21/06/2009 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Bericht door jootje »

kadeetje schreef:Alles staat klaar tot morgen 7uur 30,kga voor de 80 =D>
Dat wordt dan nog een schone wandeling tot toe als je na 80 km afstapt #-o
Ik start voor de rest vd schaapkes, misschien rij ik wel mee met u
Gebruikersavatar
Via Ferrata
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 27 sep 2005 21:32
Rijdt met: Radon 29 Black Sin 8.0

Bericht door Via Ferrata »

Allez, hier beetje geregend om het stof te blussen. Op het gemak naar daar biken nu. Zal dik in orde zijn met de condities. =P~
Orkje
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 14:52
Rijdt met: Surly Cross Check, Sandman Gobi

Bericht door Orkje »

Zucht.

Vertrokken voor de 60km en na 32 terug aan het parkeerterrein... Hoesten, pijn in de borst, nek, schouders, in het hoofd, man man man. Hopelijk word ik niet nog zieker. Een zondagje op de zetel liggen, dus.

Anyway.

Het stuk tocht dat ik toch afgewerkt heb (tot net na de beklimming van de Riekestraat) mocht er echt wel wezen! Vooral de bospassages waren top: een paar technische stukjes waar veel getwijfeld werd door het merendeel van de deelnemers. Het lag er bijna allemaal behoorlijk stoffig bij, wat op de brede veldwegen voor heuse zandstormen zorgde (vooral als er een pelotonnetje voor je reed).

Als ik dan toch een minpuntje moet geven: er zal wel een behoorlijk lang stuk weg/vlakke veldweg in rond de eerste bevoorrading.

In elk geval hartelijk bedankt aan de mensen van de organisatie: volgend jaar zien jullie mij zeker terug, hopelijk zonder microbetjes...

p.s. Ook bedankt om zo enthousiast met de bosmaaier aan de slag te gaan! Anders waren de paden hier en daar ongetwijfeld onberijdbaar geweest.
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

hier is maar een woord voor de max .
goeie bepijling bevoorading dik in orde .
mooi parcour aan de afdaling van cowboy even getwijveld maar toch naar beneden gegaan .tewijl aan kijken was eeen over zijn stuur zien gaan .
gelukkig zonder erg en had helm aan weeral veel bikers gezien zonder hoe is da mogelijk .
tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

DEZE STAAT ER VOOR VOLGEND JAAR AL OP!!!!!

1 woord voor; FAN - TAS - TISCH!!!

een dikke profi aan de organisatie!!! Volgend jaar rijden we toch de 60 ipv de 52,3 (afstand wegens splitsinkje gemist :-) wou eigenlijk de 45 doen wegens tijdsgebrek ...) Fenomenaal off-road gehalte en enkele prachtige afdalingen die Down-Hill waardig te noemen zijn met toch wel wat air-time.

Prachtige route, goed bepijld juist jammer dat ik op 45 maar 1 bevoorrading tegenkwam en dat die al na 15 km lag!

Tot volgend jaar!!! [-o< [-o< [-o<
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

biker tino schreef:na vorige week was het nodig om nieuwe remblokken en deraruelwieltjes te steken zodat we er klaar voor zijn om kluisbergen opnieuw te veroveren

we zien het helemaal zitten om de 60 uit te bollen
we gaan er proberen te zijn tegen 7 u 45

@ donavan
als ge geen vervoer hebt kunt ge mee met mij ,ben ook van menen
ik vertrek vant dorp rond 7 u
als ge mee wilt laat maar iets weten
moet wel om 13u thuis zijn


totton[[/url]
Jah, sorry, heb het nu pas gezien #-o Maar ik ben er toch geraakt.
Sorry voor het niet verwittigen :oops:
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Jawadde :lol:
Vanmorgen 8 uur aangezet voor de volledige 80

gegevens: 83,61 km; tijd: 4:27:26; gem.18.75;

Zalige tocht en een dikke proficiat voor de organisatie !
Ik zou graag eens mijn gemiddelde snelheid vergelijken met enkele renners, aangezien ik er heel tevreden over ben. Kzou eens willen weten hoever ik al sta, ben namelijk nog maar 14 jaar. Hopelijk zijn er bikers die mijn 'prestatie' goed kunnen inschatten.

@ Filiep72: Sorry dat ik niet gewacht had. Ik kwam boven op de Hotondberg en zag dat jullie bende al een heel eind achter was. Ik was lekker op dreef en ben dan maar doorgereden
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

Vandaag voor de eerste maal deelgenomen , maar schrijf ermij maar bij voor volgend jaar =D> =D> . De eerste 10km dekluis gezien van alle kanten , maar twas echt een mooi tochtje .
Zelfs tot in nukerke en rond de koppenberg (ben blij dak deze nie meer moest doen #-o ) .Stikke kapot maar zeker genoten van de tocht , alles was inorde . Tot volgend jaar groetjes kadeetje =D> =D> =D>
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

zonder de twijfel de beste tocht die ooit reed.

Het valt toch op hoe mooi de streek is en hoeveel er uit de Kluis te halen is. Waarom steken ze die paden niet in de bepijlde routes? Ok, de private stukken kunnen niet, maar er zijn er toch genoeg andere? Voorbeeldje: helemaal in het begin van de route beklim je dus vanaf de camping de kluis via asfalt. Na tweehonderd meter kon je kiezen: over asfalt gaan of even linksaf voor een technisch stukje in het bos om dan op de parkin uit te komen. Waarom steekt men dit niet in de bloso-route? Het zijn de kleine dingen die het vak doen.

Ingeschreven voor de 60 maar uiteindelijk de 45 gedaan, mijn onderrug speelde me parten en dat is niet de eerste keer. Iemand die tips weet?

Alle stukken waar niet bijstaat "privaat" zijn dus altijd toegankelijk? Goed om te weten.

Eén minpuntje: de eerste bevoorrading vond ik wat pover. Enkel water, aquarius en zachte koeken met cholocade in, wat niet echt goed smaakte bij mij. Een sinaasappel ofzo vind ik beter. Maar ik ga niet klagen, want ik kom voor het parcours, en voor niets anders.

Nog een tip: als je aan de voet van de kluis toekomt heb je een klein rond puntje. Daar moet je naar rechts om naar fietswinkel Jowan te gaan en zo naar de camping. Als je aan dat rond puntje links gaat, kun je je auto langs de straat zetten, zoals ik deed. Het viel me op dat veel fietsers daar fout gereden zijn. Je kwam daar namelijk uit het veld, moest rechtsaf, en dan direct linksaf om via tegels de kluis te beklimmen. Velen zijn daar gewoon rechtdoor gereden, ik heb vele mensen de weg gewezen :) Meer pijltjes daar best
Maurice22
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 23 jan 2009 23:13
Rijdt met: trek8500_2009

Bericht door Maurice22 »

Echt super zalige tocht :P

Ik heb de 60km gedaan en alles van begin tot einde dik in orde!!!
Kheb wel 2 keer de grond gekuisd :-D
Aan de Cowboy helling was mijn fiets eerder benenden dan ik en in Heynsdale was mijn voorwiel plots dada :-D

Als er iemand goeie raad heeft voor last aan de onderrug. Laat het zeker weten want kheb er ook veel last van. Vorige jaar onderrug spieren uitgerokken, hopelijk nu niet het geval.....

effen vgl. 60km met gem: 18.1km/u

On2wheels ca you next near !!!!
Plaats reactie