Vrouwen en mountainbike

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

@ jack, jaja als ik bv 's ochtends rond 7 uur eet, dan zit ik om 8 uur op de bike, ge voelt die melk wel eens bovenkomen maar dan een isostar ertegen kletsen en das weg :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Gazellineke schreef:
Jack77 schreef:Zijn uw banden niet te zwaar, of uwe fiets in zijn geheel, en vertrekt ge niet te vlug? Ik weet het niet hé, 'k probeer alleen er maar achter te komen waarom ge zo snel moe zijt.

Ge zijt toch geen astmatische kettingrookster met SARS, hé? :wink:
absoluut geen kettingrookster. Ik moet wel toegeven da mijn algemene conditie ni zo goed is, ma gewoon het feit da da in de zomer allemaal wel ging, en nu in eens een heel, heel stuk minder.En mijne fiets int geheel, tja, k weet het ni, k zeg het, heb ma ne goedkope gazelle instinct, net geen 14 kg, licht is da natuurlijk ni,ma toch.t zou kunne da ik te snel vertrek, zeker als ik samen me mijne vriend rijd, die geeft er van begin tot eind al eenserieuze lapop.
Tijdensx de winterperiode zal het altijd wat minder gaan ( minder zon). Het is een kwestie van u in deze tijd zeker niet te forceren.
bravho
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 aug 2003 17:41
Rijdt met: Cube ams 29
Contacteer:

Bericht door bravho »

Ik herken jouw verhaal, nadat mijn vriendin mij altijd maar zag fietsen vroeg ze zich af wat mij zo boeide. Dus ook maar eens proberen. In de zomer van 2002 dus begonnen met rustig km te malen op de weg 1 a 2 x per week. Met de koersfiets gemiddeldes van rond de 20 over een uurtje!!! Maar er was een langzame maar zekere progressie, dus na een paar maand iets sneller beginnen gaan en wat spurtjes en dergelijken ingelast. Vorig seizoen voor de eerste keer met een groep mee, veel afzien, oververmoed en slechts af en toe een goed gevoel. Maar de moed niet opgegeven en deze winter terug rustig aan de slag. Terug hetzelfde verhaal van traag km's maken en langzaam opbouwen (ze is ook gaan spinnen, 1/week voor extra kracht). Ondertussen eerste groepsrit (voor het seizoen met een gemiddelde van +31 zonder enig probleem.

Dus als ik je tips mag geven, blijven doorbijten!
Hecht veel belang aan recuperatie.
Als je met je vriend samen rijdt, doe dit traag. Desnoods tijdens een recuperatietraining van hem (dat doen wij ook en zo heb ik ook rendement).
Een vrouw heeft nu eenmaal minder kracht, dus kan je hier een beetje op proberen trainen (doe dit ook langzaam aan). bv 3x3 min op 44x11 (op vlakke weg) of ga eens spinnen
En bovenal, zie dat je het leuk blijft vinden.
sleepy
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 18:05

Bericht door sleepy »

ik vind beke stom da der een verschil gemaakt wordt tussen bikers en de biksters. :roll: Heb ne gewone bike.... Voel me geweldig als ik op m'n fietske zit... alle.. fysiek soms iets minder, maar mentaal is het zalig!! Regelmatig beseffe da ons landje nie alleen uit asfalt bestaat, maar da ge af en toe nog ies op plekskes komt waar ge geen enkele auto hoort!! Zalig!!!! :bounce:
Ik rij nu ook al tijdje mee, maar wegens tijdsgebrek kan ik dus enkel op zondag rijden... en da heeft dus ook het gevolg da de conditie ni zo goe is... maar who cares??? al doe je der twee keer zo lang over dan de rest.... als ge der maar volledig van geniet!!! .... en laat door je vriend al ne leffe bestellen als hij aan de finish is... want als je laat aankomt is het vat soms af !! :drunk: :wink: (I know!)
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

:colors:
Laatst gewijzigd door Gazellineke op za 23 okt 2004 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

hoi ,
ik bike ook...nog nie zolang sedert november maar ik vind het echt mega!!!
ik had nooit gedacht dat ik het zo graag ging doen!
in t'begin reed ik mijn eigen tempo en zorgde ervoor dat ik nie moest zeggen ik ben paf,want op den duur is de motivatie er nie meer hé als ge iedere keer in u zetel moet duiken!
het blijft tenslotte een hobby!
nu rij ik meer en meer iedere dinsdag ne km of +-40à45
en de zaterdag gaan we meestal biken met enkele club leden!
tuurlijk plezanter in groep ieder doet daar wa hij kan...ben je nie mee ,geen probleem dan wachten ze enkele km verder !!
ik zit in een geweldige club raketmannen wervik-ieper!!
en k'hoop het nog enkele jaren te doen want ik heb de microbe te pakken!!!

=P~ meirhaeghe rules =P~
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Gazellineke schreef:... ma ik kan hem ni misse! ...
Liefde is....

... samen mountainbiken ! :wink:

Succes zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Gazellineke schreef::-? ik moet de mededeling doen dat ik nog altijd een conditie beneden alle peil heb. Ik zit hier me kei-veel goesting om op de bike te springen, en als ik er dan op zit, dan lijkt het of het gewoon ni gaat. Heb mij voorgenomen morgenvroeg (bij goe weer) te vertrekken en is die boomgaardoute bij ons in de buurt te rijden, (30km denk) op t gemakske. En als k dan thuis geraak, zal k al wree content zijn :-?
zijn er nog van die mensen, waarbij de vermoeidheid al toeslaat voor ze op de vélo zitte?
Ik denk dat het in begin niet zo zeer de vermoeidheid is, maar meer "verveling". Onlangs heb ik in het tijdschrift "Runner's World" een tip gevonden om dit tegen te gaan : muziek.
Neem een walkman/cdman/mp3-player mee met muziek. Ik weet ook wel dat je dit op tourtochten niet gaat meenemen, maar als "trainingspartner" kan dat inderdaad aangenaam zijn.

Allé, 't is maar een tip hé. :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Gazellineke schreef:... en zo een keertje alleen onderweg, a zijn de ideale bezinningsmomenten
Dat is waar.
Heb vorig jaar een zware periode (ik ga jullie de details besparen) gehad :-? , en op de fiets vergeet je alles.
Lekker door de velden enz. crossen.
Ontspannend en ontstressend ! :D (dat woord zal volgend jaar wel in den dikke vandale opgenomen worden zeker *LOL* )
Gebruikersavatar
Lieve
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 mei 2002 02:00
Rijdt met: Scott Boulder
Contacteer:

Bericht door Lieve »

Black Phantom schreef:
Gazellineke schreef:ik ben van broechem, kanten van lier, als ge da kent. Een klein stipje op de kaart. Gij?
Waar ga gij zoal biken?
Van Broechem dus ...
dan kan ik u de Boomgaardroute en Diamantroute aanbevelen.
Ik rij deze ook geregeld als training.
De twee zijn zelfs makkelijk te combineren. Aansluitingsstrook bevindt zich in Emblem.
Wij combineren meestal Diamantroute met Netelandroute (richting St-Katelijne/Duffel/Koningshooikt). Wij pikken in op de Netelandroute op d'n dijk in Lier. Vooral blijven trainen en zeker met het goed weer op komst zal 't vanzelf wel beter gaan. :wink:
Plaats reactie