10.09.2017 - Wiers - Les Mordus de la Troll VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

10.09.2017 - Wiers - Les Mordus de la Troll VTT

Bericht door spiermassa »

Les Mordus de la Troll VTT


27 - 35 - 50 - 65 - 75 - 85 km

Ecole Communale
Rue Champ Delmée 3
7608 Wiers
België

3,25-3,75-4,00 €

Start 50-65 km tot 9.30u.
Start 75-85 km tot 9.00u
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 10/09/2017 Wiers

Bericht door spiermassa »

toprit in deze streek met passage vieux condee terrils,bernisart terril en richting mer des sables

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;


2014

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 10/09/2017 Wiers

Bericht door filiep72 »

Ik ben benieuwd voor morgen. Hopelijk ligt het niet te nat. Starten rond 8 uur.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 10/09/2017 Wiers

Bericht door JL157 »

85 fantastische kilometers!
Gebruikersavatar
cna
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 okt 2013 19:20

10.09.2017 - Les Mordus de la Troll VTT

Bericht door cna »

Vandaag de 85 km gereden. Wat een rit !!!
Goede organisatie en uitpijling dik in orde.
Maar wat een parcour, bos, terrils, bos terrils ....
Deze zit alvast in de top 3 van dit seizoen. :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 10/09/2017 Wiers

Bericht door filiep72 »

Leuke rit daar in Wiers. Single tracks, terrils, bos,... Ik had een zware rit verwacht met blubber en zompige ondergrond. Niets van dit alles. De dark side ritten op zondagmorgen zijn nog veraf ;-) . Hier en daar was het wel een beetje schuiven. Het is duidelijk dat de click naar wintermodus nog niet door iedereen gemaakt is. Voor mij geen probleem, ik sta het hele jaar door op wintermodus :-) . Altijd leuk, de bekende tracks langs het kanaal. Tussen de 1e en 2e bevoorrading viel het een beetje stil. Asfalt en verbindingsstukken. Na de 2e bevoorrading kwamen de terrils. De eerste was met die lastige steile klim. Slechts Traxer reed deze helemaal tot boven. De rest had de gekende excuses : "slechte benen", "problemen met de vitessen", "gisteren te veel gezopen", "gehinderd door overstekend wild",.... Enfin, de afdaling was niet mis. De 2e terril was een leuke speeltuin met "hard" en "soft", ge kent da wel. Ik ga noteren in mijn boekske : 'volgende keer de 65 km'.
Cya
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Les Mordus de la Troll VTT 10/09/2017

Bericht door filiep72 »

Euhm,... Er is hier al een topic over : "Wiers".
Maar inderdaad, het was een prima rit. Zelfde kaliber als Dour en Bleharies van de voorbije weken. Volgende week opnieuw eentje in de buurt.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: Les Mordus de la Troll VTT 10/09/2017

Bericht door meyke1 »

filiep72 schreef:Euhm,... Er is hier al een topic over : "Wiers".
Maar inderdaad, het was een prima rit. Zelfde kaliber als Dour en Bleharies van de voorbije weken. Volgende week opnieuw eentje in de buurt.
Persoonlijk vond ik Dour en Bléharies net dat ietsje mooier.
In Wiers lange aanloopstrook .Middenstuk was wel prachtig.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 10/09/2017 Wiers

Bericht door Fritsie »

filiep72 schreef:Leuke rit daar in Wiers. Single tracks, terrils, bos,... Ik had een zware rit verwacht met blubber en zompige ondergrond. Niets van dit alles. De dark side ritten op zondagmorgen zijn nog veraf ;-) . Hier en daar was het wel een beetje schuiven. Het is duidelijk dat de click naar wintermodus nog niet door iedereen gemaakt is. Voor mij geen probleem, ik sta het hele jaar door op wintermodus :-) . Altijd leuk, de bekende tracks langs het kanaal. Tussen de 1e en 2e bevoorrading viel het een beetje stil. Asfalt en verbindingsstukken. Na de 2e bevoorrading kwamen de terrils. De eerste was met die lastige steile klim. Slechts Traxer reed deze helemaal tot boven. De rest had de gekende excuses : "slechte benen", "problemen met de vitessen", "gisteren te veel gezopen", "gehinderd door overstekend wild",.... Enfin, de afdaling was niet mis. De 2e terril was een leuke speeltuin met "hard" en "soft", ge kent da wel. Ik ga noteren in mijn boekske : 'volgende keer de 65 km'.
Cya
Nee, Filiep volgende keer de 85 want de langste afstanden hebben hier heel wat te bieden in tegenstelling tot sommige andere ritten. Zelf de 85 gereden met bisnummer in Mer du Sable. Bij aankomst 90 km (maar mijn tellerke geeft altijd iets te veel). Superrit met inderdaad een iets minder stukje dat je daarnet beschreef en natuurlijk wat asfalt en dreven om terug naar Wiers te komen maar al de rest is genieten met een grote G. Het parcours in Mer du Sables was effenaf subliem, maar heel wat andere stukjes mochten er ook zijn. Kortom een vaste waarde op de kalender, die ik vorig jaar spijtig genoeg moest missen door vingerbreuk. Op naar de volgende.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: Les Mordus de la Troll VTT 10/09/2017

Bericht door Fritsie »

meyke1 schreef:
filiep72 schreef:Euhm,... Er is hier al een topic over : "Wiers".
Maar inderdaad, het was een prima rit. Zelfde kaliber als Dour en Bleharies van de voorbije weken. Volgende week opnieuw eentje in de buurt.
Persoonlijk vond ik Dour en Bléharies net dat ietsje mooier.
In Wiers lange aanloopstrook .Middenstuk was wel prachtig.
Hangt ervan af welke afstand je reed. De minste stukken zaten ook in de 50 km. De bijkomende stukken van de 85 waren wel zeer mooi.
Plaats reactie