freeride geraardsbergen

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
fouby
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 17:48
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 29 650B , Scott Scale PRO 29

Re: freeride geraardsbergen

Bericht door fouby »

Dilbiker schreef:
fredo schreef:
driezzz schreef:hey,
was daarjuist op het toilet rustig den nieuwen o2bikers aant lezen, en kzag daar een artikel in staan over mini-bikepark op de 'muur', weet er iemand meer?
haha, van den O²bikers kunt ge idd goe kakken :wink:


soit, is er dus al iemand geweest? Als ik de foto's bekijk is het nie echt de moeite, op diezelfde tijd sta ik bijna in namen.

Ik ben daar geweest eind juni en 't was maar plattekes :(
Had ook het artikel gelezen en zag er veelbelovend uit, maar daar aangekomen was een dikke teleurstelling..

Op gebied van XC kunde u daar nog amuseren (2 tracks), maar alvorens van een mini bikepark te spreken moet er nog veel gewerkt worden.. Er staan enkele north shore obstakels (het moeilijkste is tijdig te kunnen stoppen op de stijle helling na het nemen van de drop off) :lol:
geen enkele jump gezien, dus ja.. nog veel werk !!

Idd nog veel werk , maar door niets te doen gaat er ook niets gebeuren é :) we hebben daar al heel veel aan gewerkt en ja we moeten het doen met de middelen (terrein) die we hebben , volgende week komt er een kraan die de basis legt voor het dirtparcours , dus er volgt meer ...
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: freeride geraardsbergen

Bericht door La-Pierre »

fouby schreef:
Dilbiker schreef:
fredo schreef: haha, van den O²bikers kunt ge idd goe kakken :wink:


soit, is er dus al iemand geweest? Als ik de foto's bekijk is het nie echt de moeite, op diezelfde tijd sta ik bijna in namen.

Ik ben daar geweest eind juni en 't was maar plattekes :(
Had ook het artikel gelezen en zag er veelbelovend uit, maar daar aangekomen was een dikke teleurstelling..

Op gebied van XC kunde u daar nog amuseren (2 tracks), maar alvorens van een mini bikepark te spreken moet er nog veel gewerkt worden.. Er staan enkele north shore obstakels (het moeilijkste is tijdig te kunnen stoppen op de stijle helling na het nemen van de drop off) :lol:
geen enkele jump gezien, dus ja.. nog veel werk !!

Idd nog veel werk , maar door niets te doen gaat er ook niets gebeuren é :) we hebben daar al heel veel aan gewerkt en ja we moeten het doen met de middelen (terrein) die we hebben , volgende week komt er een kraan die de basis legt voor het dirtparcours , dus er volgt meer ...
Als je van ver moet komen is het misschien (voorlopig) niet de moeite, maar als je niet te ver moet rijden is het wel eens plezant. :-D

XC-parcour is eigenlijk best wel leuk, al mogen er wel net iets meer technische stukjes in zitten!

Ook de North Shore die deels te doen is met een xc-fiets is plezant :-D

Ben naar daar gereden met de fiets en een beetje rondjes gereden en tegen dat ik thuis was had ik een mooie 73km :-D

--> Zeer leuk, super goed initiatief, maar enkel interessant (voorlopig) als je niet te ver woont!! 8)
fouby
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 17:48
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 29 650B , Scott Scale PRO 29

Re: freeride geraardsbergen

Bericht door fouby »

La-Pierre schreef:
fouby schreef:
Dilbiker schreef:
Ik ben daar geweest eind juni en 't was maar plattekes :(
Had ook het artikel gelezen en zag er veelbelovend uit, maar daar aangekomen was een dikke teleurstelling..

Op gebied van XC kunde u daar nog amuseren (2 tracks), maar alvorens van een mini bikepark te spreken moet er nog veel gewerkt worden.. Er staan enkele north shore obstakels (het moeilijkste is tijdig te kunnen stoppen op de stijle helling na het nemen van de drop off) :lol:
geen enkele jump gezien, dus ja.. nog veel werk !!

