Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
zyves
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: di 02 aug 2005 14:26
Rijdt met: Cannondale F4 2008

Bericht door zyves »

Iemand enig idee hoe het er hier bij ligt?
Gebruikersavatar
zyves
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: di 02 aug 2005 14:26
Rijdt met: Cannondale F4 2008

Bericht door zyves »

Vandaag geweest en het is daar een plezier om te rijden. alles goed hard gevroren. Perfect bereidbaar.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

zyves schreef:Vandaag geweest en het is daar een plezier om te rijden. alles goed hard gevroren. Perfect bereidbaar.
Vandaag ook groen-rood-blauw nog eens gereden, bij mij was alles perfect berijdbaar... :wink:
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel gekapt word dit jaar?
Voorral bij blauw en rood zijn ze nogal fanatiek (professioneel en niet professioneel) aan het kappen. Als ze zo door gaan blijft er geen bos meer over.
Of ligt dat aan mij?
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Tom-s schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel gekapt word dit jaar?
Voorral bij blauw en rood zijn ze nogal fanatiek (professioneel en niet professioneel) aan het kappen. Als ze zo door gaan blijft er geen bos meer over.
Of ligt dat aan mij?
Ik heb dat vorige week ook nog is aan een bevriende boswachter gevraagd.
Zelf vindt hij het ook overdreven, maar orders komen van hogerhand.
Ze moeten zelfs nog meer bomen gaan merken die weg moeten. Alle beuk moet er ook uit.
Is gewoon schandalig dat enkele idioten ( recht van de universiteit waarschijnlijk ) vanachter hunne bureau beslissen over dingen waar ze waarschijnlijk geen verstand van hebben.
Wij mogen wel betalen voor die bossen en het zogezegde onderhoud ervan, maar verder hebben we niks te vertellen.
En op een euro meer of minder wordt er absoluut niet gekeken, heb daar dingen uit eerste hand vernomen om van achterover te vallen.
#-o
fast_bunny
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 06 aug 2006 13:04
Rijdt met: Santa Cruz blur LT2

Bericht door fast_bunny »

ik was wat kris kras door heverlee bos aan het rijden vandaag en kwam daar een recent houten kruis tegen , een mountainbike erin gegraveerd en met de naam ferre ? wat is daar gebeurd ? is vlakbij de zoete waters, als je naar dat kapelletje bij de bron omhoog rijd

nogthans geen gevaarlijk punt naar mijn mening, is op een kruispunt van een veldweg en een trail, absoluut geen autobaan
Fredje80
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 jun 2006 09:59
Rijdt met: Bull's Pro 6.50

spooroverweg opgebroken

Bericht door Fredje80 »

Spooroverweg op eerste lus is weg. Je moet nu dus links langs het spoor op rijden, brug over en terug langs het spoor af om verder te kunnen op de groene lus. (Technisch stuk langs de autsotrade juist voor de tunnel) Kleine omweg van 1,5km.

Ma ja, wat is dat op een tocht van 80km :lol:
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Vandaag gestart in heverlee voor groen/blauw/rood. Was puur genieten.
Opm van hierboven over de spoorweg overgang ben ik ook tegen gekomen.

Beste stuk: de lange klim in de holle weg achter het Spaans dak
Slechtse stuk: de klim met dat mul wit zand (kan wel zijn dat ik daar officieel niet zo laag moest aan beginnen sinds ik wat gemist had met de pijltjes

Wel is er hier en daar wat werk aan de pijljtes. (al had er iemand er al een aantal zwarte bijgehangen ;)) Ik was in elk geval blij dat ik de gps meehad zodat ik op tijd kon terugdraaien als ik gemist had.
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Bericht door soapwater »

Vandaag voor het eerst sinds een dik jaar de blauwe en groene lus gereden. Echt een schoon toerke. Alleen spijtig dat er een halve gare een camion zand verloren is onderweg. Ik geraakte daar nie boven vandaag door dat losse zand.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Ze mogen wel eens de braamstruiken bijknippen op de groene route.
Plaats reactie