27/09/2009 Waarloos-Kontich

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Bericht door Method »

Zijn er trouwens mensen die op Summerbike het parcours in de Schorre konden zonder één keer af te stappen? Er was toch 1 korte steile afdaling waar het mij onmogelijk leek (voor gewone MTB'ers dan)
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Tuurlijk wel. Overigens ligt het hele parcours er fantastisch bij. Tijdens de Summerbike was het hier en daar nog een beetje modderig, maar nu is het overal kurkdroog. De langere technische afdalingen zijn prima te doen want in tegenstelling tot de wintermaanden is het nu geen modderglijbaan en dat geldt ook voor de singletracks.

Wat het commentaar van Murdock betreft, die verdwenen pijlen was idd een drama voor de organisatoren van de Summerbike die ongelofelijk veel werk gehad hebben met het herstellen van het traject. Wij gaan dat proberen op te vangen door onze eigen mensen op die strategische plaatsen te laten posten. Te herkennen aan de OSW fietskledij (zwart/rood met witte letters).
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

method schreef
Zijn er trouwens mensen die op Summerbike het parcours in de Schorre konden zonder één keer af te stappen? Er was toch 1 korte steile afdaling waar het mij onmogelijk leek (voor gewone MTB'ers dan)
als je dat 1 stukje bedoeld als je aan die geul komt met die trappen
levensgevaarlijk , toen ook niet echt goed aangegeven hopelijk word dit nu wel gedaan als ze hetzelfde traject volgen . Als je hier vol gas ging en niet tijdig kon remmen was het zeker 6weken ziekenkas
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Nee, die trappen zitten er niet in. Als Method die bedoelt met de steile afdaling dan heeft ie gelijk. Die zijn onmogelijk te rijden en levensgevaarlijk.
Ons parcours is niet gemakkelijk maar met een beetje ervaring en wat lef moet je alles kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 12:36
Rijdt met: nen nieuwe Ghost

Bericht door Ghostbiker Mrc »

DirkB schreef:Tuurlijk wel. Overigens ligt het hele parcours er fantastisch bij. Tijdens de Summerbike was het hier en daar nog een beetje modderig, maar nu is het overal kurkdroog. De langere technische afdalingen zijn prima te doen want in tegenstelling tot de wintermaanden is het nu geen modderglijbaan en dat geldt ook voor de singletracks.

Wat het commentaar van Murdock betreft, die verdwenen pijlen was idd een drama voor de organisatoren van de Summerbike die ongelofelijk veel werk gehad hebben met het herstellen van het traject. Wij gaan dat proberen op te vangen door onze eigen mensen op die strategische plaatsen te laten posten. Te herkennen aan de OSW fietskledij (zwart/rood met witte letters).
Dat is inderdaad een goed idee,we zijn daar ook enkele keren het verkeerde bos ingestuurd door een plezante buurtbewoner :-?
Wij komen zeker af,het parcour van het Summerbike festival was dik in orde.
see you sunday en ze geven prachtig bikeweer :bounce:
hansenjoch
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 17 sep 2009 10:21
Rijdt met: Cube LTD Team (green)

Bericht door hansenjoch »

In onze streek zijn er inderdaad maar heel weinig TT's te vinden, dus ik zal zeker van de partij zijn voor de lange afstand!
Ik ben wel benieuwd naar hoe je alle groene zones aan elkaar gaat koppelen! Ik kijk er naar uit!
Ik ben op Summerbike geweest en er staken daar inderdaad heel technische stukken bij, afgewisseld met stukken waar je stevig moest doortrappen om vooruit te geraken door het losse zand, dus ik denk dat ondanks er niet veel HM zullen inzitten het geen "walk in the park" zal zijn!
Tot zondag
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Net nog even de koppen bij elkaar gestoken met de organisatie na de reacties op het forum. We gaan een extra bevoorrading voorzien waardoor er ook een korte versie (+/- 30 km) bijkomt met de spectaculaire technische stukken. Dit betekent dat de 48 en 55 km 2 bevoorradingen en 69 km 3 bevoorradingen krijgen maar we vermoeden dat dit wel gewaardeerd zal worden. :wink:

Op dit ogenblik wordt onze website aangepast. Vanavond staat het korte technische traject er ook op. Dus dan is er keuze uit 30, 55 en 69 met een technisch parcours en 33 en 48 met een rustiger traject.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

facebreaker schreef: als je dat 1 stukje bedoeld als je aan die geul komt met die trappen
levensgevaarlijk , toen ook niet echt goed aangegeven hopelijk word dit nu wel gedaan als ze hetzelfde traject volgen . Als je hier vol gas ging en niet tijdig kon remmen was het zeker 6weken ziekenkas
het stuk aan de trappen was tijdens de summerbike wel degelijk aangegeven met een gevaar bord voor je aan de trappen kwam (dit even terzijde :) )

als ik de kans zie kom ik wel eens tot daar om een toertje te rijden

edit: is het toegelaten om onderweg in te pikken op de groene lus ( om zo de groene en gele te rijden? Bij passage aan de start zal ik wel stoppen en daar zoals het moet de inschrijving te betalen.
ik woon nl.niet zo ver van de blauwe brug over de dijle. (komen jullie door heffen met de rode lus?)
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Bericht door Method »

Het was niet aan de trappen, die liggen niet in 'De Schorre'.

Het was een steile afdaling in 2 delen, beneden kwam je op een asfaltweggetje.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

denk dat ik weet welke je bedoeld , was ook het stuk van het testparcours , helemaal achteraan in de schorre , een kleine 50 m verder moest je links naast het hoogte parcours rijden.

als het dat stuk is sorry dan , daar heb ik 's morgens nog pijlen bijgezet en er stond inderdaad geen gevaar bord, maar ikzelf als beginner vond dit niet echt zo'n spectaculaire afdaling.
Plaats reactie