20/09/2009 Gelrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

[quote="Rikki"]Ik ben ook gaan rijden in Gelrode, en er zaten inderdaad stukken bloso in, maar dat heb ik bij veel tochten in de buurt. Ik heb hier en daar gemerkt dat het stukken bloso omgekeerd was en dan stoort het helemaal niet, dan krijg je andere moeilijkheden te verwerken dan verwacht.

Dit is normaal ten stregste verboden !!!! hier kun je een boete voor krijgen hier kunnen wij over mee praten !!!!!
Gebruikersavatar
MoC
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 13:40
Rijdt met: Radon Black Sin 9.0

Bericht door MoC »

bbo schreef:al die negatieve kritiek lijkt me ook wat overdreven.
't Is waar, de laatste kms langs de Demer waren wat saai maar voor de rest heb ik me goed geamuseerd!

Al heb ik me ook zitten ergeren aan die pseudo's die het nodig vinden om in steile afdaling voorbij te moeten steken
Persoonlijk vond ik die kms langs de demer helemaal niet saai. Daar kan je eens offroad tempo rijden, en dat heeft ook wel iets. Ik heb ze met een andere biker gereden, afwisselend aan kop rijden... constante snelheid van ongeveer 34 km/h.

Ik vond het in het geheel een goede tocht, heb me goed geamuseerd! Bedankt aan de organisatie! =D>
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Bericht door spaver »

@zagato: gefustreerd ben ik ni helemaal ni, maar ik weet dat het niet makkelijk is om een leuke tt in elkaar te boksen,het is makkelijk van negatieve kritiek te geven maar doe dan ook een voorstel aan de organisatie wat voor u dan een verbetering zou zijn.
Ik zit bij de shortmtbikers uit kortenberg en weet ondertussen hoe moeilijk het is om nen deftige tt voor iedereen te maken, men mag zijn mening geven maar doe dat dan op een manier die de organisatie zich niet gaat in zijn gat gebeten voelen, uiteindelijk zijn zij het die het allemaal organiseren voor ons plezier op zondagmorgen
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ach als het de vorige dagen hard geregend had waren de zeurpieten misschien maar al te blij geweest met de asfalt stroken.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

hop, ik kan het niet laten om me toch even ongegeneerd te moeien:

naar mijn mening maken sommigen toch wel even een serieuze denkfout:

een tt inrichten is zeker niet gemakkelijk, maar een tt houden om een tt te houden, is ver naast de kwestie. Ook al ken je de Blosoroutes niet of nauwelijks, bloso mag hoogstens visgraat van een tt zijn en toch niet de hoofdbrok. Indien wel, dan is dit geldgewin, want deze kunnen gratis ook gereden worden.

"ja, maar..anders is er geen tt...of het kan niet anders...of..." is geen goede houding, want het kan wel anders:

of je probeert het maximale mogelijke eruit te halen én het lukt = je presenteert een tt waarin de mtb -liefhebber zich mee kan verzoenen (voorbeelden : Demermarathon, de tt van de Rillaarse bikers, de tt in Bekkevoort,...gelukkig is deze lijst nog vrij lang)

of je probeert het maximale mogelijke eruit te halen en het mislukt = je neemt een zware beslissing en je annuleert je tt uit respect voor je eigen mtb-aard. Liever geen tt dan een slechte tt (en je organiseert dan bijv. een mosselavond, een bingo, een jogging,..)

Dat er zo minder tt's zijn? Wel ja: een beetje minder in kwantiteit en een beetje meer kwaliteit. Bovendien rijst zo de hoop dat die andere organisaties voor die paar keer op en jaar toelating kunnen krijgen om tracks op te nemen die anders nooit mogelijk zijn. Mits een goede kalenderspreiding komt trouwens iedereen dan aan zijn trekken, want soms zijn er nu overvolle tt-weekends en andere niet.
Laatst gewijzigd door Docteur Dérailleur op wo 23 sep 2009 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Het beest van Leest
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 21:40
Rijdt met: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Bericht door Het beest van Leest »

Serge R schreef:Ach als het de vorige dagen hard geregend had waren de zeurpieten misschien maar al te blij geweest met de asfalt stroken.
Voor asfaltstroken is een ander soort tweewieler uitgevonden: de koersfiets.
Anyway, aan de kommentaren die ik hier lees kan ik maar één ding besluiten: een kinderhand is blijkbaar snel gevuld...
Gebruikersavatar
Het beest van Leest
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 21:40
Rijdt met: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Bericht door Het beest van Leest »

Docteur Dérailleur schreef:hop, ik kan het niet laten om me toch even ongegeneerd te moeien:

naar mijn mening maken sommigen toch wel even een serieuze denkfout:

een tt inrichten is zeker niet gemakkelijk, maar een tt houden om een tt te houden, is ver naast de kwestie. Ook al ken je de Blosoroutes niet of nauwelijks, bloso mag hoogstens visgraat van een tt zijn en toch niet de hoofdbrok. Indien wel, dan is dit geldgewin, want deze kunnen gratis ook gereden worden.

