22/02/2009 Oelegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Ik ben deze toer 2 jaar geleden komen rijden en dat blijft in m'n herinnering nog altijd "de vettigste" die ik ooit gereden heb! De dagen voordien had het namelijk veel geregend en op bepaalde plaatsen was het dus echt baggeren. Ik hoor naar het einde toe nog altijd een biker achter me zeggen: "Oelegem, dat zal ik nooit nog vergeten"! Ik heb toen een hele tijd achter een kerel gereden die er enorm veel leut in had van overal door te plassen te scheuren. Zijn rug zat volledig onder het slijk, je kon niet meer zien welke kleuren z'n pak had! Het stukje tussen de prikkeldraad en de doornstruiken herinner ik me ook nog. Sommigen speelden er vals en reden op de baan ernaast! Ik denk niet dat het slecht is dat dit er uitgelaten wordt. Vorig jaar ben ik niet naar hier gekomen. Ik heb wel zin om dit jaar terug af te komen. Het enige alternatief dichtbij is Essen-Wildert. Ik zal m'n maat proberen te overtuigen om voor Oelegem-met-de-ajuintoren te kiezen! Want ook al is dat niet zo heel ver van hier, het is daar toch een heel andere omgeving om te biken dan dat ik gewend ben.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

[quote="StrammerMax"]Ik ben deze toer 2 jaar geleden komen rijden en dat blijft in m'n herinnering nog altijd "de vettigste" die ik ooit gereden heb! De dagen voordien had het namelijk veel geregend en op bepaalde plaatsen was het dus echt baggeren. Ik hoor naar het einde toe nog altijd een biker achter me zeggen: "Oelegem, dat zal ik nooit nog vergeten"! Ik heb toen een hele tijd achter een kerel gereden die er enorm veel leut in had van overal door te plassen te scheuren. Zijn rug zat volledig onder het slijk, je kon niet meer zien welke kleuren z'n pak had! Het stukje tussen de prikkeldraad en de doornstruiken herinner ik me ook nog. Sommigen speelden er vals en reden op de baan ernaast! Ik denk niet dat het slecht is dat dit er uitgelaten wordt. Vorig jaar ben ik niet naar hier gekomen. Ik heb wel zin om dit jaar terug af te komen. Het enige alternatief dichtbij is Essen-Wildert. Ik zal m'n maat proberen te overtuigen om voor Oelegem-met-de-ajuintoren te kiezen! Want ook al is dat niet zo heel ver van hier, het is daar toch een heel andere omgeving om te biken dan dat ik gewend ben.[/quote]

Yep klopt volledig. Ik heb op al die jaren dat ik den toer van Oelgem gereden heb deze nog maar 1 keer droog gereden, en dat was toen het ook enkele weken aan 1 stuk had gevroren.

Op een gegeven moment kom je van de brug naar Zandhoven naar beneden (richting Oelegem) en draai je links een weggetje in waar ze ook altijd met 4x4 doorrijden. Heb het is geweten dat dat allemaal onder water stond en dat er één tot aan z'n middel in het water in zo'n track stond te zoeken naar z'n fiets, want die was er in gevallen.

Enfin, we kijken er weeral naar uit :lol:
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

Ik hoop dat het leuke stuk naast het Anti-tank kanaal er ook weer insteekt. Ik herriner mij dat dat een stuk was met bochtige singletracks en zelfs een stuk dat onder water stond. Maar ik weet niet zeker dat dit deze tocht was. Heeft er iemand een goed geheugen voor tochten?
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Er zitten verschillende stukken singletrack in en wat betreft dat water dat hangt een beetje af van het weer de laatste dagen voor de tocht.
Gebruikersavatar
cheeseman
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: di 23 sep 2008 21:50
Rijdt met: TREK FUEL EX 7 / CROSS SPECIALIZED CRUX

Bericht door cheeseman »

De Die-hards van WIJNEGEM komen ook af. Hopelijk zijn de weergoden ook voor Oelegem gunstig gestemd .
Hopelijk hard bevroren grond en geen modderbaden .
Zet die trappist moar koud, 't is een van de laatste dees winterseizoen dus kunnen we is blijven plakken . :bounce:
Ver ons preseert die bike-wash ni zene , dan kunnen er enkele glazen boterhammen meer geconsumeert worden :drunk:
Gebruikersavatar
Rocky Rider
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:32
Rijdt met: Rockrider 8.1 (R.I.P), Ridley X-bow

Bericht door Rocky Rider »

Ik ga denk ik ook van de partij zijn.
TT's in de buurt (dwz waarvoor ge met de fiets van thuis uit kunt vertrekken) vind ik altijd leuk.
Ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een Garmin 705 gps, dus kan ik de toer ook ineens 'opnemen', dat kan altijd van pas komen om leuke parkoerrekes dichtbij huis te leren kennen voor als er geen tijd is om het halve land af te rijden maar ik toch wat zou willen biken.
Zet de Westmalle al maar koud :lol:
PlattenTuub
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 feb 2008 11:41
Rijdt met: Roestig wrak

Bericht door PlattenTuub »

Vintage Biker schreef:Ja, we gaan door met het concept van de Toertocht van Kalmthout:
Je geeft je Bike af aan de bewaakte fietsparking, en terwijl jij ne lekkere Westmalle van het vat drinkt wordt jouw 2-wieler afgespoten. Zo proberen we de wachttijden te beperken.
Kom maar af je zal wel zien
Ah ja, dat was wel handig daar.
Als het zoals vorige zondag vriest is afspuiten misschien zelfs niet nodig :)
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Gisteren hebben we het parcours nog volledig gereden en het ligt er nog steeds goed bij. Laten we hopen dat het tegen het einde van de week droog weer is.
De doorgang over de "afvoergoten" langs de autostrade is niet te rijden.
De "diehards" die daar op hoopten moeten we teleurstellen.
Er zit wel een nieuw technisch stukse in, maar dan mag het niet te hard gaan gieten want anders is het niet te doen.
Meer info 2° helft van de week!
PlattenTuub
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 feb 2008 11:41
Rijdt met: Roestig wrak

Bericht door PlattenTuub »

Ist nu nie den 2e helft v/d week?
Zijn er prijzen als we ons nog is verkleden?
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Bericht door dirty »

zijn de douches nog altijd in dat klein lokaaltje waar je amper in kunt ?
anders overweeg ik wel om eens af te komen
Plaats reactie