zandrijden

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Veel rijden in los zand helpt (zoals alle techniek aangeleerd wordt)
Idd niet teveel druk in de banden (liefst iets meer in de achterband als de voorband als je voorwiel de eerste is om weg te glijden.
Vooral niet te zwaar trappen.
En durf maar een goed te driften (gecontroleerd slippen al rijdend) in da zand!!!
Eenmaal je het doorhebt is door los zand rijden (vooral bochten) echt leuk...
Je zal wel een paar keer op je bek gaan, maar 't is ook maar zand.

Durf driften!!!

Greetz,

Julien.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

gewoon full speed der door
enige manier om recht te blijve(werkt bij mij)
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Yep bij mij is dat ook nog altijd de beste manier om door dat zand te klieven. 't mag dan wel maximum 200 meter duren anders ga ik los op mijn bakkes.
Als het langer is dan die 200m dan probeer ik toch ook zo soepel mogelijk te trappen, maar toch nog altijd vollen bak in die zandbak vlammen en dan zie ik wel waar ik uitkom.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

als je op los zand valt heb je enkel maar last van zand in je schoenen, of je moest natuurlijk je bike over je krijgen. Ik heb met ne maat ooit zo eens een wedstrijd gedaan, van een berg afbollen die vlak uitkomt op los zand en zover modgelijk doorbollen, dus dat wil zeggen blijven rijden totda ge er steekt maar ge land toch zacht (behalve als er ne put in da zand zit terwijl ge nog volle snelheid van den berg aan het komen zijt).
Gast

Bericht door Gast »

gaaaaaaze geven. Gewoon vollen bak erdoor, u een richtpunt zoeken en daar naar blijven kijken. Met uw lichaam sturen en op uw gat blijven zitten. :bounce:
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

ma als ge vollenbak daarin gaat, kunt ge dan nog gemakkeliijk sturen? ik zoudenken da uwe fiets dan gewoon rechtdoor wilt, hoe hard ge ook draait en da die draaipogingen ook wel eens naar een val zouden kunnen leiden (of lijden #-o )
Gast

Bericht door Gast »

tafelpoot schreef:ma als ge vollenbak daarin gaat, kunt ge dan nog gemakkeliijk sturen? ik zoudenken da uwe fiets dan gewoon rechtdoor wilt, hoe hard ge ook draait en da die draaipogingen ook wel eens naar een val zouden kunnen leiden (of lijden #-o )
Ge kunt met uw stuur zelf niet veel doen, maar door met uw lichaam de fiets te dwingen kunt ge hem nog redelijk goed in de hand houden. Het is daarom ook van belang om u op een vast punt dat enkele meters van u verwijderd is te fixeren, ge neigt daar dan ook bijna vanzelf naartoe. Sturen in losse zand is bijna niet te doen omdat ge dan ofwel onmiddelijk stop staat of ge gaat op uw bakkes. :lol: :lol: :lol: :lol:
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

inderdaad want sturen in heel mul zand gaat bijna ni of toch heel moeilijk
dus je kan beter doen zoals hij zegt sturen met je lichaam
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ward #3 schreef:licht trappen, en naar je doel kijken, niet naar de grond voor je, al die sporen maken je horendul, maar ze passen zich toch aan aan de fiets
O ja, en vooral, zie onderscript
Do not follow, but lead
Dit is de echte techniek !!!
Naar je doel kijken is vooral heel belangrijk...ook als je in de modder moet biken of ergens naast een greppel...kijk naar de greppel en je rijdt er gegarandeerd pardoes in !!! :lol: :lol: :lol:
En voor het zand...licht trappen, maar ook niet te klein. Zorg dat je der vooral de snelheid inhoud, anders kan je je valtechniek bijschaven :oops:
Plaats reactie