26/10/08 zoersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
treker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 19 mei 2007 17:00
Rijdt met: trek

26/10/08 zoersel

Bericht door treker »

iemand info
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Kga hier passen op Zoersel na 2 x Halle op 1 maand. Is wel mooie tocht :wink:
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Windklievers Zoersel. Recreatieve veldtoertocht. Manifestatie toegankelijk voor iedereen. Start: voetbalkantine, Kievitheide, 2980 Zoersel. Parcours over veld- en boswegen. Inschrijving ter plaatse 3,50 euro, bonden-leden 2,50 euro. WBV Antwerpen Veldtoertochten. Kleedkamers, bevoorrading voorzien, douches en bikewash.

Afstanden: 28 en 42 km. Vertrek van 8.30 u tot 10.30 u.

Aldus mijn mtb-kalender.

Twee vorige jaren meegedaan. Vorig jaar genoteerd in mijn mtb-dagboek: "In het begin veel asfalt richting Lilse Bergen (BLOSO-route), nadien veel bos tot aan het einde. Mooie tocht, goed berijdbaar parcours." Ik ben toen met de bike vertrokken vanuit Hoogstraten en via een omweg nadien weer naar huis gereden. Had toen dik 87 km gereden.

Geen topic over geopend vorig jaar, dus je kan niet gaan kijken wat andere bikers er van vonden.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Razend snel parcours,als het droog is een AVS van 28/29 best mogelijk 8)
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Gaat deze toertocht over de Lilse bergen? Wat is het technisch gehalte want gewoon over veldwegen knallen is geen fluit aan. Zelfs saai te noemen.
Gebruikersavatar
pointbreak
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: za 05 nov 2005 17:22
Rijdt met: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Contacteer:

Bericht door pointbreak »

Zoals hier beschreven wordt inderdaad een razendsnelle TT.
Parcours lag er verwonderlijk keihard bij, geen modder te bespeuren.
En inderdaad veel asfalt, maar al bij al leuke tocht.
De sterke wind was de zwaarste tegenstander vandaag.
Bevoorrading zeer pover.
Icebiker
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 11 apr 2008 14:10
Rijdt met: Minerva

Bericht door Icebiker »

Het was inderdaad een zeer snelle tocht en vlot gereden.
Dat mag af en toe wel eens.
Goede afpijling, ook dank aan de seingevers, prima geregeld!!
Spijtig groot minpuntje...
De bevoorrading was zeer pover, zeker als je deze koeken niet luste!
Geen fruit, geen wafeltje enz...
Op de meeste toertochten is dit nogal wat beter geregeld.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

De toer van 40 km gereden. Voor mij geen snelle tocht. Ik rijd meestal traag en vandaag wilden de benen precies niet goed mee. Het kan ook aan de tegenwind gelegen hebben! Ben door snelle mannen een paar keren bijna in het decorum gereden. De eerste viel dan nog in een plots opduikende put. Hij krabbelde recht en keek eens om met de woorden "zo moet het dus zeker niet"! Het was wel grappig! De tweede die me de wei injoeg stuikte dan even verder voor mijn wielen bijna tegen de grond! De eerste 10 km waren bijna uitsluitend asfalt richting Lille. Dan een stuk over de vaste route in de Lilse Bergen maar in omgekeerde richting. De klassieke heuveltjes en de draai-en-keer-track zaten er in. Daarna volgden redelijk wat bos en leuke tracks weerom richting Zoersel. Het parcours was inderdaad droog, zelfs keihard en bij momenten hobbelig (slecht voor mijn oude rug). Aan alle gevaarlijke oversteken stonden seingevers. Duidelijke afpijling en nette gevarenbordjes. We moesten volgens die bordjes geregeld oppassen voor paarden, maar buiten helemaal aan het einde heb ik (zo) geen beesten gezien. Een ezel en een pony in een wei en mannen op bikes buiten beschouwing gelaten. Ik heb me in elk geval weer goed geamuseerd op mijn fietske en ik denk dat de Windklievers hun best gedaan hebben om er een voor iedereen interessant parcours van te maken.
Plaats reactie