over de rit zelf kunnen we kort zijn: goed maar niet speciaal. Heel vlug parcour waar je regelmatig in de remmen moest omdat de pijltjes niet altijd duidelijk waren. Er zaten mooie stukken in maar had het gevoel dat er te veel (drukke) wegen in zaten om aan 75 km te komen. Zeker de laatste kms. De bevoorradingen waren uitstekend met hele vriendelijke mensen.
Heb de eerste 48km gereden met iemand uit Zomergem. En dan de laatste 30 km met een Leegloper (buurman) die verloren gereden was :wink: Mede door het gezelschap was dit toch nog een aangename rit.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 19.05.2018 - Sint-Andries-Brugge - Bossentocht

Bericht door i-Mac »

Mijn rit werd er eentje met hindernissen. Na ongeveer 35km voelde ik mijn achterband wat opwippen. Bleek dat er een scheurtje in de buitenband zat, en mijn binnenband begon naar buiten te komen. Ik heb mijn gezelschap laten gaan, en ben huiswaarts gekeerd. Direct een nieuwe achterband gaan halen, en deze ook geplaatst. Opnieuw gestart richting plaats aar ik in eerste instantie moest afhaken, maar niet veel later al een lekke band. Eens dat euvel opgelost was, mijn weg verder gezet. Dan maar alle registers opengetrokken, en alles gegeven. Wegens tijdsgebrek, niet de 75km gereden. Bij thuiskomst had ik toch 78km, aan 24,6 gemiddeld. Ik was tevreden.

Kan je meer halen uit de streek? Het zou kunnen, maar vraag is of alle off-road stukken extra dan de moeite waard zijn. Bovendien zijn de laatste jaren veel stukken privé voorgoed afgesloten, of krijgen alleen bepaalde organisaties er toestemming voor. Nog andere stukken werden min of meer verhard aangelegd, dus daar is de fun ook verdwenen.


Dinsdag ga ik een ganse dag ravotten op de Utrechtse Heuvelrug.
Plaats reactie