Crossland of WH-M540 wielset??

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Crossland of WH-M540 wielset??

Bericht door Gertus »

Dus, gisteravond in de trappers en mijn stomme coda achternaaf begeeft het :-) naar aanleiding van toch al minimale velgwanddikte heb ik dus dringend nieuw scheurijzers nodig... ik wil het budget een beetje menselijk houden rond de 200 euro en zit dus te zoeken richting crossland of WH M540 van shimano... Nu wegen deze beiden vrij veel... maar ik vraag me nog af:

De Shimanos, de naven hebben die industriele lagers of zijn da ook van die bollekes prul toestanden? Iemand ervaringen met deze velgen?

De Crossland van mavic hoor ik links en rechts slechte reviews van ivm body en lagering (wel industriele lagers dacht ik). Heeft iemand daar ervaringen mee?

En eventueel nog andere velgskes die in aanmerking komen?


Thnx Dudes
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Ik heb WH-M535's gehad maar vond die redelijk zwaar. Stevig wel, maar te zwaar en beenhard. Iemand van de club rijdt hier nu nog steeds probleemloos mee.
Als je ongeveer 200 euro wil uitgeven, kies dan misschien beter voor Crossroc. Dan heb je ineens de keuze voor tubeless.
Heb die crossrocs in disc versie en best wel tevreden van.

Anderzijds heb je bij bike-discount een stel XT naven, DT spaken en DT 4.1 naven. Is niet tubeless, maar dat is ieder zijn keuze.
Dat is zeker zo goed als bovenstaande sets en een pak lichter en stijver.
Heb je voor 150 Euro.

Ik zou weten wat te kiezen...
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Zeg kamikaze en je WH M 535 waren die met bollekes als lagering of industriële?

Idd setje met XT naven is zeker niet slecht maar ik verafschuw het bollekes prul kogellager gedoe toch ferm zenne :roll: :lol:
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Ich hem er gee gedacht van !!

Neen, daar weet ik nu niks van seh.
Ik denk niet dat daar lagers van een betere kwaliteit dan XT in zal zitten, ik denk dat je die met Deore kwaliteit kan vergelijken.
Gebruikersavatar
doorbijter
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 15:13
Rijdt met: Ridley Tiger(Godefroot)/ Full deore XT
Contacteer:

Bericht door doorbijter »

Bij de WH-M540 is da met bollekes. De kwaliteit van de naaf is vergelijkbaar met Deore
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

gisteren ook eens geinformeerd bij men fietsenmaker naar die WH M540 wielen maar hij zei me als je echt stevige wielen wil dat je best niet deze neemt, wel minder spaken en idd wel wat zwaarder en nadeel ook het minder aantal spaken waardoor de stijfheid ook moet inboeten.

waar of niet waar ik zou het nie weten hoor ??????????


Gizmo 8)
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

ok heren, de kogel is door de kerk... Ben me crosslands gaan halen.......
Sjiekke wielleks op het eerste gezicht.... heb nog niet kunnen testen doordat ik gtvrdmme :evil: :evil: mijn kl :evil: te HS33 remmen moeilijk afgesteld krijg!!

Review van de wiellekes dit weekend na een rondje overijse+oud heverlee

Grussen
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Dus review na 100 km bollen.... Ik vind ze SUPER! Ze zijn aan de zware kant ok maar ik vind ze lekker stijf en zoetjes lopen. Dus voor die 175 euro heb je echt wel een mooi setje hoor! Benieuwd natuurlijk hoelang ze gaan blijven zoetjes lopen.....
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Der Gertus schreef:Dus review na 100 km bollen.... Ik vind ze SUPER! Ze zijn aan de zware kant ok maar ik vind ze lekker stijf en zoetjes lopen. Dus voor die 175 euro heb je echt wel een mooi setje hoor! Benieuwd natuurlijk hoelang ze gaan blijven zoetjes lopen.....
8) Klein vraagske :waar hebd ge die gehaald ? ik twijfel tussen crosslands of crossmax enduro(wel 2 keer zo duur). #-o
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

No problem: Van Eyck
De enduro zie ik enkel als voordeel het gewicht... Jammergenoeg voor die prijs zelfs nog geen keramische velg.....

Grussen von auss den Wald
Plaats reactie