Voorwaarden deelname strandrace

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Gebruikersavatar
cube56
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar 2008 15:33
Rijdt met: Cube ltd

Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door cube56 »

Kan iedereen meedoen aan een strandrace zoals bv. Balkenbergse standrace / Versluys Oostende / Classic Bredene.
Ik ben een recreatieve mtbiker.
Is er een vergunnig nodig of moet men aangesloten zijn in een club of bond.
Pieterv
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 20 mar 2008 19:38
Rijdt met: Olympia Iron Pro

Bericht door Pieterv »

iedereen mag mee doen
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

Bericht door Rode Kogel »

moet je met de mtb ? ik heb namelijk een fully en dus niet echt een strandrace fiets... mag ik dan de cyclo cross fiets gebruiken in een strand race?
heb deze week effe door strook héél mul zand gereden... stond vrij snel stil ... amai
maar op het strand tegen het water lukt dat misschien wel.
Laatst gewijzigd door Rode Kogel op do 25 sep 2008 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ik d8 het niet hé is MTB strandrace hé ..

koop u een strandbike hé ..
Tommy Silver
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 26 mei 2008 17:38
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp Disc
Contacteer:

Bericht door Tommy Silver »

Rode Kogel schreef:moet je met de mtb ? ik heb namelijk een fully en dus niet echt een strandrace fiets... mag ik dan de cyclo cross fiets gebruiken in een strand race?

Ik dacht zelfs dat sven nijs met zijn cyclo fiets mocht mee doen aan de olympische spelen mtb dus hier weigeren zou wel hypocriet zijn :d
brouxb
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 16:46
Rijdt met: Cube AMS Comp "100" ; Sidi eagle 6
Contacteer:

Bericht door brouxb »

Tommy Silver schreef:
Rode Kogel schreef:moet je met de mtb ? ik heb namelijk een fully en dus niet echt een strandrace fiets... mag ik dan de cyclo cross fiets gebruiken in een strand race?

Ik dacht zelfs dat sven nijs met zijn cyclo fiets mocht mee doen aan de olympische spelen mtb dus hier weigeren zou wel hypocriet zijn :d
wat the hell die heeft zich zelfs moete kwalificeren met een MTB niet met een cyclo
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door cube-rider »

Ik heb ook een paar vragen aan de strandracers onder ons.

Vanaf maart tot september rij ik chrono's en zou me nu voor het eerst eens willen trainen voor een strandrace, dus hier zijn de vragen:
1)Ik heb een fully, lijkt mij verstandiger om een strandracer te kopen, naar ik hier gelezen heb. Of mag ik me dat toch eens risceren? Schade of niet aan de onderdelen/kader.
Waar kan ik eventueel zo een strandracer kopen of is dit een oude MTB ombouwen tot ...?
2)Zijn die races met voorinschrijvingen of kan je je ter plaatse ook inschrijven?
3)Zit er een limiet op het aantal deelnemers?
4)Moet je een medische fiche kunnen voorleggen of is dit niet nodig?
5)Wat is het gemiddelde zoal?
6)Zijn de meeste races op het strand alleen?

Sorry het zijn heel wat vragen :oops: , maar alle tips zijn welkom (o)
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door vani »

cube-rider schreef:Ik heb ook een paar vragen aan de strandracers onder ons.

Vanaf maart tot september rij ik chrono's en zou me nu voor het eerst eens willen trainen voor een strandrace, dus hier zijn de vragen:
1)Ik heb een fully, lijkt mij verstandiger om een strandracer te kopen, naar ik hier gelezen heb. Of mag ik me dat toch eens risceren? Schade of niet aan de onderdelen/kader.
Waar kan ik eventueel zo een strandracer kopen of is dit een oude MTB ombouwen tot ...?
2)Zijn die races met voorinschrijvingen of kan je je ter plaatse ook inschrijven?
3)Zit er een limiet op het aantal deelnemers?
4)Moet je een medische fiche kunnen voorleggen of is dit niet nodig?
5)Wat is het gemiddelde zoal?
6)Zijn de meeste races op het strand alleen?

Sorry het zijn heel wat vragen :oops: , maar alle tips zijn welkom (o)
1. het zoutwater zal niet gezond zijn voor je dempers.
2. normaal met voorinschrijving
3. sommige races wel
4. nee
5. Afhankelijk van het parcour maar een de panne gaat toch naar en over de 30 gem
6. het overgrote deel gaat over strand en zoals bredene deeltje via duinen wandelpaden en wegeltjes
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door cube-rider »

Wat is dan het beste, wat MTB betreft om een hardtail met een vaste vork aan te schaffen.
Wat doen jullie meestal, een tweede aankopen of gewoon een vaste vork op je huidige mtb monteren?
Wat zijn de beste banden daarvoor en is het aangewezen om tubless te gaan of maakt dat niet veel verschil.
Alhoewel de bandenspanning zal verminderen bij tubless.

Gr.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Voorwaarden deelname strandrace

Bericht door Reflex »

Het beste is toch om een tweede te kopen, maar dat hangt natuurlijk van jouw budget af. Een fully zou ik niet op het strand gebruiken en daarnaast is het zout ook niet goed voor je wielen etc. Heb je alu nippels in je wielen dan breken die na een winter af. Een keer een strandrace doen en daarna alles goed afspuiten moet kunnen, maar als je er meer wilt rijden zou ik mijn goede fiets daar niet voor gebruiken.
Plaats reactie