05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Editie 2017: De vierde Keunetocht gaat door op Pinkstermaandag 5 juni 2017.

Start: Nieuwe Sportzaal Den Oosthoek , Sportlaan 2, De Panne
Gemakkelijkst te bereiken via E40 , Afrit Veurne om Plopsaland files te vermijden.

3 Afstanden: Keuze tussen 38 km , 58km of 70km.

Prijs: 3 euro leden – 5 euro dagvergunning

Starten tussen 7 uur en 10u30 ( omwille van hoogwater om 11u30 )

Gratis voor jongeren onder de 16!

Voorzieningen:
– douches
– bikewash
– 1 of 2 bevoorradingen afhankelijk van de gekozen afstand
– Toiletten op de bevoorradingen
– cafetaria & bbq
– ophaling door onze pechdienst , op uw armbandje staat het pechnummer
– vriendelijke verpleegster :-D aanwezig aan start/finish zone
– fietsverhuur mogelijk via Arizona De Panne 058/41.16.92
– aan de startzone is er een pechverhelpingdienst door Bike@Home. Kleine defecten kunnen direct ter plaatse opgelost worden door Cindy !

Parcours: door bikers voor bikers.
Strand, Duinen, Bosjes, Technische stroken, Veldwegels en enkele éénmalige doorgangen.

De zelf aangelegde stukken, stroken en bosjes ontbreken ook dit jaar niet! Met opnieuw enkele nieuwe aangelegde stukken waarvan we de lokatie niet vrijgeven.

Dit jaar gaan we eerst via strand ( 4km ) richting Oostduinkerke om dan via offroad terug naar Koksijde / De Panne / Adinkerke te gaan. De hobbelstroken richting Bulskamp doen we niet meer aan en we hebben gekozen om een nieuwe lus aan te bieden via de Moeren richting Frankrijk.

Dit jaar is er ook de doorgang op het militair domein te Koksijde waar je je volledig choco kan rijden op de unieke single track. Een verrassing is in de maak aldaar. Bissen is uiteraard ook mogelijk.

De 4 km single track in het Calmeynbos kan ook gebist worden.

Blijf aub op het bepijlde parcours zodat onze toertocht ook volgend jaar terug op de kalender kan staan. De goede afspraken met ANB wensen we te behouden.

Controle door de keuns en door ANB op het parcours zal er zijn. De opvallende keunepolsbandjes geven je toegang tot bepaalde stroken.

Alle Info: http://www.dunekeuntjes.be" onclick="window.open(this.href);return false; of via mail op info@dunekeuntjes.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Eventpagina: " onclick="window.open(this.href);return false;

Onze groendienst is reeds vollop bezig met het parcours aan te leggen.

Dit is te volgen op onze pagina met wekelijkse updates.
http://www.dunekeuntjes.be/wordpress/?page_id=1331" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot op de Keunetocht !

De Keuns
Laatst gewijzigd door polletje op di 23 mei 2017 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05-06-2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Extra privestrook van 1.5 km offroad goedkeuring gehad deze week.

We onderhandelen nog voor een allerlaatste :-)

Ondertussen heeft de groendienst nog wat verder gewerkt bij het aanleggen van een nieuw lusje. Pics op onze site.

http://www.dunekeuntjes.be/wordpress/?page_id=1331" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

DE KRIERECROSSERS ZAKKEN MASSAAL AF NAAR DE KEUNETOCHT :bounce:
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Stevestrong »

Net zoals vorig jaar ben ik die periode met vakantie in Nieuwpoort, dus deze wil ik niet missen. De lus in de polders voor de langste afstand vond ik vorig jaar wat minder, maar de rest was top, met als hoogtepunt het militair domein. Bissen is een must :-D