Idd nog veel werk , maar door niets te doen gaat er ook niets gebeuren é :) we hebben daar al heel veel aan gewerkt en ja we moeten het doen met de middelen (terrein) die we hebben , volgende week komt er een kraan die de basis legt voor het dirtparcours , dus er volgt meer ...
Als je van ver moet komen is het misschien (voorlopig) niet de moeite, maar als je niet te ver moet rijden is het wel eens plezant. :-D

XC-parcour is eigenlijk best wel leuk, al mogen er wel net iets meer technische stukjes in zitten!

Ook de North Shore die deels te doen is met een xc-fiets is plezant :-D

Ben naar daar gereden met de fiets en een beetje rondjes gereden en tegen dat ik thuis was had ik een mooie 73km :-D

--> Zeer leuk, super goed initiatief, maar enkel interessant (voorlopig) als je niet te ver woont!! 8)
Daar heb je gelijk in , maar je had wel en mooie training dan :-) als de grond voor den dirt er is gaan we daar ook nog van gebruiken om op het xc parcours wat extra technisch te maken :-)
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: freeride geraardsbergen

Bericht door La-Pierre »

fouby schreef:
La-Pierre schreef:
fouby schreef:
Idd nog veel werk , maar door niets te doen gaat er ook niets gebeuren é :) we hebben daar al heel veel aan gewerkt en ja we moeten het doen met de middelen (terrein) die we hebben , volgende week komt er een kraan die de basis legt voor het dirtparcours , dus er volgt meer ...
Als je van ver moet komen is het misschien (voorlopig) niet de moeite, maar als je niet te ver moet rijden is het wel eens plezant. :-D

XC-parcour is eigenlijk best wel leuk, al mogen er wel net iets meer technische stukjes in zitten!

Ook de North Shore die deels te doen is met een xc-fiets is plezant :-D

Ben naar daar gereden met de fiets en een beetje rondjes gereden en tegen dat ik thuis was had ik een mooie 73km :-D

--> Zeer leuk, super goed initiatief, maar enkel interessant (voorlopig) als je niet te ver woont!! 8)
Daar heb je gelijk in , maar je had wel en mooie training dan :-) als de grond voor den dirt er is gaan we daar ook nog van gebruiken om op het xc parcours wat extra technisch te maken :-)
Mij kun je daar zeker nog eens verwachten en moest het technisch-niveau van het xc-parcour een beetje verhogen dan zou het er alleen maar leuker op worden!! :-D

Doe zo voort! =D>
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

doe er maar nen berg rotsen en stenen bij voor mij :P mooi initiatief, maar tot dezer beperkt tot beginnende freerider.
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

hoe technischer hoe beter
roadracer
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 okt 2010 12:55
Rijdt met: scott spark 50

Bericht door roadracer »

deze topic nog eens even van onder het stof hallen. Aan de eigenaars,bouwers en stad Geraardsbergen ik heb het parcour gisteren gaan verkennen en wat blijkt dat het parcour volledig overwoekerd en stukken kapot zijn en dit voor zo een mooi parcour SCHANDE!!!!
Benani
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 aug 2007 20:51
Rijdt met: Specialized S-works Enduro 29 2015 , C'dale Scalpel C2 29er 2012, Radon Slide 130 29 2014

Bericht door Benani »

Helleu, wij zijn er een goeie maand geleden naar toe gereden. Is zeker es de moeite, maar dan voor een namiddagje! Toen was er ook redelijk veel overwoekerd. En vooral de braambesstruiken naast de northshores nodigen nie echt uit om erin te vallen! Der is daar zeker mogelijkheid genoeg, denk gewoon dat de freeride onderdelen niet genoeg bereden worden en zo kan de natuur gewoon zijn ding doen hé...

greets
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

ipv te klagen over de verwildering zouden jullie je beter organiseren in een clubje,
dan naar de stad te gaan en voorstellen dat jullie het onderhoud willen doen als de stad de middelen wil verschaffen voor het onderhoud.

Zo laat je zien dat er interesse is om te rijden, en dat je regelmatig tijd willen besteden voor onderhoud/reparatie.
Kortom dat je het initiatief effectief steunt.
Plaats reactie