sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

:-D Zelfs met de gravitydropper helemaal omlaag geraakte ik zelfs bijna niet op zenne futs, en ik ben nu ok nie echt ne kleine.
Beosiër
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 28 feb 2007 23:41
Rijdt met: Endorfin Rohloff

Bericht door Beosiër »

Is dat nu niet het nadeel voor de gemiddelde biker: Pocoloco is zeer enthousiast over zijn eigen concept.
En ik ken hem als een sowieso enthousiast mens en biker. Maar ook als een letterlijk groot man, die bovendien serieus wat kilo's meesleurt.

In die zin zijn een supersize frame en extra brede banden etc. helemaal op zijn maat gesneden. Maar is dat voor de gemiddelde biker van bv. 1,80 m en 75 kilo ook nog zo?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Beosiër schreef:Is dat nu niet het nadeel voor de gemiddelde biker: Pocoloco is zeer enthousiast over zijn eigen concept.
En ik ken hem als een sowieso enthousiast mens en biker. Maar ook als een letterlijk groot man, die bovendien serieus wat kilo's meesleurt.

In die zin zijn een supersize frame en extra brede banden etc. helemaal op zijn maat gesneden. Maar is dat voor de gemiddelde biker van bv. 1,80 m en 75 kilo ook nog zo?
Sorry dat ik zo enthousiast ben hé... :wink:

Quote van een zéér fitte triatleet, met wasbordbuikje en al, na afloop van een etappe van 2000 hoogtemeter op Kreta met de (voor hem te grote) Sandman. Zijn eerste woorden: "Koen, gij zijt zo binnen als iet !!!".

Ik hoop het, maar ik heb er toch serieus mijn twijfels over :-D. Als ik al een frame of 20-30 kan verkopen heb ik de kosten van mijn mal eruit en ben ik content. En 20-30 man samen met mij, daar ben ik zeker van.

Mijn antwoord aan de triatleet was dat die fiets tegen té veel heilige fietshuisjes schopt om een groot commercieel succes te worden. Voor de meerderheid zal dat een curiositeit blijven die gewoon niet kán goed rijden.
We hebben daar die avond een zéér verhitte discussie over gehad, tot in de evenzeer vroege uurtjes. Een memorabele avond op een terrasje aan de Lybische zee ! Hij wildenthousiast, ik temperend.
Voor het groot fietspubliek staan smalle bandjes en hoge bandendruk nog altijd gelijk met "rendement". En een Sandman is daar zó over...

Ik heb me dat gerealiseerd op de Trans België tocht die we verleden jaar begeleid hebben. Die Sandman heeft daar de drie dagen tegen de gevel gestaan (ik had hem bij maar ik moest zelf met de 4x4 assisteren). Iedereen mocht er eens 't straat op en af mee rijden, of zelfs een hele etappe. Er heeft welgeteld één iemand van de meer dan 30 aanwezigen dat ook gedaan, één van onze gidsen om heuveltje in een tuin mee op en af te rijden.
De rest bekeek hem eens, zei "tiens, dat gewicht valt precies wel mee", en dat was het. Afgeschreven puur op de looks, zegt meer dan 1000 woorden.

Onze trialtleet was ook op de TBNZ en was in Kreta alleen maar op de Sandman gestapt omdat hij er mij de dag voordien een even zware etappe mee had zien uitrijden (en was onder de indruk dat ik nadien nog pap kon zeggen). Puur voor de uitdaging wou hij dat ook eens proberen, om te lachen... nadien lachte hij ook, maar op een gezondere manier :-D.

Hij gaat in 2010 opnieuw aan de TBNZ meedoen. Op een Sandman. Om iedereen, met zijn eigen woorden "totáál verrot te rijden" :-D.

Ik ben benieuwd... en ik ga die race in Canada er ook niet mee meerijden om reclame te maken. Mijn resultaat gaat geen reclame zijn. Maar omdat ik echt meen dat het de beste fiets is die ik momenteel ter beschikking heb (naast een gepimpte C'dale Prophet en een Marin Mount Vision van een jaar oud).

En moest het niet zo zijn ga ik er me alleszins het beste op amuseren, ik rij al lang en met veel bikes maar dit is echt "hors categorie"... ik moet zo vlug mogelijk die testbikes afkrijgen... :-D
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Als je er mee op de Happy Bike Days staat, ga ik er alvast één testen.
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

pocoloco schreef: Onze trialtleet was ook op de TBNZ en was in Kreta alleen maar op de Sandman gestapt omdat hij er mij de dag voordien een even zware etappe mee had zien uitrijden (en was onder de indruk dat ik nadien nog pap kon zeggen). Puur voor de uitdaging wou hij dat ook eens proberen, om te lachen... nadien lachte hij ook, maar op een gezondere manier :-D.
Zo te horen is zien = geloven

M.a.w. als ge reclame wilt maken, dan moet ge mss een paar "clydesdales" (>200lbs) inhuren om een marathon met een van uw testfietsen mee te rijden. Zo van die mannen met een overduidelijk buikje van wie niemand verwacht dat ze zo iets uitrijden (maar natuurlijk wel de condiditie hebben om dat wel op een deftige manier te doen)...

