Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 07.11.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

07.11.2015 - Tielt-Winge - Mountainbiketoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 14 okt 2015 01:00
Mountainbike.be Forum beheerder

Welkom op de officiële forumtopic van de Mountainbiketoertocht die op 07.11.2015 in Tielt-Winge zal doorgaan.

Op deze topic kan je oa. reacties lezen van deelnemers die reeds ervaring hebben met deze VTT, antwoorden en extra info van de organisator…

Heb jij toch nog een vraag ontrent deze toertocht, aarzel dan niet deze hier te posten.
Een antwoord uit onze community laat nooit lang op zich wachten!

Bekijk hier de toertochtgegevens.

VRken Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Scalpel 1
Iemand wat info over dit parcours, organisatie? ...

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Moozes Tribe / Scott Scale 740
- zie volgende post -
Laatst bijgewerkt door kenny.m op za 31 okt 2015 09:04, in totaal 2 keer bewerkt.

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Langs deze weg wensen de Tieltse Wielervrienden jullie van harte uit te nodige voor onze eerste herfst mountainbiketocht op zaterdag 7 november ter ere van het 20-jarig bestaan van onze club.

Velen onder jullie zullen ons kennen van onze zomer mountainbike "Hagelandse Heuvels" welke elk jaar de laatste zondag van augustus georganiseerd wordt. Voor onze herfsttocht brengen we jullie de mooiste stukjes waar normaal gezien enkel onze marathonafstanden komen, aangevuld met verschillende wegen waar zelfs onze zomertocht niet komt!

De tocht brengt jullie langs verschillende bossen, veldwegen, holle wegen en single-tracks in Tielt-Winge, Bekkevoort en Scherpenheuvel-Zichem (Schoonderbuken). Hiervoor kregen we de medewerking van verschillende privé eigenaars waaronder enkele hun bos exclusief voor onze tocht openstellen.

Als deelnemer heb je de keuze uit 2 verschillende afstanden, waarbij je telkens vanaf 7u30 tot 13u00 kan inschrijven:
  • 45 km (GPS 44.4 km, 420 hm), en 1 bevoorrading aan € 3 (VWB / WBV / VBR / NTFU) of € 5 (anderen)
  • 28 km (GPS 28.1 km, 250 hm) , en 1 bevoorrading aan € 3 (VWB / WBV / VBR / NTFU) of € 5 (anderen)

Merk op dat op onze flyers en de splitsingsborden onderweg nog "25 km" staat, wat ons streefdoel was voor deze afstand, maar uiteindelijk is hij ongeveer 3 km meer geworden volgens onze GPS meting.

Natuurlijk voorzien we ook een ruimte parking (vlakbij de inschrijvingen), bike-wash, warme douches, een bewaakte fietsenstalling en zo voort!

Onze fotograaf zal aanwezig zijn in de buurt van de bevoorrading, de foto's worden achteraf op onze website (http://www.twv.be) gepubliceerd.

Tielt-Winge is bereikbaar via de E314 Leuven-Lummen, uitrit 23 "Tielt-Winge". Volg wel steeds de bewegwijzering naar de start (gele VWB pijlen), aangezien er wegenwerken plaatsvinden in het centrum van Tielt-Winge. Komende vanaf de autosnelweg, uitrit 23, kan u de signalisatie van de wegenwerken voorbij rijden. De sporthal ligt nog voor de werfzone.

Als u echter vanaf de N2 Bekkevoort-Leuven komt moet u de omleiding volgen, wij zullen hier bijkomend signaleren met VWB pijlen richting start!

Na de rit kan je ook nog eens gezellig napraten in onze cafetaria.

Meer info:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kenny.m op di 03 nov 2015 11:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Geoffe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Te veel volgens de trouwboek
De zomertocht (en baanrit) is altijd dik in orde.
Ik ben toch eens benieuwd welke 45km route nu is uitgestippeld :drunk:

LTee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Stumpjumper

Hallo, wij wensen met ne man of drie ook af te komen vanuit Olen met de fiets.
Tot aan de inschrijving is dit reeds ongeveer 35km.
Je begrijpt dat het voor ons interessanter om reeds vroeger aan te sluiten, bv in Zichem of Scherpenheuvel zodat we dan al direct een 10-15km van het parcours kunnen rijden alvorens in te schrijven, zou dit mogelijk zijn? en zo ja, waar dan ergens in Zichem ?

Sportieve groeten. (o)

http://owt.skynetblogs.be/

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Beste,

Het meest noordelijke punt van onze tocht is in Schoonderbuken (deelgemeente Scherpenheuvel-Zichem), meerbepaald de straat Groenhoef. Hier komen wij vanuit het zuiden via een overharde weg over de Slangenberg en volgen dan Groenhoef richting Hoensberg. Vandaar rijden we verder richting op- en afrittencomplex Tielt-Winge.

Hier zit je op ongeveer 8.5 km van de inschrijvingen (beide afstanden lopen vanaf hier gelijk tot aan de inschrijvingen). Tevens kom je dan op het parcours voorbij de bevoorrading.

Groetjes,

LTee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Stumpjumper

kenny.m schreef:
Beste,

Het meest noordelijke punt van onze tocht is in Schoonderbuken (deelgemeente Scherpenheuvel-Zichem), meerbepaald de straat Groenhoef. Hier komen wij vanuit het zuiden via een overharde weg over de Slangenberg en volgen dan Groenhoef richting Hoensberg. Vandaar rijden we verder richting op- en afrittencomplex Tielt-Winge.

Hier zit je op ongeveer 8.5 km van de inschrijvingen (beide afstanden lopen vanaf hier gelijk tot aan de inschrijvingen). Tevens kom je dan op het parcours voorbij de bevoorrading.

Groetjes,

Prima, bedankt voor de snelle reactie.
De Slangenberg en den Hoensberg zijn ons welbekend van op de baan dus zullen we de aansluiting wel makkelijk vinden.
Het scheelt toch een dikke 10km voor ons zodat we op een totaal van ongeveer 95km gaan komen en dat kan nog net :P .
Tot dan. [-o<

Tinus Lochs Mountainbiker

Mijn bike: Isaac Impulse / JAD JR5 / Niner EMD 9 / Trek FX500
Is er een mogelijkheid om eventueel vanuit Holsbeek / Kortrijk-Dutsel aan te sluiten op het parcours? Liefst zo dicht mogelijk bij het eind, zodat we kunnen inschrijven :wink:
Ik herinner me dat ik in augustus de zomermarathon heb opgepikt in de buurt van Horst, Gempemolen en Troostembergbos.

kenny.m Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hallo,

Deze tocht komt niet in de buurt van Holsbeek of Kortrijk-Dutsel of Troostemberg of Gemp.
Als je van die richting komt kan je best inpikken aan de Sporthal zelf. Onze herfstroute gaat weinig ten westen van de Sporthal.

Mvg,

Volgende

Keer terug naar Toertochten