Bianchi
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Herder Ben
- Mountainbiker
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
- Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
- Contacteer:
Bianchi
Bericht door Herder Ben »
Forum,
Heeft er iemand ervaring met mountainbikes van Bianchi ? Een kameraad (http://www.herders.be/herder_frederik.html) zou graag de CAÀL XC FS ALU van bianchi kopen.
Je moet maar eens kijken op http://www.bianchi.com/php/page.php?id= ... 45&lang=uk.
De specificaties zijn de volgende:
Model: CAÀL 8800 XC FS ALU DB XTR/XT DISC
Code: Y4B56I
Frame: XC FULL SUSP ALUMINIUM DB MIS: 43-48-53
Rear Shock: SID XC REGOLABILE
Fork: SKAREB SUPER AIR 80MM NERO
Stem: DEDAELEMENTI NEWTON 31/86° SUPER OVER
Handlebar: BIANCHI COMPONENTI SCANDIUM
Barend:
Brakes: SHIMANO XT DISC BRAKE
Brake Levers: SHIMANO XT DISC
Crankset: SHIMANO XT 44/32/22
Rear Derailleur: SHIMANO XTR
Front Derailleur: SHIMANO XT
Shifters: SHIMANO XT
Sprocket: SHIMANO XT 11/32
Wheel: SHIMANO XT TUBELESS DISC
Rear Hub:
Front Hub:
Rims:
Tire: MICHELIN COMP S LIGHT 26"X2.00 TUBELESS
Seatpost: BIANCHI COMPONENTI SCANDIUM
Saddle: SELLE ITALIA SLR XP VANOX TUBE
Pedals: SHIMANO XTR
Colors: RM/KO
Wat denken jullie van de "Rear Shock" en het mechanisme ? Wat denken jullie van de fiets in het algemeen ?
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Herder Ben
http://www.herders.be
Heeft er iemand ervaring met mountainbikes van Bianchi ? Een kameraad (http://www.herders.be/herder_frederik.html) zou graag de CAÀL XC FS ALU van bianchi kopen.
Je moet maar eens kijken op http://www.bianchi.com/php/page.php?id= ... 45&lang=uk.
De specificaties zijn de volgende:
Model: CAÀL 8800 XC FS ALU DB XTR/XT DISC
Code: Y4B56I
Frame: XC FULL SUSP ALUMINIUM DB MIS: 43-48-53
Rear Shock: SID XC REGOLABILE
Fork: SKAREB SUPER AIR 80MM NERO
Stem: DEDAELEMENTI NEWTON 31/86° SUPER OVER
Handlebar: BIANCHI COMPONENTI SCANDIUM
Barend:
Brakes: SHIMANO XT DISC BRAKE
Brake Levers: SHIMANO XT DISC
Crankset: SHIMANO XT 44/32/22
Rear Derailleur: SHIMANO XTR
Front Derailleur: SHIMANO XT
Shifters: SHIMANO XT
Sprocket: SHIMANO XT 11/32
Wheel: SHIMANO XT TUBELESS DISC
Rear Hub:
Front Hub:
Rims:
Tire: MICHELIN COMP S LIGHT 26"X2.00 TUBELESS
Seatpost: BIANCHI COMPONENTI SCANDIUM
Saddle: SELLE ITALIA SLR XP VANOX TUBE
Pedals: SHIMANO XTR
Colors: RM/KO
Wat denken jullie van de "Rear Shock" en het mechanisme ? Wat denken jullie van de fiets in het algemeen ?
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Herder Ben
http://www.herders.be
- Herder Frederik
- Mountainbiker
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do 11 dec 2003 10:32
- Rijdt met: Een grisden en een zwartn
- Contacteer:
-
- Mountainbiker
- Berichten: 361
- Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
- Rijdt met: CUBE LTD5
- Contacteer:
De spec's zien er niet mis uit... , over de demping zullen er u hier een paar specialisten meer kunnen zeggen denk ik, maar ik vind wel dat je zwaar mag dokken voor een dergelijke fiets. 3500??? Ik zou nog eens alternatieven opzoeken alleszins.
aja, ... en de look mag er dus ook zijn hé, amai, die zul je niet zo vaak meer tegenkomen.
aja, ... en de look mag er dus ook zijn hé, amai, die zul je niet zo vaak meer tegenkomen.
- Dzjowie
- Mountainbiker
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
- Rijdt met: Specialized - Radon
Haha, die kameraad is precies wel de plezantste thuis, van de website:Herder Ben schreef: Een kameraad (http://www.herders.be/herder_frederik.html) zou graag de CAÀL XC FS ALU van bianchi kopen.
In elk geval, over het veersysteem op zich kan ik persoonlijk weinig zeggen, maar ik heb wel de indruk dat meerdere fabrikanten een soortgelijk systeem gebruiken (een aantal Duitsers dacht ik? Hai onder andere?). Sid XC zal zeker voldoen, al zou een PPD of SPV demper natuurlijk ook op z'n plaats zijn op een bike van 3500 euro. Laatste voorbehoudje is de combinatie skareb + schijfremmen: dat gaat door gebrek aan stijfheid van die eerste naar verluidt niet al te goed samen, zeker als de rijder dan nog 'ns veel gewicht in de schaal gooit (+75 kg)...Wat ik liefst doe: Single track, moeilijke afdalingen, bevoorradingen.
