CANNONDALE PAKT UIT MET NIEUWE MTB

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

TJ! schreef:
eugene schreef:En dan kreeg je nog als antwoord : jammaar bouw dat ding om naar een DLR he
...misschien niet helemaal meer on topic :oops:
maar bedoel je dat een DLR wél perfect af te stellen is?
dat moet ge ne keer aan iemand vragen die daar echt mee gereden heeft, en, die er ECHT iets van kent. Je vraagt dus gewoon aan die persoon : als je vork goed afgeregeld is, heb je dan de lockout nog nodig off-road ? Als het antwoord neen is, dan ist ok. Anders, tja...

Den DLR bevat toch al een knop waarmee je de demping wat kan instellen. Maar of die dan goed in te stellen is, daar spreek ik me niet over uit, heb het nooit kunnen proberen. sorrie.


Tis idd. off-topic, maar tis wel to the point : tis niet OMDAT het van cannondale is dat het zowiezo goed is.
Net zoals bij alle andere merken trouwens...

nogmaals sorrie aan de believers...
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Joepie, wij reanimeren die Specialized/Cannondale discussie. Deze boekemwurm met zeer weinig rijervaring, maar met zeer veel aandacht voor de rijervaring van anderen, heeft het ook niet zo op die Lefty begrepen. Veel te veel klachten gelezen over het te slappe ervan (nee, niet de stijfheid). Heb ook de 80RLT. Staat meestal zacht met weinig reboundcontrole. Zo spreekt ze lekker aan. Wordt het wild, 3 tikskes tegen de reboundknop en rijden maar. Ze mogen er van mijn part de lockout afhalen. =D>
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Van de Lefty kan ik niet meespreken, bij mij is het nen Ultra Fatty. Ik ben er tevreden over omdat ze licht en stijf is. Ook qua progressiviteit scoort ze goed. De lockout gebruik ik alleen als ik op asfalt staande ga klimmen. Dat gebeurt heel weinig.

Ik heb ook een Marzocchi Bomber vork (met ETA) : veel comfortabeler, even progressief en stijf maar veel zwaarder.

Misschien krijgen we op de nieuwe C een echte droomvork...
Ben benieuwd met wat voor lekkers ze nu gaan afkomen.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

viper schreef:Joepie, wij reanimeren die Specialized/Cannondale discussie. Deze boekemwurm met zeer weinig rijervaring, maar met zeer veel aandacht voor de rijervaring van anderen, heeft het ook niet zo op die Lefty begrepen. Veel te veel klachten gelezen over het te slappe ervan (nee, niet de stijfheid).
Ik zal je dan ook mijn eigen rijervaring meedelen, beste boekenwurm.

Te slap ? Dat bepaal je zelf, persoonlijk steek ik weinig druk zodat de vork enorm soepel is en bij elke snelheid "elke" oneffenheid wegfiltert. Het comfort is daardoor zo groot dat je op een moeilijk stuk eerder gaat versnellen dan dat je (onbewust) toch wat inhoudt om de ergste klappen op te vangen. Daar dient een verende vork dus voor hé !

Uiteraard heeft dat (bij de Lefty) voor gevolg dat de vork licht deint, maar het bedienen van de lockout is bij mij een echt automatisme, dus zo'n nadeel vind ik dat persoonlijk niet.

Persoonlijk vraag ik mij af waarom sommigen een verende vork hebben, wanneer ik bemerk dat ze die vork zo hard hebben afgesteld dat die slechts inveert bij gigantische klappen...

En aangezien ik geen boekenwurm ben, kan ik helaas niet melden of de genoemde Fox beter/anders/efficiënter/comfortabeler/... is
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Cannonneke schreef:
viper schreef:Joepie, wij reanimeren die Specialized/Cannondale discussie. Deze boekemwurm met zeer weinig rijervaring, maar met zeer veel aandacht voor de rijervaring van anderen, heeft het ook niet zo op die Lefty begrepen. Veel te veel klachten gelezen over het te slappe ervan (nee, niet de stijfheid).
Ik zal je dan ook mijn eigen rijervaring meedelen, beste boekenwurm.

Te slap ? Dat bepaal je zelf, persoonlijk steek ik weinig druk zodat de vork enorm soepel is en bij elke snelheid "elke" oneffenheid wegfiltert. Het comfort is daardoor zo groot dat je op een moeilijk stuk eerder gaat versnellen dan dat je (onbewust) toch wat inhoudt om de ergste klappen op te vangen. Daar dient een verende vork dus voor hé !

Uiteraard heeft dat (bij de Lefty) voor gevolg dat de vork licht deint, maar het bedienen van de lockout is bij mij een echt automatisme, dus zo'n nadeel vind ik dat persoonlijk niet.

Persoonlijk vraag ik mij af waarom sommigen een verende vork hebben, wanneer ik bemerk dat ze die vork zo hard hebben afgesteld dat die slechts inveert bij gigantische klappen...

En aangezien ik geen boekenwurm ben, kan ik helaas niet melden of de genoemde Fox beter/anders/efficiënter/comfortabeler/... is
Daar ben ik het nu eens volledig mee eens Canonneke!
9 personen van de 10 hebben hun vork veel te hard staan. En dan maar zagen dat hun vork niet stijf genoeg is natuurlijk... #-o
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Mijn FOX staat ook zacht, bijna 2 cm SAG voor een veerweg van 8 cm, is niet zwaar, zeer stijf, deint niet, spreekt zeer zacht aan, slaat niet door en die lock-out, daar grijp ik alleen naar op een steile klim op asfalt. Hij is ook bijna even duur als een Lefty :-?

Voor een keer evaring on the field. :) Een tip voor de nieuwe Cannondale? Zo'n gewone vork staat echter niet op dit merk :roll:
Nijl
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 jul 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale F900 (2004)

Bericht door Nijl »

Inderdaad Cannonneke, 100% gelijk dit weekend weer enkele horen vallen achter me-> beneden met hen een klapke gedaan en wat blijkt dat hun fiets niet meer controleerbaar was en dat ikzelf naar beneden vloog zonder maar iets te voelen. Als je de Lefty dan geen topvork noemt dan weet ik het ook niet meer zene, waarmee ik niet wil zeggen dat de FOX geen topvork is hé.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Ik rij met een Lefty ELO en ik kan alleen maar zeggen dat dit een fenomenale vork is, zeker en vast niet te slap, neemt alle bulten en putten zonder problemen en minstens even goed als een Fox (denk ik toch - heb er nog niet mee gereden). Dit weekend in Olne-Spa-Olne de afdalingen genomen en het verschil met de andere vorken was zéér groot.

Fieldbiker
Plaats reactie