Geheel ter info: Ik weeg 85-90 kg, ben 1m70 groot (redelijk tonvormig dus), en heb twee jaar terug voor de fun de 50 km meegedaan (en uitgereden) in houffa met een niet al te beste conditie :P
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Pocoloco, ik wil echt eens testen... We rijden veel in Spa met enduro bikes, maar als ik alleen al jou verhaal lees dan kriebelt het.

Contact me via mail/PB :)
Gebruikersavatar
Kresj
Mountainbiker
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 19:14
Rijdt met: Kona Dawg dlx

Bericht door Kresj »

'k wil da ding ook nog wel eens testen als't op happy bike days staat...
ziet er heel interessant uit, trouwens hoeveel rise is dat ritchey stuur dat erop staat op de foto's? lijkt er perfect op te passen...
Afbeelding
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

pocoloco schreef:Ik heb me dat gerealiseerd op de Trans België tocht die we verleden jaar begeleid hebben. Die Sandman heeft daar de drie dagen tegen de gevel gestaan (ik had hem bij maar ik moest zelf met de 4x4 assisteren). Iedereen mocht er eens 't straat op en af mee rijden, of zelfs een hele etappe. Er heeft welgeteld één iemand van de meer dan 30 aanwezigen dat ook gedaan, één van onze gidsen om heuveltje in een tuin mee op en af te rijden.
De rest bekeek hem eens, zei "tiens, dat gewicht valt precies wel mee", en dat was het. Afgeschreven puur op de looks, zegt meer dan 1000 woorden.
Aangezien ikzelf op the TBNZ was, wil ik hier toch wel opmerken dat je verwachtingen hier wellicht iets te groot waren.
De eerste avond bij de start was iedereen nog fris, maar was het wel al donker wanneer de meesten aankwamen. Het lijkt me dan niet zo evident om nog meteen een bike te gaan testen. De andere avonden had iedereen ruim 120km in de benen. Ook niet meteen een ideale situatie om nog eens dolenthousiast op een nieuw type mtb te springen.
Daarnaast is de Gobi een grote maat XL. Een fiets testen waarvan je weet dat hij voor jezelf te groot is, lijkt me ook niet meteen aangewezen. Zet daar volgend jaar een medium of large en het resultaat zal wellicht anders zijn.

Anderzijds ga ik niet ontkennen dat dit soort fietsen momenteel een curiositeit is. Maar echte fietskenners weten ook dat je pas goed over een fiets kunt oordelen als je hem getest hebt. Het succes van de happy bike days lijkt me dit te bevestigen.

pocoloco schreef:Ik heb de naam Sandman gekozen omdat ik denk dat er een grotere markt is bij mensen die ermee op zand/strand willen gaan rijden dan bij weirdo's die overwegen om bij -35° in de sneeuw te gaan rijden .
Maar bij nader inzien heb ik er wat spijt van, het zet er direct een eenzijdige stempel op terwijl het feitelijk ongelooflijk veelzijdige Alle Terreinen Bikes zijn.
Mijn inziens is het nu nog mogelijk om van naam te veranderen indien je dit wenst. Eens de naambekendheid groter is, zal dit moeilijker zijn.
jls
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 11:12

Bericht door jls »

WoodsWheel schreef:
pocoloco schreef:Ik heb me dat gerealiseerd op de Trans België tocht die we verleden jaar begeleid hebben. Die Sandman heeft daar de drie dagen tegen de gevel gestaan (ik had hem bij maar ik moest zelf met de 4x4 assisteren). Iedereen mocht er eens 't straat op en af mee rijden, of zelfs een hele etappe. Er heeft welgeteld één iemand van de meer dan 30 aanwezigen dat ook gedaan, één van onze gidsen om heuveltje in een tuin mee op en af te rijden.
De rest bekeek hem eens, zei "tiens, dat gewicht valt precies wel mee", en dat was het. Afgeschreven puur op de looks, zegt meer dan 1000 woorden.
Daarnaast is de Gobi een grote maat XL. Een fiets testen waarvan je weet dat hij voor jezelf te groot is, lijkt me ook niet meteen aangewezen. Zet daar volgend jaar een medium of large en het resultaat zal wellicht anders zijn.
+1
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Tututut, er hebben er daar uren en uren naastgezeten of gestaan (sommigen waren vlug binnen hé !) en buiten er wat meewarig naar kijken heeft er bij mijn weten niemand zijn been over gegooid om 't straat nekeer op en af te rijden. Met die Gravity Dropper geen probleem als je wat korter afgekapt bent dan ik :wink:.

Trouwens, dat scenario herhaalde zich ook in Navarra, tijdens de Bestemming Onbekend en op die Kreta reis waar ik hem telkens mee had. Die triatleet (die er tijdens de TBNZ niet aangekomen was) heeft er pas mee gereden nadat hij vol ongeloof had vastgesteld dat ik er net een serieuze etappe mee had afgelegd en hij dat "voor de sport en om eens goed te lachen" ook eens wou doen. Zijn eigen woorden na afloop van de rit.

Nee, 't zijn fietsen met blijkbaar een hoge drempelvrees :-D !
Plaats reactie