eerste ervaring klikpedalen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Bericht door feyenandy »

@wowtre eens een vraagje hoe noemen die twee systemen? En kan je dat zien aan je pedaal welk systeem je hebt? Ik heb klikpedalen en denk volgens da ik lees aan uwe uitleg dat het systeem 1 is en ik misschien beter zou zijn met systeem 2. Dan nog een vraagje kan je gewoon het systeem veranderen op de pedaal of heb ik dan een nieuwe set pedalen nodig?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

feyenandy schreef:@wowtre eens een vraagje hoe noemen die twee systemen? En kan je dat zien aan je pedaal welk systeem je hebt? Ik heb klikpedalen en denk volgens da ik lees aan uwe uitleg dat het systeem 1 is en ik misschien beter zou zijn met systeem 2. Dan nog een vraagje kan je gewoon het systeem veranderen op de pedaal of heb ik dan een nieuwe set pedalen nodig?
Je moet niks veranderen aan de pedalen : 't zijn de plaatjes die je moet veranderen...

Shimano SH56 cleats zijn de 2de
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Bericht door feyenandy »

en weet je soms de juiste benaming van die plaatjes? Want weet nie goed hoe ik da moet uitleggen anders in men fiets winkel

Alvast bedankt
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

feyenandy schreef:en weet je soms de juiste benaming van die plaatjes? Want weet nie goed hoe ik da moet uitleggen anders in men fiets winkel

Alvast bedankt
"Shimano SH56 schoenplaatjes"

Als uwe fietswinkel dat niet verstaat, gauw gaan lopen ! :lol:
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

Bericht door pcbiker »

is het met die plaatjes nog mogelijk om een bunnyhop te doen door je fiets omhoog te trekken met de pedalen?
dat doe ik anders wel vaak
misschien is het iets voor mijn vader die een complete leek is in klikpedalen en toch nauwelijks durft te bunnyhoppen :-)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

pcbiker schreef:is het met die plaatjes nog mogelijk om een bunnyhop te doen door je fiets omhoog te trekken met de pedalen?
Probeert ne keer en laat het ons weten :lol:
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

pvandebe schreef:
feyenandy schreef:en weet je soms de juiste benaming van die plaatjes? Want weet nie goed hoe ik da moet uitleggen anders in men fiets winkel

Alvast bedankt
"Shimano SH56 schoenplaatjes"

Als uwe fietswinkel dat niet verstaat, gauw gaan lopen ! :lol:
idd
SM-SH56 : Multi-directional release all SPD pedals except PD-M858
SM-SH55 : multi-directional release except PD-M959/M540/M520

indien niet bij je lbs ook hier te vinden
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

Bericht door pcbiker »

pvandebe schreef:
pcbiker schreef:is het met die plaatjes nog mogelijk om een bunnyhop te doen door je fiets omhoog te trekken met de pedalen?
Probeert ne keer en laat het ons weten :lol:
zinnig antwoord =D> =D>
:roll:
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

pcbiker schreef:
pvandebe schreef:
pcbiker schreef:is het met die plaatjes nog mogelijk om een bunnyhop te doen door je fiets omhoog te trekken met de pedalen?
Probeert ne keer en laat het ons weten :lol:
zinnig antwoord =D> =D>
:roll:
Ja, wa wilt ge, dat 'k nu naar buiten ga en een bunnyhop probeer ?
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Ondertussen heb ik het geluk gevonden:
mijn eerste klikskes, heb ik gratis gekregen (model 520)...ze zijn op mijn HT gemonteerd en ik fiets ermee sinds een week of 3..
Ik heb via dit forum een koopje gedaan, model 540 voor 10€ met schoenplaatjes erbij, ze zijn op mijn fully gemonteerd (ik fiets ermee sinds een week of 2).
Ik wil geen prulle pedalen meer, alleen clickers (ze zij heel soepel afgesteld) en tot nu toe nog geen enkele problemen (je zit stabiel op je fiets tijdens afdalingen, je heb meer krachten enz....enfin, de schrik is er vanaf.)
Plaats reactie