12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Speedy G. »

Ik heb niets met de organisatie te maken maar zag dat deze nog niet online stond.

Info van hun website gehaald.

Plaats: Kantine KVV Vosselaar, Bergakker 10A
Start: 8.00-10.30
afstanden tussen 25km en 55km, ook Kidstoer

Altijd interessante tocht die zowat alle mogelijke paadjes proberen te zoeken.
Laten we hopen dat de Konijnenberg er dit jaar ook weer inzit.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Donkey@base.be »

Het blijft idd heel stil vanwege de organisatie op deze site. Ergens las ik wel 15km bloso. Als het is zoals vorige jaren dan zit dat vooral in de 55km. Maar in het verleden is er ook voor de kleinere afstanden meer Bloso geweest. Dat zal dan te maken hebben met de terreinen waarvoor ze toelating hebben gekregen. Ik hoop ook op de konijnenberg want daar is er amper slijk mogelijk. Dat ligt voor het crossterrein wel anders , daar is het bijna onvermijdelijk. Ook het raadsherenpark is meestal beperkt qua slijk. Als de weersvoorspellingen kloppen is er vooral op zaterdag neerslag wat niet zo gunstig is voor een toertocht op zondag. Ik vertrek zo goed als zeker hier in eigen gemeente en hoop op zo weinig mogelijk slijk. A.u.b. niet beginnen te reageren op mijn tegenzin voor slijk want ik kan er wel wat tegen maar heb het liever droger. Een aantal weken geleden heb ik in Kasterlee al genoeg gebaggerd om nu toch een beetje op drogere omstandigheden te mogen hopen.
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door spetser »

Vorig jaar was het een mooie en droge tocht. Inderdaad hopelijk de konijnenberg er bij. Met de regen die ze voorspellen zal het crossparcours er weer wel heel vettig bij liggen evenals die wei waar er dan zal gebaggerd moeten worden. Al bij al ieder jaar weer een top toertocht. Mij zien ze in ieder geval aan de start verschijnen vettig of niet, regen of niet. Spijtig dat er geen tussenafstand is want tussen 35 en 55 zit geen afstand tussen als ik het goed begrijp.
Gebruikersavatar
trage rappe
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 okt 2014 13:07
Rijdt met: cannondale f29 carbon1 / lefty Scalpel carbon 3

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door trage rappe »

volgens mijn "logboek" was het vorig jaar helemaal niet droog :-?
heel zwaar , 2 jaar geleden was een droge rit .
van mij mag het hagelen ,regen, of sneeuwen ...mij zal je zeker aan de start zien :drunk:
vraag me wel af of de beruchte wei aan "roefs" aan de krikskesstraat in het parkoer zit ???
top ritje zowiezo
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door spetser »

trage rappe schreef:volgens mijn "logboek" was het vorig jaar helemaal niet droog :-?
heel zwaar , 2 jaar geleden was een droge rit .
van mij mag het hagelen ,regen, of sneeuwen ...mij zal je zeker aan de start zien :drunk:
vraag me wel af of de beruchte wei aan "roefs" aan de krikskesstraat in het parkoer zit ???
top ritje zowiezo

dan heb ik de twee gewisseld, in ieder geval is het een mooie rit
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Ook de Deltabikers uit Arendonk van de partij.




Zondag 3 december 2017 toertocht Arendonk 27-43-54-67 km
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Ellen1986 »

Zondag is het zover, onze jaarlijkse toertocht. Verschillende afstanden tot 55 km.
Op de 55 km is er een klein stuk bloso maar dit is tot z’n minimum beperkt. Ook rijden we dit jaar weer over de konijnenberg die er zeer goed bij ligt! Daarnaast hebben we ook een nieuw technisch stuk waar we gebruik van mogen maken die jullie zeker zal smaken.
Het “natte” stuk hebben we er deze keer uitgelaten dus als het weer meezit zullen de mtb’s niet veel kuiswerk nodig hebben en kunnen jullie lang genoeg in de kantine blijven hangen voor de apres-bike!

Hopelijk tot zondag!
Smeer die benen maar in ...
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Speedy G. »

Tracks kunnen inzien en de langste afstand zou volgens wat ik hier gezien heb ongeveer 58,6km (volgens Mapsource) zijn met allerlei tussen afstanden mogelijk.
Ze zullen daar hopelijk wel een papier hebben hangen met de verschillende afstanden.

De wei zou er niet inzitten maar ze gaan net zoals verleden jaar naar de overkant van het kanaal op de langere afstanden.
Het befaamde crossparcours ligt er momenteel erg goed bij (ik woon er zeer dichtbij) maar hopelijk blijft de voorspelde regen van vrijdag en zaterdag achterwege en krijgen we een droge editie dit jaar.
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Ellen1986 »

spetser schreef:Vorig jaar was het een mooie en droge tocht. Inderdaad hopelijk de konijnenberg er bij. Met de regen die ze voorspellen zal het crossparcours er weer wel heel vettig bij liggen evenals die wei waar er dan zal gebaggerd moeten worden. Al bij al ieder jaar weer een top toertocht. Mij zien ze in ieder geval aan de start verschijnen vettig of niet, regen of niet. Spijtig dat er geen tussenafstand is want tussen 35 en 55 zit geen afstand tussen als ik het goed begrijp.

Beste,

Onze afstanden zijn 28-34-46-55
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 12.11.2017 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door spetser »

is er misschien nog een update van het parcours. In Oostmalle vandaag was het allemaal best te doen maar uit ervaring weet ik dat het in Vosselaar vaak baggeren is.
Plaats reactie