Hulp gevraagd bij bandenkeuze.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
vandeb
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 jul 2008 16:13
Rijdt met: Scott Scale 50 (Model 2009)

Hulp gevraagd bij bandenkeuze.

Bericht door vandeb »

Ik ben op zoek naar een nieuw stel banden om de winter mee in te gaan. Maar ik hoor overal iets anders, schwalbe is goed, hutchinson is beter en omgekeerd of ge moet breed gaan, maar niet te breed.

In alle geval, ik weet niet wat goed is, dus graag meer info.

Ik zou gaan voor schwalbe Nobby Nic (26 x 1.8).

Alvast merci
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Met de Schwalbe Noby Nic heb je een zeer goede allround band voor heel de winter. Deze heeft een goede grip en toch een lage rol weerstand.

De 1.8 versie is zeer geschikt voor modder, wil je iets meer comfort zou ik toch voor de 2.1 versie gaan.

Zelf rijd ik heel het seizoen met Racing Ralph 2.1 en met Noby Nic 1.8.

(Natuurlijk zijn er ook tegen standers, maar 90% is zeer tevreden over Schwalbe NN.)
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Bericht door R1ALAIN »

Ik heb al vanalles geprobeerd. Gans mijn tuinhuis hangt vol.
Ik zweer winter en zomer bij Noby Nick. Meestal 2.1, maar in de zomer durf ik al eens 1.8 opleggen.
Het comfortabelste is 2.1 ! De 1.8 vind ik soms wat nerveuser sturen, zeker als de bandendruk boven de 2.5 komt.
vandeb
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 jul 2008 16:13
Rijdt met: Scott Scale 50 (Model 2009)

Bericht door vandeb »

Wat bedoel je juist met 'meer comfort'? Is dit de reactie van de fiets tijdens het bochtenwerk?

I.v.m. de NN 2.1? Ik rijd momenteel met Continental Mountain king 2.2. Goede banden, maar eens je op iets drogere stukken komt is al het plezier weg. Ik kan met moeite 25 km/uur aanhouden op de weg. is de overstap naar NN 2.1 dan niet niet klein? Of is bij NN de rolweerstand echt zo goed als wordt gezegd?
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Continental Mountain King 2.2.

Eén nadeel : slijt als zot op asfalt
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

ik ben altijd een beetje tegendraads.
als iedereen swalbe koopt dan koop ik dat zeker niet :)

Momenteel rij ik met Vredestein KillerBee als het droog is.
Hutchinson Python als het wat vettiger is.

Ik ben van beide merken zeer tevreden.
Makkelijk tubeless te maken en zeer goede grip/slijtvastheid.

Ik ga niet zeggen dat swalbe slecht is want ik heb ze zelf nooit gehad.
(wel al paar keer mee gereden)
Maar ik vind swalbe beetje eenheidsworst. Kijk eens rond op een tourtocht en ongeveer 80% rijdt daar met swalbe rond....
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Ben net van Schwalbe overgeschakeld op Cont inent al....ik val nu veel minder in de bochten.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

vandeb schreef:Wat bedoel je juist met 'meer comfort'? Is dit de reactie van de fiets tijdens het bochtenwerk?

I.v.m. de NN 2.1? Ik rijd momenteel met Continental Mountain king 2.2. Goede banden, maar eens je op iets drogere stukken komt is al het plezier weg. Ik kan met moeite 25 km/uur aanhouden op de weg. is de overstap naar NN 2.1 dan niet niet klein? Of is bij NN de rolweerstand echt zo goed als wordt gezegd?
Met comfort bedoel ik dat een bredere band beter mee veert dan een smallere, deze voelt iets harder aan. Een smallere band snijd dan bv wel beter door de modder. Maar voor allround zou ik voor de 2.1 gaan.

Naar mijn ervaring loopt een Noby Nic zeer goed op (ver)harde stukken. Dit hangt natuurlijk ook een beetje van de banden druk af. Maar omdat deze een goede grip heeft kun je op de "niet super" technische parcours de band redelijk hard zetten.

Over het algemeen rijd ik met 3 kg van achter en 2,2/2,5 van voor. Onder de 3 kilogram ga ik bijna nooit van achter, omdat ik dan op (ver)harde stukken een veer gevoel krijg. (Neen, ik heb geen over gewicht. Ik zit met 75kg voor 1m91)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

vandeb schreef:Of is bij NN de rolweerstand echt zo goed als wordt gezegd?
Ik rij zelf niet graag met NN omdat ik ze te zwaar lopen vind ... ik heb geen vertrouwen in de NN als voorband.

De Michelin AT 2.0 is de ideale winterband :wink:
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

El Perro Diablo schreef:Ben net van Schwalbe overgeschakeld op Cont inent al....ik val nu veel minder in de bochten.
x2
Mister No Chaïn schreef:ik heb geen vertrouwen in de NN als voorband.
nog eens x2
Plaats reactie