glazen van Adidas Evil Eye verwisselen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

glazen van Adidas Evil Eye verwisselen

Bericht door Masjar »

hey,

kan iemand mij vertellen hoe je die glazen eruit krijgt zonder de bril kapot te maken. Ik had dat eigenlijk graag nog geweten voor het BK. Maar dat zal nu wel niet lukken. Misschien als ik geluk heb...
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

heel goed op de glazen drukken aan een zijkant, dus in 1 van de hoeken, naar buiten drukken
je moet redelijk hard drukken
Nijl
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 jul 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale F900 (2004)

Bericht door Nijl »

Normaal haal ik ze er eerst langs boven uit, heb het eens geprobeerd langs de zijkant en volgens mij gaat het toch 10 keer beter als je ze langs de bovenkant eruithaald ipv langs de zijkanten. Je moet het maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

Ik heb het langs boven gedaan en het lukte vrij vlot. Op de 1ste manier geeft dat ineens zonder waarschuwing ne klik en tis eruit. Het gaat wel sneller maar tis ni zo gezond voor de glaasjes...

Welke soort glazen hebben jullie trouwens ? Ik zie dat Gunther er volledig doorzichtige heeft ? Weet er iemand van jullie ook de prijs van die bijkoopglazen ?
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

ik heb er geen idee meer van hoeveel da kost, maar echt goedkoop is het niet
ik heb
- witte
- gele
- "bruine" met veel krassen :-)
- "bruine" met weinig krassen :-)

vooral die gele zijn interessant in hondeweer zoals de laatste dagen
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

Ik lees veel over de deze: LST Gold glazen. Die schijnen heel goed te zijn en zowat het best te gebruiken in heel zonnige toestanden en donkere toestanden. iemand ervaring mee?

ps: die bruine zijn precies niet echt krasvrij ? Of mag ik zeggen da ge daar het meeste mee valt ? :lol:

Ik had donkere glazen in Olne en op die technische paadjes was het toch concentratie 200 % anders ging ik tegen de vlakte. Vraag maar eens aan de Luc Guldent. hoe ik zo een bokkesprong heb moeten maken om niet onderuit te gaan. als ik er nu aan denk, brrr... Luc was wel meteen gewaarschuwd en is er rustig over gereden 8)
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

mja, in de modder rijden met een bril en met uw handschoenen afvegen, op den duur komen daar toch krasjes op zulle
ik heb dan es een nieuw paar glazen gekocht, maar er zitten ondertussen alweer krassen op :(

op al mijn glazen zitten krassen, tja als je dat gebruikt ...
ohja, en er ooit es over gereden, in TA 2 jaar geleden, 1 oor kapot maar een nieuw kunnen bestellen, en kweet niet meer door wat maar in het midden boven de neus zit ook nen kraksken :-( dus voorzichtig mijn glazen verwisselen ...

maar kweet niet of ik nog zoveel geld zou uitgeven voor een brilleke ...
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik haal ze ook langs boven eerst uit dan onderen en dan komen ze makkelijk los.
en alst regent of moddert kijk ik rond de druppelkes :wink: :lol:
Gebruikersavatar
superbike
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 00:26
Rijdt met: granville quadra comp/LX-groep

Bericht door superbike »

Ik heb een shimano Raiden 5012 en ik krijg moeilijk dat glas :( :) eruit, aan de zijkanten lukt het maar in het midden durf ik er niet teveel kracht op zetten. weet er iemand hoe je ze er best uithaald?????
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

Wat ik spijtig vind eh, dat is dat die grappige tussenkomsten eruitgehaald zijn. Waarom eigenlijk? Mag er dan geen een topic meer iets grappigs bevatten? Ik vind het persoonlijk spijtig dat het hamerkeuhn en het beiteltjeeuh eruit gehaald zijn.... Zo profesionneel hoeft het toch ook allemaal niet? of toch wel? Een grapje hier en daar moet toch kunnen? of ben ik simpelweg ouderwets? tell me!!!!!
Echt, ik begrijp dat jullie dat jullie ruimte proberen te besparen, maar hou het forum toch tof tof! Iedereen die de reactie over het hamertjeuh, het beiteltjeuh en het zaagskeuh gelezen heeft, heeft er toch zijn plezier aan beleefd dacht ik zo. Waarom dan dit onthouden aan de andere mensen op het forum die mss niet elke dag het forum checken?
Nuja, jullie zijn de baas eh! :wink:
Plaats reactie