wegbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
martaman
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 jun 2004 14:42
Rijdt met: specialized s-works fsr

Bericht door martaman »

Ik denk dan weer eerder aan een semislick. Ik zoek voor mezelf ook naar een goede oplossing. Dunne "mtbslicks" maken je wielomtrek zo klein, daarom zou ik eerder bij de dikte blijven die je gewend bent om in't bos te rijden.

Heeft er iemand ervaring met een furiusfred op de baan?

Een "29 duim" is trouwens een mtb band op een 28 duimse velg. detzelfde velg dus als koers -of stadsfietsen, maar door de dikke band vergroot de wielomtrek zodat men spreekt van een "29".
Gebruikersavatar
RingRing
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 13:37
Rijdt met: Granville - Kraftstoff E1

Bericht door RingRing »

Voor verder in te spelen op de slicks,
ik heb mijn mtb-banden onlangs vervangen door slicks en dit op een 26" velg. Doordat de slicks een stuk minder 'hoog' zijn dan de mtb-banden verkleint de wielomtrek en moet ik groter gaan schakelen.
Ik heb mijn grootste blad reeds gewisseld naar een 44-tands blad...
Maar bestaan er ook slicks of semi-slicks die toch de hoogte van een gewone mtb-band behouden?
Of ben ik beter een 28" wiel te steken?
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Mirlong1 »

Op de weg rijden doe ik met Schwalbe Marathon Supreme van 2.0.
Ben daar zeer content van. Momenteel staan deze ook in promotie (combo 2 banden) bij Bike2Build.nl

Afbeelding

Hopelijk heb je er iets aan,

J.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Ik rijd nu ook met de supremes 2.0. Deze heb je in twee maten. De 2.0 en de 1.6. De 2.0 bollen soepel, maar zijn uiteraard een pak zwaarder dan de 1.6. Zelf vind ik de Schwalbe marathons de beste serie als je een compromis zoekt tussen comfort en snelheid.
Gebruikersavatar
RingRing
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 13:37
Rijdt met: Granville - Kraftstoff E1

Bericht door RingRing »

Mirlong1 schreef:Op de weg rijden doe ik met Schwalbe Marathon Supreme van 2.0.
Ben daar zeer content van. Momenteel staan deze ook in promotie (combo 2 banden) bij Bike2Build.nl

Afbeelding

Hopelijk heb je er iets aan,

J.
Idd zoiets zou kunnen dienen!
Alleen zijn ze niet meer te vinden op Bike2Build... (in 26" x 2.00)
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Mirlong1 »

De set + de banden los zijn volgens de site toch verkrijgbaar en op stock in Vlaardingen.

J.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

ik rij met de kojacks van schwalbe in 2.0 versie en weinig weerstand op de baan .
in de regen geen schrik hebben met slicks ge rijd zowiso toch trager in de regen .
Gebruikersavatar
kdi
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 02 okt 2005 12:18
Rijdt met: Scott Spark

Bericht door kdi »

Ik rij ook met de Supreme op de weg. Zijn mss wel wat zwaarder dan de echte snelle slicks. Maar zijn veeeeeeeeel lekbestendiger (wat bijvoorbeeld bij een Kojak een stuk minder is).
wim040
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 05 mei 2006 21:31
Rijdt met: iets met 2 wielen

Bericht door wim040 »

Ook hier een tevreden Supreme gebruiker. Ik vind wel dat de banden heel vlug vol zitten met glas en steentjes. Er zijn al een tijdje bangelijke diepe sneetjes in de band maar de anti lek laag houdt alles super goed tegen.

Iemand anders dezelfde ervaring ?

Wim
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Yep,

Het rubber is een pak zachter dan bijvoorbeeld de gewone marathon. Het effect zie je ook bij het remmen.

Ik kom op de weg naar het werk naast een pas geïnstalleerde losinstallatie van den Boerenbond in Merksem. Ze hebben daar metalen platen aangebracht en het ligt er vol vlimmekes van metalen platen. Elke dag kan ik er dus enkele uithalen.

Toch ook al 2 echte lekken gehad met de supremes. Een keer door een niet en de andere keer door die vlimmekes. Dankzij de notubes ben ik nog wel niet platgereden. Ik heb dus niet echt de indruk dat ze lekbestendiger zijn dan de gewone marathons.
Plaats reactie