Meeting Geraardsbergen 27/06/09

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Meeting Geraardsbergen 27/06/09

Bericht door s-biker gert »

Zo'n mtb.be dag, is dat de bedoeling van een vaste route te rijden (zoals BLOSO) of mag da een zelf uitgestippelde tocht zijn. Zou da ook eens willen doen maar moet daar dan ravito, afspuitstand en verzekering bij zijn.
Hoelang zijn dan de gemiddelde toeren zo.
Heb hier zo'n vast traject tussen muur en bosberg dat varieert van 30 km tot 130 km

Voila, de datum ligt vast alsook de startplaats. We komen samen en starten rond 8u30 aan het provinciaal domein "De Gavers" waar een zeer ruime parking is voorzien. De mensen die graag 's middags willen, kunnen een maaltijd nuttigen in de cafetaria van het domein, er is er een zeer ruim aanbod aan drank en spijs. Een afspuitstand is er niet voorzien maar indien nodig kunnen de fietsen bij mij thuis van modder worden ontdaan.
Het parcour loopt zoals gezegd tussen muur en bosberg en zal ongeveer een 40 km lang worden met de nodige hm's.

Indien nog vragen of info, stuur me dan een pb'ke of zwier het hier maar neer

CU
Laatst gewijzigd door s-biker gert op vr 29 mei 2009 21:38, 6 keer totaal gewijzigd.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Re: Wat en hoe?

Bericht door farmer/cowboy »

s-biker gert schreef:Zo'n mtb.be dag, is dat de bedoeling van een vaste route te rijden (zoals BLOSO) of mag da een zelf uitgestippelde tocht zijn. Zou da ook eens willen doen maar moet daar dan ravito, afspuitstand en verzekering bij zijn.
Hoelang zijn dan de gemiddelde toeren zo.
Heb hier zo'n vast traject tussen muur en bosberg dat varieert van 30 km tot 130 km
Een zelf uitgestippelde route is natuurlijk veel origineler dan een bloso, al heeft een pittige bloso route ook zijn charmes. Als je met een groep rijdt is een 30-40 tal kilometers al heel wat, want door de verschillende niveau's (qua conditie en techniek) van de deelnemers wordt er vaak gestopt om de groep samen te houden. Met twee gidsen (één voor- en achteraan) en zendertjes is dat het best doenbaar. Gemiddelde snelheid is meestal laag op een meeting, zeker als er wat hoogtemeters en technische stukjes te rapen zijn.

Verzekering en afspuitstand zijn zeker geen must al is't wel makkelijk als je ergens kan vertrekken waar parking is en achteraf evt een pot gedronken kan worden :wink: (vb sporthal)
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

rond de 30 km is goed zenne :lol:
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Wanneer er veel hoogtemeters in zitten, fysiek veeleisend dus dan is 35km wel het maximum. :wink: Zou plezant zijn als er eens een meetingske in de Vlaanders georganiseerd word :P
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

De eerste 40km van mijn vast toerke bevat +/- een 850 hm, voor op te warmen hé =P~ . Nadien is het uitbollen. Er zitten een paar gekende stukjes van TT's tussen maar voor de rest is het allemaal goed verborgen gebleven. Heb dit al enkele keren afgehaspeld met enkele bikers van hier op't forum, enkele foto's en filmke kunt ge hieronder in de topic terugvinden. Da tecnisch parcourke is echt wel iets om duimen en vingers van af te likken =P~http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Laatst gewijzigd door Gf biker op wo 15 apr 2009 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

ziet er idd de moeite uit.
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

Kwaliteit van de filmpkes is nie om over naar huis te schrijven natuurlijk :roll: . Ik zal eens uitkijken naar een datum en een eventuele startplaats, als de groep niet te groot is mag da van bij mij thuis zijn anders zoek ik wel iets in de buurt
Gebruikersavatar
s-biker gert
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 17 nov 2007 18:07
Rijdt met: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Contacteer:

Bericht door s-biker gert »

Bij deze is er een datum voorzien (onder voorbehoud) om een eerste tocht te organiseren in en rond Geraardsbergen. Deze zou doorgaan op zondag 28/06/09 en voor wie al enkele TT's hier in de buurt heeft gereden zou nog wel eens verbaasd kunnen opkijken wat hier nog allemaal te vinden is. Voor startplaats zou ik opteren aan de parking van provenciaal domein "De Gavers", parking genoeg en 't is gratis :P
Over de afstand laat ik jullie zelf kiezen in de poll

tot later :wink:
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

MC Jo schreef:
s-biker gert schreef:Bij deze is er een datum voorzien (onder voorbehoud) om een eerste tocht te organiseren in en rond Geraardsbergen. Deze zou doorgaan op zondag 28/06/09 en voor wie al enkele TT's hier in de buurt heeft gereden zou nog wel eens verbaasd kunnen opkijken wat hier nog allemaal te vinden is. Voor startplaats zou ik opteren aan de parking van provenciaal domein "De Gavers", parking genoeg en 't is gratis :P
Over de afstand laat ik jullie zelf kiezen in de poll

tot later :wink:
Asek moen elpen!!!
Plaats reactie