De aanpassing van het parcours (eerst 4 km strand naar Oostduinkerke) maakt het voor mij gemakkelijk om vanaf Oostduinkerke in te pikken. Ik neem aan dat ik dan kan betalen wanneer ik langs de start passeer? Vorig jaar heb ik dat ook zo gedaan. Of kan dat met gepast geld misschien aan de bevoorrading al?
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Stevestrong schreef:Net zoals vorig jaar ben ik die periode met vakantie in Nieuwpoort, dus deze wil ik niet missen. De lus in de polders voor de langste afstand vond ik vorig jaar wat minder, maar de rest was top, met als hoogtepunt het militair domein. Bissen is een must :-D

De aanpassing van het parcours (eerst 4 km strand naar Oostduinkerke) maakt het voor mij gemakkelijk om vanaf Oostduinkerke in te pikken. Ik neem aan dat ik dan kan betalen wanneer ik langs de start passeer? Vorig jaar heb ik dat ook zo gedaan. Of kan dat met gepast geld misschien aan de bevoorrading al?
lus de moeren is daarom ook aangepast daar we luisteren naar de opmerkingen van vorig jaar :roll:

niet meer richting bulskamp maar richting frankrijk.
in deze nieuwe lus zitten twee nieuwe privestukken en 1 stuk offroad die we reeds gebruikten maar hebben uitgebreid met stukjes bos en bochtjes :-) afgelopen weekend werd dit aangelegd met de nodige mankracht :-) fotos volgen op onze site.

na deze lus sluit je in franrkijk terug aan op een offroad zandwegel.

betalen aan de start aub. de eerste bevoorrading zit vlakbij de start. dus misschien best eerst naar sportzaal om geen problemen te hebben aan de bevoorrading 1 .
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Stevestrong »

Ik ben benieuwd naar de nieuwe lus. Aan creativiteit in alle geval geen gebrek in De Panne :-)

Ok, dan ga ik vanaf de 1e bevoorrading even tot aan de sporthal. Desnoods vraag ik daar even de weg om door te steken.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Dit weekend met een deel van de club de tocht al eens gereden.

Dit zijn de verschillende afstanden:
de groten +/- 70 km (bv1 op 32 , bv2 op 54)
de midden +/- 58 km ( bv1 op 32, bv2 op 46)
de kleine +/- 38 km ( bv 1 op 28)
bissen ook mogelijk op sommige stukken

Aan IWVA te Koksijde ( na strand passage en voor blekker ) is er ook een waterkraan in de vorm van een grote groene appel om eventueel je bidon wat bij te vullen We zullen daar een extra bordje plaatsen.

De wip is ondertussen klaar alsook hebben we gisteren met zeven keuns de Basis te Koksijde volledig in orde gezet. De Basis wordt een topper. Een tweetal uur bezig geweest om alles terug in orde te hebben. Alle padjes op de basis zitten erin. Voor volgend jaar hebben we nog een mogelijke uitbreiding gezien :-)

Fotos van de wip en de groendienst aan het werk zijn te zien op onze site.

http://www.dunekeuntjes.be/wordpress/?page_id=1331" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door NuRf »

Al veel positieve commentaar gehoord over jullie tocht en dit jaar ben ik eindelijk eens in de mogelijkheid om jullie toertocht mee te pikken!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door spiermassa »

oei kheb ik hier nog geen film van deze prachtige tocht .....nogthans al 2 keers geweest.......dus moet ik wel afkomen maandag ,hopelijk is de fatbike hersteld dan.
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Met twee teams op verschillende plaatsen de bosmaaier zijn ding laten doen en de rest gesnoeid en met de rakels en manpower opgekuist. Enkele bestaande tracks werden hier en daar met iets extra aangepast. De bosmaaier van dienst had inspiratie teveel. Eind deze week nog een laatste nieuwe lusje afwerken en dan zijn we klaar om jullie te ontvangen. Het wordt Keunetastisch !
Pics op volgende pagina:
http://www.dunekeuntjes.be/wordpress/?page_id=1331" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie