XT naaf

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

XT naaf

Bericht door ivan »

XT naaf achteraan maakt onregelmatig tikkend geluid. Ik heb al de kogels vervangen en er steekt ook een nieuwe body op . Hoe meer belastiing hoe erger het getik.Als ik de bike omhoog hang (onbelast) doet ie het niet.

Wie weet raad waarvoor dank.

Met genegen groet Ivan
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Dat getik komt waarschijnlijk van ergens anders, en naar ik vermoed komt dat van uw pedalen ... schroef uw pedalen uit uw traparmen, doe wat vet aan de schroefdraad van je pedaal (of beter, draai er van die zachte witte tape rond die loodgieters gebruiken om hun buizen waterdicht te krijgen), en draai ze terug je traparmen in. Let wel op: hou rekening met wat voor soort schroefdraad er op je pedalen zit ... ik weet niet juist hoe het zit, is er nu op de beide pedalen linkse schroefdraad, of enkel maar op 1 pedaal, ik weet het niet. Misschien iemand anders? Het beste is misschien er een stelletje losse pedalen op na te slaan en te kijken hoe hun schroefdraad loopt, anders riskeer je de schroefdraad van je traparmen naar de vernieling te draaien :-?.
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

das just, een linkse pedaal kunt ge nie rechts monteren (ikke toch nie :-? ) maar, as ge u pedalen nu een voor een demonteerd, "behandeld" en terug monteert é, dan kan er geen probleem zijn
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

intruder schreef:das just, een linkse pedaal kunt ge nie rechts monteren (ikke toch nie :-? ) maar, as ge u pedalen nu een voor een demonteerd, "behandeld" en terug monteert é, dan kan er geen probleem zijn
Da ik daar zelf nog nie ben opgekomen !!!! mercikes intruder
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

xt naaf

Bericht door ivan »

GT schreef:Dat getik komt waarschijnlijk van ergens anders, en naar ik vermoed komt dat van uw pedalen ... schroef uw pedalen uit uw traparmen, doe wat vet aan de schroefdraad van je pedaal (of beter, draai er van die zachte witte tape rond die loodgieters gebruiken om hun buizen waterdicht te krijgen), en draai ze terug je traparmen in. Let wel op: hou rekening met wat voor soort schroefdraad er op je pedalen zit ... ik weet niet juist hoe het zit, is er nu op de beide pedalen linkse schroefdraad, of enkel maar op 1 pedaal, ik weet het niet. Misschien iemand anders? Het beste is misschien er een stelletje losse pedalen op na te slaan en te kijken hoe hun schroefdraad loopt, anders riskeer je de schroefdraad van je traparmen naar de vernieling te draaien :-?.
Merci voor de info.Het zijn zeker niet de trappers, alles reeds uitgeprobeert.Met ander wiel is alles perfect.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Mmm Ivan probeer dan eens de spaken te controleren, misschien een spaak die dat te los staat.
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

je hebt de kogels vervangen maar misschien zijn ook de loopvlakken versleten ?
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

GTbiker schreef:je hebt de kogels vervangen maar misschien zijn ook de loopvlakken versleten ?
ai ai weer opengooien die naaf :wink:

zeer onwaarschijnlijk maar het laatste wat er dan fout kan zijn met je wiel: slag in je wiel?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Bericht door ivan »

GT schreef:
GTbiker schreef:je hebt de kogels vervangen maar misschien zijn ook de loopvlakken versleten ?
ai ai weer opengooien die naaf :wink:

zeer onwaarschijnlijk maar het laatste wat er dan fout kan zijn met je wiel: slag in je wiel?
Neen geen slag in mijn wiel. Maar die spaken zal ik morgen zeker controleren.

Tot lezens mgg Ivan

PS Ondertussen ander wiel met Ritchey naaf(OK) gemonteerd. Morgen weer nieuws.
Plaats reactie