Ovale Tandwielen : Osymetric's -Q&A Pag8-

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Ovale Tandwielen : Osymetric's -Q&A Pag8-

Bericht door BelAir_500 »

Old Skool schreef:is der een groot verschil tussen o'symmetrics en q-rings?
heel groot vershil..in de zin dat Osymetric zo veel beter is

Rotor is eingenlijk een Kopie van Osymetric

Met deze Bladen heb je geen dode punt meer !!
je verkrijgt een beter rendement,een constante en egale kracht op de pedalen en ook minder verzuring van de benen

om het simpel uit te leggen:

het dode punt is een verlies aan kracht

bij Shimano heb je 50% kracht overbrenging en een verlies van 50%
bij Rotor heb je 70% kracht overbrenging en een verlies van 30%
bij Osymetric heb je 98% kracht overbrenging en Maar een verlies van 2%!!

Het bewijs dat deze Bladen tot het Honderste millimeter nauwkeurig gemaakt geweest zijn en bij elke milimeter die je duwt op u pedalen het meeste kracht kan toebrengen .

Voelt het raar aan ? ja,de eerste 15min..het effe wennen en daarnaa is het alsof je met ronde bladen rijdt

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BelAir_500 op do 27 nov 2008 18:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Ziet er speciaal uit, maar je fiets is nog niet klaar en de bladen nog niet gemonteerd. Dus wat je hierboven neerpent is wat voorbarig, niet? :wink:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

madskatingcow schreef:Ziet er speciaal uit, maar je fiets is nog niet klaar en de bladen nog niet gemonteerd. Dus wat je hierboven neerpent is wat voorbarig, niet? :wink:
Idd, daarbij komt dat de Rotors nog eens individueel 6 voudig afstelbaar zijn en zo op't 1ste zicht een pak beter afgewerkt zijn.

Als ik het goed lees, dan zou je met die bladen 2x zo snel als Sven Nys moeten rijden, want dieje sukkel aars rijdt met Shimano......

Ik kan je nu al vertellen wat het grote verskill is aan dat dode punt verhaal, waar je bovenaan een stijl bergske met ronde bladen juist op je dode punt stilvalt, kan je met ovale/exentrische/elliptische uit den haak geslagen bladen het soms nog net maken, het spaart vooral je knieen op zware klims en de rest is marketing.
Ik ben zelf een tevreden gebruiker, maar of ik de volgende keer ronde of terug kromme pak, dat weet ik nog niet.....
Het schijnt dat rode pedalen ook 5% meer rendement geven dan zwarte, mss dat ik dat eens probeer.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

vandaar dat die 4Tis in de verkoop gaan :-k

PS: die dingen zijn extreem (lelijk)!
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Hubertje schreef:vandaar dat die 4Tis in de verkoop gaan :-k

PS: die dingen zijn extreem (lelijk)!
Heb ik ook al gedacht.
Al is het wel iets dat ik eens wil testen, zeker het knie sparende aspect (ik heb zwakke knieën) spreekt mij aan.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

Ziet er speciaal uit, maar je fiets is nog niet klaar en de bladen nog niet gemonteerd. Dus wat je hierboven neerpent is wat voorbarig, niet? :wink:

héhé ik heb wel deze bladen meerdere keren getest voor ik mijn besluit nam om ze te kopen..ik geef zo maar geen geld uit om effe voor de lol iets uit te proberen hé

Idd, daarbij komt dat de Rotors nog eens individueel 6 voudig afstelbaar zijn

Osymetric hoef je niet af te stellen,ze zijn zo ontworpen dat ze voor iedereen optimaal werken
Rotor met hun afstellingen, das meer voor de show en meer pruts werk voor de consument


op't 1ste zicht een pak beter afgewerkt zijn

Dat zou'k zo snel niet zeggen..de bladen zijn meschien plat en niekx bijzonder maar te tanden zijn tot in de puntje afgewerkt en oh zo lichter
bij Rotor zijn ze zwart en met wat flashy logos ( allemaal marketing
:P )

Als ik het goed lees, dan zou je met die bladen 2x zo snel als Sven Nys moeten rijden, want dieje sukkel aars rijdt met Shimano......