"ja, maar..anders is er geen tt...of het kan niet anders...of..." is geen goede houding, want het kan wel anders:

of je probeert het maximale mogelijke eruit te halen én het lukt = je presenteert een tt waarin de mtb -liefhebber zich mee kan verzoenen (voorbeelden : Demermarathon, de tt van de Rillaarse bikers, de tt in Bekkevoort,...gelukkig is deze lijst nog vrij lang)

of je probeert het maximale mogelijke eruit te halen en het mislukt = je neemt een zware beslissing en je annuleert je tt uit respect voor je eigen mtb-aard. Liever geen tt dan een slechte tt (en je organiseert dan bijv. een mosselavond, een bingo, een jogging,..)

Dat er zo minder tt's zijn? Wel ja: een beetje minder in kwantiteit en een beetje meer kwaliteit. Bovendien rijst zo de hoop dat die andere organisaties voor die paar keer op en jaar toelating kunnen krijgen om tracks op te nemen die anders nooit mogelijk zijn. Mits een goede kalenderspreiding komt trouwens iedereen dan aan zijn trekken, want soms zijn er nu overvolle tt-weekends en andere niet.
Volledig mee eens.
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

En wat is mis met racevogels of lees ik hier ook weer frustratie Applause Applause
racevogels hebben op zulke TT's niks verloren , wil je RACEN ga je meten in wedstrijden tussen de elite . Ik denk dat de meesten onder ons zich gewoon s'zondags sportief willen onspannen /ontstressen na een drukke werkweek.

dat je er vandoor vlamt heb ik en anderen geen probleem mee , tof dat je er zo snel vandoor bent . Enkel de manier "waarop" dit heeft zeker niet met frustratie te maken gemiddeldes zijn voor mij niet van belang.

alhoewel ik anderen zie ben ikzelf dan een slak , zelf zal ik dan het geschikte moment afwachten om VERANTWOORD voorbij te steken
dus dat

=D> =D> =D> laat dat maar achterwege
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

De kip (papegaai?) en het ei!

Bericht door StrammerMax »

Docteur Dérailleur schreef:Een tt inrichten is zeker niet gemakkelijk, maar een tt houden om een tt te houden, is ver naast de kwestie. Ook al ken je de Blosoroutes niet of nauwelijks, bloso mag hoogstens visgraat van een tt zijn en toch niet de hoofdbrok. Indien wel, dan is dit geldgewin, want deze kunnen gratis ook gereden worden.
De kip en het ei! Het kan soms ook andersom zijn. In Mol worden vermoedelijk al jarenlang TT's georganiseerd. Er is daar nu de gloednieuwe Landduinenroute. De TT die ik daar daags voor deze in Gelrode gereden heb, passeerde gedeeltelijk die route. Eens die route ingeburgerd is zal men misschien ook redeneren van "ze hebben het zich gemakkelijk gemaakt door de route te volgen". Terwijl het misschien net door die clubs is dat de route er gekomen is. Wat niet wegneemt dat ik in het Hageland en de plaatsen die u opnoemt ook al mooiere TT's gereden heb. En dat er naast de vaste route in elke streek wel minder bekende paadjes zijn die kunnen gekozen worden om zo veel mogelijk deelnemers, zowel in- als uitboorlingen :wink: , met een leuke rit te boeien. En dat ik ooit ook al teleurgesteld ben geweest doordat een vaste route gevolgd werd die ik ook zo had kunnen rijden.
Het beest van Leest schreef:Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld...
Ik weet dat een rit die voor mij zwaar is, voor anderen kinderspel kan zijn! Net zoals dat er (hopelijk) nog grotere klungelaars rondrijden! :lol:

Deze TT maakt blijkbaar toch heel wat reacties los! Het is goed dat er verschillende meningen zijn. En op basis van deze reacties kan de volgende keer ieder voor zich uitmaken wat hij zal doen: komen of wegblijven en een toer kiezen die hem meer bevalt.

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

Racevogels, baanjanetten, racekiekens . . . welke namen dat we allen in het rond smijten, man man toch. Wederzijds respect :-?
Ik rij 50/50 op de MTB en op de (race)baan en geloof me gerust dit is voor velen onder ons hier het geval, ben ik daarom ook een baanjanet, who cares? Ik ken genoeg "rasechte fietsliefhebbers" die zelfs een belangrijke rol in de plaatselijke MTB-club vervullen waar ze zelfs een magnifieke organisatie neerzetten en die hiervoor veel lof terugkrijgen die tegelijkertijd ook een racer zijn. Dus ik zou maar wat dimmen en 2x nadenken voor er gekafferd word in het algemeen over medebikers. Ik heb nog nergens door baanjanetten op deze manier comentaar zien/horen geven op "de echte MTB'ers" (wat de definitie hiervan ook mag zijn). Als ik morgen op een MTB rij voel ik mij een echte MTB'er, net hetzelfde gevoel heb ik op mijn racefiets, waarom . . . omdat ik al jaren met alle respect voor ieder zijn kennen/kunnen/vermogen mij zal gedragen en ja ik respecteer ook de natuur en hou alles netjes bij voor in de vuilbak. Dus zoals dit in alle takken van de sport is heb je altijd uilskuikens die de domste dingen doen en geloof me gerust dit zie je zowel bij de echte MTB'ers als de racers.
Leven en laten leven is mijn moto . . . en laat de gefrustreerde zagers maar zagen, zo hebben we allen soms lol #-o Op naar het volgende fietsweekend, mtb of race . . mmm ben er nog niet uit :wink:
Plaats reactie