Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 14.11.2015 - Astene-Deinze - VTT Versele-Laga Classic

14.11.2015 - Astene-Deinze - VTT Versele-Laga Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 21 okt 2015 01:00
Mountainbike.be Forum beheerder

Welkom op de officiële forumtopic van de VTT Versele-Laga Classic die op 14.11.2015 in Astene-Deinze zal doorgaan.

Op deze topic kan je oa. reacties lezen van deelnemers die reeds ervaring hebben met deze VTT, antwoorden en extra info van de organisator…

Heb jij toch nog een vraag ontrent deze toertocht, aarzel dan niet deze hier te posten.
Een antwoord uit onze community laat nooit lang op zich wachten!

Bekijk hier de toertochtgegevens.

Diedrik De Mulder Mountainbiker

Beste,
Ik overweeg om zaterdag mee te rijden met enkele vrienden, de 50 of 70km.
Hoe zit het met de hoogtemeters? Zitten er wat hellingen in?
Loopt het parcours van de 50 en 70km door een stuk van de Vlaamse Ardennen?
met vriendelijk groet en hopelijk tot zaterdag,
Diedrik De Mulder

Signer Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29er Bitchbike

Oei, zoveeeeeeel reactie. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Ga best een ander TT'ke gaan rijden :oops: :oops: :oops:

jervanheg Mountainbiker

Mijn bike: KTM Kapoho e-bike
je moet al over heel veel fantasie beschikken om de korte afstand als "mountainbiketocht" te bestempelen - er zit, zegge en schrijven - DRIE kilometer offroad in.

Prospeer Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC
Vandaag de 70 km van deze tocht gereden.
In principe valt er weinig op aan te merken: Goede uitpijling en bevoorrading. Afspuitstand vond ik zeker in orde. De handige Harry van hun wielerclub had een wel erg parktisch opzetstuk gemaakt voor elke slang, waardoor je gemakkelijk al het vuil gericht kon wegspuiten. En ik heb niet moeten wachten 8) Gratis fietsparking is ook top natuurlijk (al was de parking wat aan de krappe kant).

Alleen is het een 'vlamparcours'. Slechts 320 hm op de volledige tocht.
Veel verharde banen, een stukje langs de schelde, maar ook door velden, wegeltjes, een appelboomgaard, enkele prive-stukken en even langs het crossparcours van Gavere.
Op deze tocht geen technische stukken te bespeuren. Ideaal voor de beginnende Mountainbiker die het off-road rijden wil ontdekken. Ook een goed alternatief voor een rit op de weg en (in dezelfde weersomstandigheden) perfect geschikt voor iemand die tegen 25 km/u wil vlammen. :bounce:

Je moet het als club natuurlijk doen met het parcours dat er ligt.
Maar denk dat er wel meer uit te halen valt, zeker voor de 50/70 km afstand, want dan zit je al in Zwalm / Vlaamse Ardennen.

unitas Avatar gebruiker
Mountainbiker

De 70 km gereden en kan bevestigen dat je hier amper van een vtt kan spreken laat staan een classic. De vele stroken op de gewone weg waren soms 5km lang. De organisatoren hebben wel veel tijd gestoken in het overal neerplanten van borden van versele laga maar veel te weinig in het uitzoeken van een passend parkoers. De rest van de organisatie staat er wel met op en top bevoorrading een nutbaar apres attentie - augustijn en suiker wafel . Ook de afgekeurde rest van de peren van Meire waren superlekker

Keer terug naar Toertochten