- Herder Frederik
- Mountainbiker
- Berichten: 84
- Lid geworden op: do 11 dec 2003 10:32
- Rijdt met: Een grisden en een zwartn
- Contacteer:
Bericht door Herder Frederik »
Met mijn 70 kg moet dat dus lukken?zeker als de rijder dan nog 'ns veel gewicht in de schaal gooit (+75 kg)...
Heeft iemand al slechte ervaring gehad met de combo skareb/discs?
Als je al de specs bekijkt is de prijs toch nog redelijk te doen voor een XT/XTR bike? Als je bij Trek of Cannondale kijkt heb je voor dat geld toch wat minder. Bij C'dale moet dat ongeveer een instapprijs zijn ....
- BIKER
- Mountainbiker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 21 dec 2002 16:12
- Rijdt met: s-works / idworx /
bianchi oetzi 9300
voledig carbon voor 2000 euro
afmontage is minder maar kan vervangen worden door slijtage
aleen de vork manitou skareb comp ken ik niet
is het een voordeel full carbon frame of moet ik er wat huiverig tegen over staan.
afmontage is minder maar kan vervangen worden door slijtage
aleen de vork manitou skareb comp ken ik niet
is het een voordeel full carbon frame of moet ik er wat huiverig tegen over staan.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 17 jan 2005 21:04
- Rijdt met: Thompson XC-980
Bericht door Jurgen Dalle »
Ik heb die bike ook al gezien op de site van Bianchi, en 2000 euro valt toch nog mee voor zo'n bike.
Moest ik een nieuwe anschaffen in die prijsklasse zou ik toch wel twijfelen hoor, ik vind het een prachtige fiets en zoals je zelf zegt; mindere onderdelen kun je met de tijd vervangen.
De Manitou Skareb is een goede vork, ik hoor van collega bikers die er één hebben alleen maar positieve reacties over, zeker in z'n prijsklasse.
Carbon is carbon, prachtig materiaal, ikzelf heb jammergenoeg geen carbon frame, maar ik kan je vertellen wie er mee rijd in het algemeen zeer tevreden over is.Krijg je een lange garantie periode op dat frame?
Anders zou ik toch niet twijfelen.
Ik hoop dat je veel reacties krijgt, want misschien zitten er onder de collega's wel gasten bij die zelf ervaring hebben met carbon of zelfs met die fiets.Ik droom van een carbon frame!!!!!
Succes met je toekomstige "aankoop"!
Moest ik een nieuwe anschaffen in die prijsklasse zou ik toch wel twijfelen hoor, ik vind het een prachtige fiets en zoals je zelf zegt; mindere onderdelen kun je met de tijd vervangen.
De Manitou Skareb is een goede vork, ik hoor van collega bikers die er één hebben alleen maar positieve reacties over, zeker in z'n prijsklasse.
Carbon is carbon, prachtig materiaal, ikzelf heb jammergenoeg geen carbon frame, maar ik kan je vertellen wie er mee rijd in het algemeen zeer tevreden over is.Krijg je een lange garantie periode op dat frame?
Anders zou ik toch niet twijfelen.
Ik hoop dat je veel reacties krijgt, want misschien zitten er onder de collega's wel gasten bij die zelf ervaring hebben met carbon of zelfs met die fiets.Ik droom van een carbon frame!!!!!
Succes met je toekomstige "aankoop"!
ik heb hem een week of twee gezien en het frame is echt prachtig ( in het appelblauwzeegroen ), zeer exclusief . die vork was met een lockout op het stuur denkik ? zeker niet twijfelen over die vork, ik rij ook met een scareb je kan er geen kwaad woord over zeggen.
normaal gezien kan je voor carbonframes zo een plakker kopen voor op je onderbuis, voor steenslag enzo om te beschermen als dat er niet op zit, zou ik dat wel laten plaatsen.
ik weet niet hoe de garantie bij bianchi is maar ik zou zeker niet bang zijn om een full carbon frame te kopen aangezien ze nu meer en meer gebruikt worden en de kinderziektes van deze techniek zoals vezels die 'ontbinden' of scheuren op plaatsen die niet genoeg verstevigd zijn door het ontwerp eruit geholpen zijn. alu frames kunnen ook scheuren...
mss die remmen in xt velgremmen veranderen, dat zou wel de moeite zijn naar tschijnt.
normaal gezien kan je voor carbonframes zo een plakker kopen voor op je onderbuis, voor steenslag enzo om te beschermen als dat er niet op zit, zou ik dat wel laten plaatsen.
ik weet niet hoe de garantie bij bianchi is maar ik zou zeker niet bang zijn om een full carbon frame te kopen aangezien ze nu meer en meer gebruikt worden en de kinderziektes van deze techniek zoals vezels die 'ontbinden' of scheuren op plaatsen die niet genoeg verstevigd zijn door het ontwerp eruit geholpen zijn. alu frames kunnen ook scheuren...
mss die remmen in xt velgremmen veranderen, dat zou wel de moeite zijn naar tschijnt.