08/03/09 Kortrijk-Dutsel Holsbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bikerkf
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:49
Rijdt met: Trek 8000 XTR - Scatto Helium - Trek 1500 slr
Contacteer:

Bericht door Bikerkf »

Wie heeft er eveneens die 3 wilde reeën gezien tijdens een afdaling in het eerste deel van de 60 km? Geweldig mooi moment !
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

phille schreef:
JefB schreef:Zijn we ergens op paadjes ingereden met handjes? Ik heb er ook gezien, op de zijwegen, maar dahct nooit eentje in gereden te zijn. Correct?
nope 2 maal zijn we zoiets gepasseerd, ben wel benieuwd wat den ugo daarop gaat vertellen
Ik heb vorig jaar dezelfde opmerking gemaakt over dezelfde handjes, en kreeg toen dit antwoord :
ugo schreef:
Thierry schreef:Na de zware verhalen van vorig jaar had ik ewa schrik ivm 't parcours, maar dat viel dus echt heel goed mee. Zo goed als nergens modder gezien, soms eens een plaske maar niks echt smerigs. Wat dat betreft viel 't goe mee. Bevoorrading was ook dik in orde (2 breaks op 45 km). Afspuitstand waarschijnlijk ook, hoewel ik er niet van geprofiteerd heb. Fietsenparking picco bello, zowel voor als na de tocht.

Wat me op bepaalde momenten echter wel tegenstak vandaag : de bepijling, en dan vooral de manier waarop de pijlen hier en daar tegen bomen geniet waren (in 't bos boven 't Bed van Napoleon). Dit wordt nochtans nadrukkelijk verboden door de mensen van bosbeheer (bos en groen, of hoe ze tegenwoordig ook heten), maar blijkbaar trekken ze zich daar in Kortrijk-Dutsel niet te veel van aan.

Tweede opmerking, deze keer in verband met het parcours : vlak na de eerste klim naar 't Bed van Napoleon, gingen we boven rechtsaf, ewa golvend op en af langs een brede dreef doorheen 't bos, en dan rechts een singletrackske in. Zeer leuk ... tot wanneer we ewa verder linksaf gingen, en het parcours langs een pad ging (kronkelende singletrack bergaf) dat aangeduid stond met een groot bord met een groen handje erop en het woord STOP eronder. Of m.a.w. een pad waar niemand door mag: niet te voet, niet met de fiets ... Ik snap niet dat zo'n pad in een TT-parcours kan opgenomen zijn, dat bord staat daar niet voor niks hé. 'k Ben benieuwd wie toelating gegeven heeft om daar door te rijden.

Voor de rest was alles prima in orde, alleen in dat stuk bos bovenaan 't Bed van Napoleon is de organisatie wat mij betreft behoorlijk zwaar in de fout gegaan.

Beste Thierry,

U bent een zeer aandachtige biker.
Het klopt dat er in dat bos een bord staat met STOP erop. Dat bord geldt voor het (vroegere) padje dat juist naast dat bord naar beneden gaat. Het pad dat wij hebben gevolgd mag gebruikt worden. Het uitgestippeld parcours werd door Natuur en Bos goedgekeurd. Vooraleer Natuur en Bos een parcours goedkeurt is er een positief advies van de bevoegde boswachter vereist.
Als organisator van een dergelijke tocht zien we erop toe dat we alles binnen het toegelaten kader ook doen. Er zijn altijd wel een paar foutjes die in praktijk gebeuren, maar die trachten we altijd te vermijden. Als we dat niet doen, dan kunnen we volgende jaren geen tocht meer aanbieden en dat zou ook voor alle bikers zeer spijtig zijn.

namens de 4XPbikers
ugo
Originele bericht & topic : zie http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 317#645317

Wat de tocht van dit jaar betreft : ik vond het een zalig toerke. We waren nog maar net vertrokken, of 't begon te regenen en efkes later zelfs ferm te gieten. Kloteweer, maar voor ene keer vond ik dat niet erg - zolang 't maar niet elke week zo is. De Zounk lag er door de regenbui te glad bij om al rijdend boven te geraken, jammer maar helaas. Voor de rest heb ik me goed geamuseerd op de 45 km die naar 't schijnt ewa langer was, maar da's ni erg : meer km's voor dezelfde prijs :P . Zelfs toen ik op één van de laatste nijdige klimmetjes m'n ketting over stampte (powerlink gewoon middendoor gebroken) kon dit m'n humeur niet vergallen. Breaks waren OK, bepijling was ook prima, bewaakte fietsenparking met afspuit-service werd enorm geapprecieerd : jep jep, dees is een prima ritje. Hier zien ze me nog terug, maar enkel wanneer het de week voor de tocht droog weer geweest is, want na een weekske regen is dees toerke waarschijnlijk ewa te zwaren toebak voor mij. Nu was het ook al behoorlijk zwaar, maar al bij al toch nog goed te doen (45km), vond ik.
Laatst gewijzigd door Thierry op ma 09 mar 2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wakke.
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 01 feb 2005 23:23
Rijdt met: 2 bikes met grote wielen