Osymetric is zeer bekent in Frankrijk maar nog niet zo in belgie of andere buurlanden omdat niet iedereen verdeeler is,maar ook het is voorral een kwestie van Budget !!!
ook weten dat als je door shimano gesponserd bent bvb zal je niet zo snel met bladen van een ander rijden hé
Maar kzal er met de Sven eens over hebben als hij zijn cross komt doen in Overijse :wink:


Ik kan je nu al vertellen wat het grote verskill is aan dat dode punt verhaal, waar je bovenaan een stijl bergske met ronde bladen juist op je dode punt stilvalt, kan je met ovale/exentrische/elliptische uit den haak geslagen bladen het soms nog net maken, het spaart vooral je knieen op zware klims en de rest is marketing.
Ik ben zelf een tevreden gebruiker, maar of ik de volgende keer ronde of terug kromme pak, dat weet ik nog niet.....

het heeft zeker meer voordelen dan naadelen,je moet maar eens langs komen en het zelf uittesten
Omdat het dode punt weg gewerkt is, rijd je steile klimmen zoals een Geit en gaa je niet doorslipen met u achterwiel bij nat of modder omdat je zoals ik hierboven vermeld had een constante en egale druk oefend op je pedalen en niet met shokken zoals bij ronde bladen


Het schijnt dat rode pedalen ook 5% meer rendement geven dan zwarte, mss dat ik dat eens probeer.

HAHAHAHHAAHHA =D>
Hier een tabelleke van de Bladen

SPECIFICATIONS

CONCEPTION
CAD

PRODUCTION
CAM CNC

MATERIAUX
7075 MILL ALUMINIUM
TRAITEMENT THERMIQUE
T6 ANODISE

PRECISION D’USINAGE
0.03mm

CONCEPTION DE LA DENT
Pour un contact optimal entre
La dent et le maillon c’est une dent radiale et non axiale
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Zijn er eigenlijk pro's die met deze bladen rijden?
Ik wil best geloven dat deze voordelen bieden tegenover de gewone ronde kettingbladen, de theorie lijkt wel aannemelijk. Maar waarom maken de bekendere merken deze dan niet en waarom slaat dit concept dan niet aan? (concept bestaat toch al ettelijke jaren)
Gebruikersavatar
MudHungry
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: di 01 feb 2005 15:26
Rijdt met: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
Contacteer:

Bericht door MudHungry »

Hubertje schreef:die dingen zijn extreem (lelijk)!
dat niet alleen, hoe ze aansluiten op de spider is nu ook niet echt een toonbeeld van top-engineering. Daar hadden ze op zijn minst iéts van moeite kunnen doen.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Ze zijn gewoon waanzinnig fout.. Biopace zag eruit alsof je'r met een auto was overgereden, deze zien eruit alsof je'r met een tractor bent overgereden, niet zeker was of je ze wel geraakt had en er achteruit nog eens over geweest bent..

Door het grote verschil tussen groot-klein en het bijna haaks staan op de crank, moeten ze volgens mij best raar voelen. En sorry, maar 'mooi' 'uitgeengineerd' of 'afgewerkt' zijn geen woorden die hier op hun plaats zijn.
Gebruikersavatar
MudHungry
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: di 01 feb 2005 15:26
Rijdt met: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
Contacteer:

Bericht door MudHungry »

en de 'lange zijde' is dan nog bijna recht ook... ziet er fout uit, en lijkt mij iets waar je alleen maar nog meer vierkant mee gaat trappen.

nu ja, de rest van de fiets vind ik wél iets - maar dat had ik al eens gezegd, dus is het nu tijd om wat te kankeren, je moet de kindertjes nu éénmaal niet teveel verwennen :wink:

PS Huub: je moet engineering niet uitleggen, laat staan esthetisch gaan beoordelen! Hoe fout is het om te zeggen dat iets dat (mag ik hopen) een pak aan research en engineering-effort gevraagd heeft, eigenlijk pokkelelijk is? Engineering, is dat niet de effectiviteit van het ontwerp? Dat het achteraf er schön ausseht is natürlich graag mitgenommen*. Ik denk dat Buckminster Fuller daar een aantal mooie (ahum) quotes over heeft geplaceerd. Maar ja, die is dan ook in zijn eerste jaar Harvard buitengezet (I kid you not!)...

* Meine diefesten verontschuldigungen fur diezes pfaffianische spracheverwarrung
Laatst gewijzigd door MudHungry op do 20 nov 2008 00:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie