magura sleept tegen velg

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
josg
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 apr 2004 12:32

magura sleept tegen velg

Bericht door josg »

Wanneer de remblokjes van mijn magura h33s beginnen te verslijten is het mogelijk om de remmen aan te spannen door middel van de draaiknop aan de remhendel. Maar nu heb ik het volgende probleem : Een van de remblokjes komt niet terug van de velg en het andere volledig, waardoor het blokje tegen de velg blijft schuren. Ik heb al geprobeerd om de zeuigers te smeren, maar dat heeft niet geholpen. Wat zou ik hier aan kunnen doen ?
Gast

Re: magura sleept tegen velg

Bericht door Gast »

josg schreef:Wanneer de remblokjes van mijn magura h33s beginnen te verslijten is het mogelijk om de remmen aan te spannen door middel van de draaiknop aan de remhendel. Maar nu heb ik het volgende probleem : Een van de remblokjes komt niet terug van de velg en het andere volledig, waardoor het blokje tegen de velg blijft schuren. Ik heb al geprobeerd om de zeuigers te smeren, maar dat heeft niet geholpen. Wat zou ik hier aan kunnen doen ?
Mischien es ontluchten. Het kan zijn dat er lucht in uw systeem zit waardoor de olie niet vrij kan stromen. Het probleem zou dan in principe moeten verergeren naarmate uw blokskes slijten.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

De rubbers van de zuigers mag je NIET smeren! Kan de dichtingen aantasten...
Houdt misschien eens één remblokje tegen terwij je de hendel inknijpt
zodat de andere blok wel naar buiten komt.
Gewoon fatsoenlijk afstellen en WEKELIJKS reinigen met lauw water is de boodschap! :wink:
Gebruikersavatar
Captain Haddock
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:19
Rijdt met: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33

Bericht door Captain Haddock »

Ik ken dat probleem: ik denk dat dat gewoon een kwestie van wrijving is die overwonnen moet worden: omdat je aan de knop heb gedraaid, is er nu toevallig aan de ene kant meer wrijving dan aan de andere. Nu komt het bewegend remblokje 2x zoveel terug. Dat probleem lost zichzelf op volgens mij: na een tijdje komen beide remblokjes weer evenveel terug.
Plaats reactie