Routes aan de kust?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Routes aan de kust?

Bericht door franky »

ben dit weekend 2 dagen aan de kust, is er daar ergens een toffe vaste of andere route om te rijden? liefst tussen de panne en oostende eens de panne gereden maar dat viel ferm tegen....(saaie bedoening)
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

de panne nog niet gereden, maar oostende is drie keer niks:

ca 25 km met als hoogtepunt: een klim van 50 meter naar een hoogte van 3 meter ](*,)

als je naar de panne gaat, ben je niet zover van de parcours van heuvelland met kemmel, etc. da's al beter
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Als je in de zomer eens goed wil biken in de westvlaanders (kust) kun je idd beter uitwijken naar de 40 km verder gelegen heuvelzone rond kemmel, westouter, reningelst.
In de winter is het in De Panne en Koksijde super biken in de duinen en in het bos. Nu is daar iets te veel los zand om nog van serieus fietsen te kunnen spreken.
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

De Haan-Wenduine

Bericht door Blink360 »

Daar moet ge dus ook eens gaan...
Sportcentrum Haneveld (De Haan) hebben ze een licht technisch parcours met hindernissen (allemaal te overwinnen) van ongeveer 1,5 km en richting Wenduine heb je bos...waar je illegaal wel wat hoogteverschil merkt...of in Wenduine aan het zwembad kan je ook ruim tiental meters hoogteverschil overwinnen (ideaal om te freeriden) met trappekes e.d.m.
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

piefke schreef:de panne nog niet gereden, maar oostende is drie keer niks:

ca 25 km met als hoogtepunt: een klim van 50 meter naar een hoogte van 3 meter ](*,)

als je naar de panne gaat, ben je niet zover van de parcours van heuvelland met kemmel, etc. da's al beter
was wel van plan om met de fiets vanuit Oost-duinkerke te vertrekken en dan is de kemmel en co wel wat te ver denk ik :roll:
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Nieuwpoort

Bericht door casper »

Hallo,


Vanaf 23 mei zit ik met vrouw en kinders een weekje aan zee te Groenedijk. 8) Nu schijnt er in Nieuwpoort een vaste MTB-route te zijn, :) en ben dus van plan om mijn ' stalen ros ' nog eens van stal te halen en mee te nemen naar de zee.
Heeft iemand daar info over, of waar kan ik info daarover halen???

Alvast bedankt!!


groeten,
Stievie :lol:
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

Een vaste route in Nieuwpoort?? :roll:
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

sea bike (remeber de reklame van Veet, het strand of de bergen, nu het strand EN de bergen in nieuwpoort :bounce:)
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Yep ergens aan het Spaarbekken (vlakbij Monument Albert) heb ik een bepijling gezien waar op stond "mountainbike route". Heb dit een keer gevolgd en het kwam nergens uit. Geen verdere bepijling te bespeuren #-o

In De Panne is er een Bloso route maar die stelt niet veel voor...

Wat je wel kan doen is een stuk offroad langs de vaart richting Leffinge, Gistel. Zo verder binnenland in (Slijpe, ...) veel boerewegels.

Oftewel de duinen. Beginnen in Oostduinkerke en de kustlijn volgen richting Oostende...
Je passeert een heleboel duinewegels (Lombardsijde, Westende, Middelkerke, Raversijde). Dan kun je door Oostende naar het bosje rijden, waar er ook een paar wegeltjes zijn.
Van Oostende naar Bredene door de vismijn, op de dijk. Dan kun je na een kort klimmetje rechts weeral duinewegels doen om uit te komen in Vosseslag. Daarna komt het bos van De Haan en Wenduine waar je ook deftig kunt biken.

Anders wil ik wel eens gidsen, maar ik moet voor 't werk een ganse week naar Antwerpen en ben dus 's avonds laat thuis :(
Zondag 23/5... heb ik wel veel tijd.
Ik hoor 't wel.
JanMax
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 aug 2003 17:40
Rijdt met: Grand Canyon Comp XT

Nieuwpoort

Bericht door JanMax »

Een vaste route kun je het niet echt noemen. Wel is er ter hoogte van de oude pelikaanbrug (groene ijzerenbrug) een MTB-stuk dat eerder technisch van aard is. Via een fietsroute maak je een verbinding met het "spaarbekken" waarlangs je een offroadstuk liggen hebt van een 4-tal km. Er bestaat ook een GPS-route op een "concurrerende" site van een TT in februari 2004 die volledig over Nieuwpoort gereden werd. Een andere mogelijkheid is de MTB-route in de Panne die de Moeren aandoet.
Aanrader is echter : Noord-Frankrijk.
Plaats reactie