15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
BELCANTOUR
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 08 feb 2014 13:09

15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door BELCANTOUR »

Datum: Zondag 15-05-2016
Plaats: WESTOUTER
Organisatie: De Belcantovrienden ism WTC de Berghazen

Algemene info: Belcantour brengt de mountainbikers langs bekende en minder bekende hellingen in het Heuvelland en Frans-Vlaanderen. De zwarte, rode en Catsberg zijn een zekerheid maar de parcoursbouwer heeft zijn uiterste best gedaan om de toertocht verrassend te houden. Heel veel off road met flink wat hoogtemeters. Er is een parcours van 30 km en 50 km met op de 50 km 2 uitgebreide bevoorradingsbuffetten met 3ACTION, Meli, Lotus, Alpro,... (parcoursdetails en hellingen via website)

Voorinschrijven kan nog tot 8 mei via http://www.belcantour.be" onclick="window.open(this.href);return false; en kost je 4 euro. De 1ste 500 voorinschrijvers krijgen gratis BIORACER armstukken en een 3ACTION pakket. De dag zelf kan ook ingeschreven worden maar dan wel geen gratis armstukken enz.... :(

Deze tocht is een aanrader en kan worden beaamd door verschillende reactie op het forum vorig jaar!
BELCANTOUR
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 08 feb 2014 13:09

Re: 15-05-2016 MTB BELCANTOUR WESTOUTER

Bericht door BELCANTOUR »

Reacties van vorig jaar kan je terugvinden via onderstaande link:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 2#p1609202" onclick="window.open(this.href);return false;
BELCANTOUR
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 08 feb 2014 13:09

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door BELCANTOUR »

Een klein voorsmaakje van een deel van ons parcours in beeld...

https://youtu.be/QMKE0Pie2j8
Platsekeun
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 feb 2011 17:16
Rijdt met: Trek 6500

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door Platsekeun »

Het parcours ligt vast: 1 strook in Nieuwkerke wordt geschrapt omdat de boer de veldweg omploegde, veel nieuwe singletrack op de Catsberg. Hopelijk zorgen de positieve commentaren van vorig jaar voor een talrijke opkomst!
BELCANTOUR
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 08 feb 2014 13:09

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door BELCANTOUR »

Gisteren parcours verkend en ligt er perfect bij!

2 afstanden 36 en 56 km met respectievelijk 634HM en 883 HM. We vertrekken vanuit Westouter via minder gekende off road stukken richting de Catsberg. Een passage via Boeschepe brengt jullie naar de befaamde Buck van Boeschepe...
1ste bevoorradingspost op top van Catsberg. Na de Catsberg gaan we richting Zwarte Berg waar de 2de bevoorrading is met onze allomgekende bevoorradingsbuffetten (Meli, alpro, Lotus, 3ACTION,...)

Na de bevoorrading dalen we af richting de splitsing. Parcours 36 gaat terug naar Westouter via het bos op de Rode berg en de 56 maakt nog een extra lus via Dranouter en Nieuwkerke via off road stukken die voor velen onder jullie totaal nieuw zullen zijn.

éénmaal terug in Westouter krijgen jullie een gratis hot dog, is er afspuitstand voorzien (met goeie druk:-)) en kan je je fiets veilig achterlaten op de bewaakte fietsparking.

Inschrijven kan vanaf zondag 15/05 van 7u30 tot 12u in het centrum van Westouter (volg de pijlen naar de start)

BE THERE!!
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door Witten79 »

Ik heb de 36kms willen doen maar op de catsberg zwaar onderuitgegaan.
De eerste momenten waren toch wat bang afwachten.
Ik vreesde voor breuken maar toch kunnen rechtstaan.
Heel de zondag mank en met pijn gelopen.
Hopelijk de komende dagen wat beter en hopelijk niet te stijf.
Gr witten
gcolin
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 16:11
Rijdt met: decathlon btwin 8.2
Contacteer:

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door gcolin »

Dit is mijn tweede deelname aan belcantour, en ik vond dat het was zelfs beter dit jaar. Proficiat aan de organisatie voor dit mooie ochtend. Fotoverslag hier http://gcolin.jalbum.net/Cyclos/2016/Ma ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: 15.05.2016 - Westouter -MTB Belcantour

Bericht door blackie »

Boven op de catsberg, 1e bevoorrading. Ik had er al 2 bikedagen opzitten en had zware benen aan de bevoorrading. Ik had het gevoel alsof we al de helft van de hm's gekregen hadden. #-o We hadden 13 km gereden. Toen ik een medebiker vertelde over de zware benen bleek dit niet abnormaal te zijn want we hadden effectief al 400 hm's... :lol: :lol: :lol: Dit verklaarde alles en ik was direct klaar voor de volgende 400hm's.

Mooie rit en goede organisatie. Mooie maar zware eerste 20 km. Voor de die hards, die moeten voor 2x keer de kleinen toer gaan :lol: :lol: :lol:
Nog maar eens bewezen dat heuvelland zeer mooi is bij droog weer.
Plaats reactie