Intrede bikechip in XC wedstrijden

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Intrede bikechip in XC wedstrijden

Bericht door Yakke »

Dit bericht staat in de Cyclink van 5 maart:

Tijdsregistratie met chip

Dit seizoen starten we in de mtb-wedstrijden met de langverwachte "chip" als tijdsregistratiesysteem. Deze chip kan je bij deelname aan je eerste wedstrijd aanschaffen.

De waarborg bedraagt 25 €, cash te betalen bij de inschrijving. Deze waarborg zal u op het einde van het seizoen, bij het in leveren van de chip, teruggestort worden.


Voor welke wedstrijden dit precies geldt, staat niet vermeld. Zeker voor flanders cup, maar hoe het zit voor de andere wedstrijden die georganiseerd worden i.s.m. WBV (belgian cup,...) weet ik niet.
Ik weet ook niet of het voor alle categoriën geldt.
Maar als je van plan bent aan zo'n wedstrijd mee te doen, kan je er maar beter op voorbereid zijn en 25 € cash bijhebben.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Waarom is er eigenlijk tijdsregistratie nodig bij xc? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb wel ooit vanzeleven eens deelgenomen aan een regionale xc: 27 rondekes van 1,5km (rond nen akker en terug). Na 3 ronden werd er al gedubbeld. Stel u voor de chaos om de uitslag op te stellen, er waren gasten 6, 5, 4, 3 of 2 keer gedubbeld. Een officiële uitslag is er dan ook nooit gekomen.... Sindsdien enkel nog af en toe een gerenommeerde xc voor mij.... Zo'n chip zou daar wel van pas gekomen zijn. Maar zoiets is toch echt uitzonderlijk? Of nie?
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

In de meeste XC wedstrijden wordt er gedubbeld, en dat hoeven dan geen wedstrijden te zijn met 20 ronden.
Dit is al een heel pak eenvoudiger voor de organisatoren.
Bovendien is het als renner toch altijd leuk om je exacte tijd en gemiddelde te weten.

Die bikechips zijn niet noodzakelijk, maar wel heel handig.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

in de beker van belgië te langdorp (11/4) is dit ook het geval : 25euro waarborg bij afhaling van de chip, uiteraard krijg je die dan terug.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dat terugkrijgen zal dan wel wat vlotter gebeuren dan bij de Ardennes Trophy verleden jaar. :wink:
ik had na 5 uur zwoegen niet veel goesting meer om nog eens een uur in de file te gaan staan voor die stomme chip. Ze ligt hier nog altijd #-o
ik denk wel dat die chip de toekomst is. maar het moet mogelijk zijn zo'n ding aan te kopen en met je persoonlijke chip alle wedstrijden te doen (zoals bvb bij sommige loopevenementen al gebeurd)
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Ge kunt natuurlijk ook eerst uw fietske kuisen, een doucheke pakken, een beke socializen bij den bbq en daarna pas uw chip gaan inruilen, zoals dat bij mij bv. meestal gebeurt....
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Fietske kuisen? dat doe ik thuis wel.
Socializen, heb ik gedaan maar dat volk bleef maar binnenstromen, en ik had wel serieus goesting in een lang heet bad. Oude knoken weet je wel
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Doe dan zoals ik. Rij heel traag en kom pas binnen als de file weg is. :-)
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

JeKaS schreef:Doe dan zoals ik. Rij heel traag en kom pas binnen als de file weg is. :-)
of heel snel dat ge voor de file zijt :lol:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Dat chipke is al jaren ingeburgerd in de loopwereld, de meeste atleten hebben dan ook een chip gekocht ipv borg betalen en extra inschrijvingsgeld.
Voordelen?
Vooral voor de organisatie. Geen tijdopnemers die fouten maken en het volgende geruzie bij het opmaken van de uitslag. Als je als organisatie gebruik maakt van de diensten van Championship krijg je er ook de dababase bij en kan je zeker zijn dat 80% van de inschrijvers reeds gecodeerd zijn. Lekker lui dus :drunk:
Stel je een crono voor met honderden deelnemers. Ipv file bij het inschrijven een formulier met je barcode in de urne. Niet aanmelden maar automatische start bij het over de mat rijden, op dezelfde wijze een tussentijd en aankomst. Na de douche ligt de uitslag reeds klaar.
Het systeem is dermate succesvol dat organisaties gepushd worden om het te gebruiken.
Plaats reactie