sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Old Skool schreef:
pocoloco schreef:
Wel opgelet, het gebogen Gobi frame is de enige Sandman (en bij mijn weten de enige fatbike) waarbij het brede kroonstuk van die vork de kader niet raakt. Die gebogen buizen zijn dus écht functioneel, niet cosmetisch !
Ik dacht dat Cl!mb frames een down tube hebben die hoger aangrijpt op de head tube met zovel ik weer hetzelfde probleem te voorkomen. En ik heb nog frames met zo'n opbouw gezien.

Of ge kunt een tr!cksatz aanbieden / aanraden aan deze die een frame met maverick bestellen.

http://www.trickstuff.de/index.php?p=d42de1
Ik spreek over fatbikes hé, niet over skinny dingskes :-D . Zo'n stuuruitslagbeperker (oef!) is inderdaad de beste oplossing voor een Maverick + niet aangepast frame.
Anders heb je binnen de kortste keren blutsen/beschadigingen. Op de soon-to-be website gaat er een topic komen met "tips & tricks" waar zo'n zaken met tekst, foto's en uitleg gaat komen. Die pagina kan je dan helpen met de keuze van je onderdelen.

Ter verduidelijking: ik ben niet van plan volledige bikes aan te bieden. Ik ga er nu wel een aantal monteren met heel verschillende onderdelen om ervaring op te doen en raad te kunnen geven.
Op een kleine webwinkel gaan de drie kaders aangeboden worden, twee modellen vaste vorken, 70mm velgen (lichter dan de 65mm's van Surly), een 165mm achteras met QR en dat is het. De rest zijn standaard onderdelen die je via je fietsenmaker kan bestellen. Die kan natuurlijk ook rechtstreeks de kader bestellen en alles kan monteren indien je dat zelf niet kan/wil.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Kan ik ook bagagedrageroogjes op de vork krijgen?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

_alain_ schreef:Kan ik ook bagagedrageroogjes op de vork krijgen?
Geen probleem, er staan er standaard op voor lowriders maar we kunnen die weglaten of juist extra ogen zetten. Op mijn "expeditiemontage" ga ik er nog bijzetten om een standaard achterdrager vooraan te kunnen monteren.

Hier staan een paar fotootjes van de Brit die een Sandman vork op zijn SS heeft gemonteerd om een winterrace in de VS mee te doen. Die heeft een Blackburn bagagedrager aangepast (lees: wat opengeplooid) en gemonteerd.

http://shoestring-racing.blogspot.com/2 ... chive.html

Ik heb hem aangeraden om nog een bout tussen het opstaande deel van de bagagedrager en het (voorziene) gat vanboven in de vork te zetten. Met een rondel aan weerskanten en een extra moer heb je zo een "bombproof" geheel. Nu vind ik dat de voor-achter krachten met een te grote hefboom naar de bevestigingspunten onderaan gaan. Met een bout bovenaan neutraliseer je die. 't Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel gewicht je daarop wil leggen. Hij gaat het voor het moment zo proberen (hij wil er alleen een slaapzak op leggen).

Kijk, zo'n dingen en foto's gaan nu in de tips & tricks pagina komen :-D.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

_alain_ schreef:
Hubertje schreef:EBB kan btw in elke breedte he.. ;)
Niet allemaal,
het mijne in de retrotec is een vaste bus uit 1 geheel.
Je kan toch zelf wat frezen zeker? ;)
Kan ik ook bagagedrageroogjes op de vork krijgen?
Godsamme, gij kunt zagen!
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Laat maar komen die vragen :-D !

't Zijn speciale bikes voor soms speciaal gebruik én je hebt de kans om de details aan je bike zo te kiezen dat ze voor jou kloppen.
Voor mij zijn die vragen ook interessant. Ik heb bijvoorbeeld al de vraag gekregen of een frame kan gemaakt worden met een hogere balhoofdsbuis, omdat die persoon graag zijn stuur op zadelhoogte heeft en zo'n stack spacers lelijk vindt. Kan dus.
En aan de optie EBB had ik ook nog niet gedacht, maar 't kan misschien voor bepaalde mensen zo'n bike wel "af" maken.
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Bericht door dmx »

Kan je die Gobi ook krijgen met een rechte bovenbuis ? Met een gestraalde en geanodiseerde finish ?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Prijzen en gewichten zijn trouwens heeeeeel erg mooi, zeker met de mogelijkheid tot eigen opties... Lekker!

Nu even iets lomp vragen he... Kan ik ook een stalerd krijgen voor 24" velgen x 3.0 banden?
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

dmx schreef:Kan je die Gobi ook krijgen met een rechte bovenbuis ? Met een gestraalde en geanodiseerde finish ?
Als we dezelfde kwaliteit in rechte buis vinden, geef me een paar weken tijd om dat uit te zoeken - dat komt uit Italië en met de feestdagen is daar niet altijd iemand thuis.

Als je de foto's van de Gobi bekijkt lijkt het alsof ie zilver gelakt is, maar die kader is geglasstraald en dan afgewerkt met een klare poederlak.
Als er iemand een goed adres weet om te anodiseren wil ik dat wel eens proberen, maar dan wel met een testkader. Zo'n kader bestaat uit nogal wat onderdelen van verschillende leveranciers (achterpatten, buizen hoofdframe, buizen achterframe, kabelgeleiders...). Ik heb me laten vertellen dat het genoeg is dat er een klein legeringsverschil op zit om een kleurverschil te krijgen.
Maar ik vind het zelf een mooie finish en 't zou eern verrijking van het aanbod zijn.
Dus als iemand me een adres aan de hand kan doen waar ze dat eens met één kader willen proberen offer ik er wel eentje op :-?

Hieronder een Gobi in het zwart, wel ruig hé 8) ?

Afbeelding
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

Hubertje schreef:Prijzen en gewichten zijn trouwens heeeeeel erg mooi, zeker met de mogelijkheid tot eigen opties... Lekker!

Nu even iets lomp vragen he... Kan ik ook een stalerd krijgen voor 24" velgen x 3.0 banden?
?!? Als je een frame voor brede 24" inch wielen bedoelt vrees ik ervoor - dan moet ik helemaal opnieuw beginnen tekenen, passen en puzzelen en een nieuwe jig laten maken.
Vind je zo niks in de Urban of trial scene ?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Mijn wishlist loopt al aardig op :lol:

Kalahari sloping frame, 1 1/8 headset, verhoogde balhoofdbuis, Medium
Vaste vork met 135mm spacing
Kleur: raw met blanke laklaag
EBB
Disk only
Bagagedrageroogjes op frame en vork
Kabelroutering langs boven + extra voorziening voor GravityDropper
Halfopen kabeloogjes (gesloten gaines)
Laatst gewijzigd door _alain_ op zo 20 dec 2009 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie