EHBO setje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

mcoen schreef:Ik zeg niet dat zuurstofwater slecht is. Cursus werd gegeven door mensen van Wilderness Medical Association uit de US. Bedoeling van de cursus was om met een minimum aan materiaal een optimale verzorging te kunnen bieden. Isobetadine heb je in unidoses (gemakkelijk mee te nemen) en een bidon zuiver water kan je ook eenvoudig meenemen. Op die manier heb je alles bij de hand om een wonde goed te verzorgen met zo weinig mogelijk materiaal.

grtz,

Marc
ahzo, dat verklaart het.
natuurlijk is het handiger om minder mee te zeulen...
thx voor de reply
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Isobetadine bevat jodium en is daardoor ook meteen geschikt tegen "de klem" (tetanus). Interessant als je de koeien wilt gaan goeiedag zeggen, maar de draad niet gezien hebt.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Toch weer een interessant topicske opgestart hé ! :wink:

Ik dacht daar zo opeens aan, en blijkbaar zijn er nog die daar zo over denken. Laat de verplegers/verpleegsters hun kennis maar ten berde brengen. :D

Ik zou eigenlijk ook niet weten wat er allemaal best kan inzitten (buiten een paar plakkertjes en een rolletje verband). Daarom ; bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Heb ook lang op TT's rondgereden met een half hospitaal in mijn rugzak.

Nu beperkt tot GSM, propere zakdoek, thermisch deken, ook op de niet georganiseerde tochten.

De gewone schaaf/snijwonden met water afwassen, later in wagen verzorgen (water in bidon).
steken, netels, ... gewoon negeren
Zware bloedingen, stelpen met zakdoek, anders bretel van broek gebruiken om af te binden.
Dan hulpdienst proberen verwittigen
Breuken, blijven liggen, hulpdienst verwittigen, (eventueel in dekentje wikkelen).

Als ge echt iets "zwaar" voorhebt dan komt ge der toch ni met een minnikitje,

Niet vergeten op voorhand in te smeren met zonnebrandolie op schitterende dagen, en deet te smeren als ge tussen de muggen/teken/bloedzuigers gaat bollen.

Als ge voor dagen weg zijt is het iets anders hé, maar dan hebt ge toch al wat meer mee hé
Plaats reactie