Bericht door wakke. »

proficiat aan de organisatie. elk jaar opnieuw vind ik nieuwe tracks op jullie TT. ik heb mij super goed geamuseerd. khad mezelf wat overschat met dat laatste luske van de 45+ er nog bij te nemen. daar was mijn pilleke plat.serieus mooi maar zeer tervreden van de TT naar huis gereden en dan de verjaardag van mijne zoon en mezelf gevierd met een stuk taart met de familie.

tot volgend jaar.

had 52.3 km met 19.2km gemiddeld en 683hm.
los bylos
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 18 jan 2005 14:38

Bericht door los bylos »

waar kunnen we de foto's vinden?
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Bericht door Tabula Rasa »

mij ook goed geamuseerd eigenlijk. onderweg een alliantie gesloten met een andere biker en samen de kilometers gemaald.
heb het wel niet voor modder (slecht voor de machine) maar het maakt het inderdaad een uitdaging boven te geraken op sommige hellingen. moet toegeven dat ik tweemaal de voet aan de grond heb moeten zetten. en inderdaad .. ik had er 49,5 om de kilometriek en dit zonder lus. heb daar nog getwijfeld maar het vat was af. ik keer in ieder geval terug.

P.s. iemand een goede tip voor volgend weekeinde. vond de kalender magertjes.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

Ik dacht ook die singletrack met het handje te hebben gezien. Heb me bij het verlaten ervan nog extra omgedraaid en effectief, dat handje stond ook in de andere richting. Lijkt mij ook niet correct van de organisatie. Verder niets op aan te merken, mooie tocht, enthousiaste 'bevoorraders' die wel nog wat moeite hadden met het afwegen van de juiste hoeveelheid poeier om het verschil te kunnen maken tussen water en sportdrank. Ik heb me soms wel afgevraagd waarom ik in hemelsnaam die fiets had meegebracht. Wandelen zonder is toch wel comfortabeler en misschien was ik wel wat rapper binnen kunnen lopen. Die mannen die weinig of geen modder hebben gezien benijd ik toch in sterke mate.
ugo
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 22:15
Rijdt met: orbea

Bericht door ugo »

Beste mountainbike liefhebbers,

Namens de inrichters bedankt ik alle 1128 deelnemers die aan onze tourtocht hebben deelgenomen.
Bedankt voor de zeer goede reacties. Alle medewerkers steken daar veel energie in en dan doet het enorm plezier dat de mountainbikers dat weten te apprecieren.
Ook een dikke merci aan alle vrijwilligers die zich zaterdag en zondag hebben ingezet.
foto's kan u in de loop van deze week bekijken op onze website (www.4xpbikers.be).

Tot volgend jaar op ZONDAG 14 MAART 2010.

ugo
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

verslagje van de x-treme bikers begijnendijk
Na een rust periode is het weet tijd om iets te schrijven.
We waren met een mooie groep van 7 man.
Onze mol had reeds zijn mooie clubkleren aan en juist dat viel op ;-) :lol:
Na de start kwamen reeds snel de eerste heuveltjes en de beruchte zoenk...
Dan toonde Pat nog eens zijn techniek om tot boven te rijden maar hij was niet alleen, flying horse en ik volgden hem. De mol moest even afstappen... Het tempo ging weer de hoogte in en ik moest even op adem komen. De bevoorrading was dik in orde, veel keuze en de afpijling was ook dik in orde. Na de bevoorrading kregen we een dikke bui over onze kop en ik was doornat en kreeg kou, om niet ziek te worden ben ik maar snel langs de baan binnen gereden, samen met de Swa.

Enkel minpuntje..... de douches: te weinig voor zoveel bikers

bert
los bylos
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 18 jan 2005 14:38

Bericht door los bylos »

heeft er al iemand foto's kunnen zien?
jan vb
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:20
Rijdt met: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo
Contacteer:

Bericht door jan vb »

iemand de gps track?
de 49 of de 60
dan mag je hem altijd sturen.

volklmantra ad gmail dot com
Plaats reactie