Ik ben sinds kort beginnen mountainbiken na al een jaar of 2 met de koersfiets te rijden. Maar omdat ik niet altijd wil stoppen met fietsen bij slecht weer heb ik me een mtb aangeschaft. Heb al twee toertochten meegedaan (35 & 56 km) welke mij zeer goed zijn bevallen. Nu zou ik graag een ander wielsetje aanschaffen als het standaard wielsetje dat op mijn mtb staat. Heb een Specialized crave met een Stout XC SL wielsetje erop. Nu zou ik er graag andere banden en wielen onderzetten en heb dit gevonden https://www.mantel.com/hope-tech-xc wat precies wel interessant is qua prijs en heb precies toch goede dingen gelezen over hope.
Ik zou vooraan een Maxxis HighRoller II band gebruiken en achteraan Maxxis Ardent Race. En was dan aan het denken met een Stan's Notubes setje deze tubeless te maken. Nu vooraleer ik deze bestel wou ik graag jullie mening weten.
Het zou dus niet gaan om alleen met slecht weer te gebruiken maar ook met goed weer, vind het mountainbiken erg leuk

Andere voorstellen zijn uiteraard welkom, budget voor wielen zonder banden is ongeveer een 500€