custom paint - resultaat pag 3

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

custom paint - resultaat pag 3

Bericht door Phille81 »

Op mijn carbon kader heb ik een aantal kleine lakbeschadigingen (steenslag, (kleine) valpartijen, ...) en ligt de carbon op sommige kleine plekjes helemaal bloot.
Omdat dit op termijn de carbon kan aantasten, heb ik beslist om de vernislaag te laten herspuiten.

Ik ben aan het overwegen om ineens mijn frame ook custom kunnen laten spuiten :-)
Ik weet nog niet 100% zeker of ik dit ook zal laten doen, maar ik ben op zoek naar eventuele websites / foto's om ideeën op te doen betreffende origineel design / kleuren...

Iemand die me hierin tips of ideeën kan geven ?

Het is niet de bedoeling om er een kleurboek van mijn bike te maken, maar wel om iets mooi en unieks te hebben.

Zo ziet mijn bike er nu uit :

Afbeelding

Voor mij hoeft blauw niet de hoofdkleur te blijven.
De blauwe stickers op de velgen en voorvork zou ik kunnen verwijderen en dan zou enkel de naaf in mijn voorwiel blauw blijven. Die zou ik op termijn nog altijd kunnen vervangen.
De naaf in mijn achterwiel is ondertussen vervangen door een zwart exemplaar.
De tjoepkes op mijn bar-ends zijn ook zwart geworden (i.p.v. rood).

Ik kan uiteraard websites afschuimen van de meest gekende merken en me baseren op een standaard-ontwerp, maar misschien kent iemand een website waar ik originele ideeën kan opdoen wat betreft custom paint.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Phille81 op vr 20 jul 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Artie
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 25 jun 2011 15:37
Rijdt met: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Bericht door Artie »

Moozes?
Zij herspuiten ieder frame (ook andere merken) naar uw wens. (heb zelf ook geinformeerd)
1 kleur is natuurlijk goedkoper, maar je kan ook opteren voor 2 of 3 kleuren.
En dan eventueel nog stickers bestellen van Cube of Fox...
8)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Mailtje naar Moozes gestuurd, merci voor de tip

Ik was eigenlijk van plan om het te laten doen via Chaos Carbon in Kwaadmechelen (Ham). Hij heeft vorig jaar ook een herstelling aan mijn frame uitgevoerd. Maar zij doen dit ook naar een externe lakker (weet niet juist wie of welke firma).

m-level is een beetje ver van huis... :-)

Bedoeling is niet om er een kunstwerk of airbrush-toestanden op te zetten.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Phille81 schreef:Mailtje naar Moozes gestuurd, merci voor de tip

Ik was eigenlijk van plan om het te laten doen via Chaos Carbon in Kwaadmechelen (Ham). Hij heeft vorig jaar ook een herstelling aan mijn frame uitgevoerd. Maar zij doen dit ook naar een externe lakker (weet niet juist wie of welke firma).

m-level is een beetje ver van huis... :-)

Bedoeling is niet om er een kunstwerk of airbrush-toestanden op te zetten.
chaos carbon doet ze ook bij m-level :)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Bericht door vedet »

Phille81 schreef:Mailtje naar Moozes gestuurd, merci voor de tip

Ik was eigenlijk van plan om het te laten doen via Chaos Carbon in Kwaadmechelen (Ham). Hij heeft vorig jaar ook een herstelling aan mijn frame uitgevoerd. Maar zij doen dit ook naar een externe lakker (weet niet juist wie of welke firma).

m-level is een beetje ver van huis... :-)

Bedoeling is niet om er een kunstwerk of airbrush-toestanden op te zetten.
Laat eens weten wat ze daar vragen?
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Heb antwoord gekregen van Moozes : op korte termijn hebben ze geen capaciteit en het is volgens hen niet zo evident om een carbon frame te lakken...
Verder geen prijzen gekregen.

Ben ook eens langsgeweest bij Ridley : zij lakken enkel nog maar frames van Ridley zelf. Vroeger deden ze ook andere merken, maar nu dus blijkbaar niet meer.
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

spuiten met autolak =D>
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

ik vind de kleuren nu wel bangelijk, zonde om hem te laten herspuiten
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

yajop schreef:ik vind de kleuren nu wel bangelijk, zonde om hem te laten herspuiten
Ik heb nu de mogelijkheid om mijn frame "eventueel" een andere kleurtje / design te geven, maar dat is helemaal geen vereiste.
Als ik op een mooi ontwerp stoot, kan ik overwegen om dit op mijn frame te laten spuiten... Maar als ik niets vind dat me echt de moeite lijkt, dan zal het enkel vernislak worden.
En om zelf iets uit te tekenen ofzo heb ik helaas niet genoeg creativiteit...
Plaats reactie