SRAM -push pull Systeem shifters

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Bericht door Jokke »

mieke schreef:Ook handig als onderweg je voorderailleur niet 100% correct blijkt te staan (bij extreem koud of warm weer kan de instelling al eens iets veranderen). Je moet dan niet de hele rit tegen dat geschuur te aanhoren.
Dan regel je toch snel even bij met het stelschroefje aan het stuur ???
Je gaat toch geen TT rijden met een constant slepende ketting ? [-X
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

ja, en als je aan da stelwieltje gedraaid hebt schakelt hij weer niet goed meer naar het tweede tandblad... Je moet eens met zo'n sram gereden hebben om te weten hoe handig die tussenkliks zijn bij de voorste shifter.
Bij de triggershifters van shimano heb ik toch veel meer miserie gehad dan met mijn XO nu. En het was XTR waar ik mee reed, dus ook gene brol eh.
Maar soit, is er nu feitelijk al iemand die deftige ervaring heeft met die nieuwe triggershifters van sram?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Splenter schreef:Bij de triggershifters van shimano heb ik toch veel meer miserie gehad dan met mijn XO nu. En het was XTR waar ik mee reed, dus ook gene brol eh.
Maar soit, is er nu feitelijk al iemand die deftige ervaring heeft met die nieuwe triggershifters van sram?
Voilà, dat interesseert mij ook.
En ik ben blij nog eens bevestiging te lezen dat XO beter werkt dan XTR.

Alleen, ik ben maar een amateurke en ik vind XT kwalitatief al ruim voldoende voor mijn niveau. Heeft er iemand ervaring met de tegenhanger van XT ? Bij SRAM is dat de X9, met gripshifts of met triggers.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

SRAM Achterderailleur 9.0

Bericht door ivan »

Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe de regelschroeven H(igh) en L(ow)werken van achterderailleur SRAM 9.0

Meeeeeeerrrci

mgg Ivan
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Die 2 schroefjes dienen om de plaats te bepalen van de derailleur tov het kleinste en het grootste tandwiel.
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Ik rij intussen al enkele maanden met de Attack trigger shifters van SRAM en ben er heel tevreden van. Het lijkt dat ze ietske lichter te bedienen zijn dan de Shimano's maar je moet wel opletten dat ze goed naar "boven" gemonteerd zijn. De schakelknoppen mogen dus niet te laag gericht zijn op je stuur anders bots je bij een afdaling al eens met je duim tegen het knopke, waardoor je een vanzelf een kleiner tandwiel schakeld. Dus de hele handel (schifters en remhendels) enkele graden meer naar boven zeten.
Een voordeel tov de shimano's is dat je tijdens het remmen nog kunt schakelen.
Plaats reactie