overmatige slijtage tandwielen?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Re: Ketting

Bericht door Black Phantom »

ivan schreef:Welke ketting aangeraden voor een middenprijs(tss.15 en 20 Euro) ?
Shimano HG93 (XT) = 16,50€
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Laatste keer dat ik een Dura Ace ketting gaan halen ben bij Van Eyck in Engsbergen koste deze 19,5€
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jokke schreef:Meestal vervang je ze best allebei samen.
Een versleten ketting op nieuwe tandwielen gaat niet alleen doorslagen,
je gaat uw gloednieuwe cassette ook veel sneller naar de foeter helpen.
Klopt! Denk trouwens ook 'ns aan je derailleurwieltjes, als die al een tijdje meegaan.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Ketting

Bericht door ivan »

Ik heb via" te koop" een nieuwe LX 9 sp. casette kunnen kopen, die ik op een xt naaf ga monteren met een ketting SRAM PC 99.

Achteraan heb ik een SRAM 9.0 derailleur staan.WIE kan me de betekenis uitleggen van de REGELSCHROEVEN H en L ?

Bestaat er een snelkoppeling(zoals Sram powerlink) voor een Shimanoketting CN HG 73

Ik hoop met de combinatie casette SHIM. CS 50.9 gemonteerd op een nieuwe XT body en een Sram ketting PC 99 in combinatie met Sram deraill.9.0 het zomerseizoen door te komen.

mgg Ivan
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ivan, al de vragen die jij al hebt gesteld zijn mallelijk terug te vinden in de zoekfunctie hoor :-?
ja, je kan een powerlink in een shimano-ketting gebruiken.

Heeft nu iemand een deftig antwoord op mijn vraag die ik gesteld heb?. (waar het topic eigl over zou moeten gaan :bounce: )
nieuwe ketting stel ik liever nog ff uit (arme student)
8)
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Eventjes mezelf quoten dan maar...
Dzjowie schreef:Met een nieuwe PC 59 ketting à 10 euro zijt ge in elk geval gered (en uw voorste tandwielen vooral)...
Ben ook een arme student, maar toch niet straatarm? :roll:
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

Ik heb me laten vertellen dat het best is de ketting regelmatig te vervangen dat komt de tandwielen ten goede. Voor de beperkte prijs van een ketting kun je de tandwielen tot 2 x langer gebruiken. Klopt dit ?
Gast

Bericht door Gast »

scottboy schreef:Ik heb me laten vertellen dat het best is de ketting regelmatig te vervangen dat komt de tandwielen ten goede. Voor de beperkte prijs van een ketting kun je de tandwielen tot 2 x langer gebruiken. Klopt dit ?
Yep, maar dan wel gewoon direct 2 ketingen kopen en bv iedere week ene keer wisselen. Ik wissel iedere week en leg de andere dan gedrenkt in een doek met kettingolie die ik op de verwarming leg. De olie trekt er dan helamaal in en het vettig laagske veegt ge der zo vanaf. als ge dit niet doet slijt de cassette toch in op die ene ketting en kunt ge problemen krijgen na het vervangen. Ik zie een ketting en cassette als een set. :wink:

@ viperke..Volgens mij zijn de Sram kettingen nog goedkoper dan 10 euro, en voor op rollen moeten die toch goed zijn. Uw tandwielen vervangen is denk ik duurder. :wink:
Plaats reactie