welke sportdrank

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Giant
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: di 24 jan 2006 17:27
Rijdt met: Giant Terrago (2005)
Contacteer:

Bericht door Giant »

ik heb ergens gehoord dat je van aquarius voor het sporten krampen kan krijgen? in hoeverre klopt dit (a) of is dit reinste onzin
wat vinden jullie van die isostar poeder dozen om op te lossen in water?
wie brouwt er zijn eigen mengsel? zoals sven nys tijdens de olympische mountainbike wedstrijd nuttigde.
Gebruikersavatar
kingskawn
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 11:17
Rijdt met: Haibike Q RX 2009

Bericht door kingskawn »

Ken je soms zijn geheim recept? Misschien Isabelle Nys? :^o
Yannick007
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 17:05
Rijdt met: Specialized Epic Expert

Bericht door Yannick007 »

Genius schreef:
En nee je gaat het ook niet langer volhouden, :wink: creatine dient enkel en alleen om meer spieren op te bouwen. Je hebt wel andere vormen van creatine die er wel voor zorgen dat er minder verzuring optreed (een heel klein beetje), maar gewone creatine heeft deze eigenschap niet.
Ja dat zou het moeten doen, maar dat doet het helemaal niet. Ik krijg gewoon meer zin, fut, goesting om te blijven te rijden.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Yannick007 schreef:
Genius schreef:
En nee je gaat het ook niet langer volhouden, :wink: creatine dient enkel en alleen om meer spieren op te bouwen. Je hebt wel andere vormen van creatine die er wel voor zorgen dat er minder verzuring optreed (een heel klein beetje), maar gewone creatine heeft deze eigenschap niet.
Ja dat zou het moeten doen, maar dat doet het helemaal niet. Ik krijg gewoon meer zin, fut, goesting om te blijven te rijden.
Ja zolang je het gedacht hebt dat het helpt is't goed :wink:

ik heb ergens gehoord dat je van aquarius voor het sporten krampen kan krijgen? in hoeverre klopt dit (a) of is dit reinste onzin
wat vinden jullie van die isostar poeder dozen om op te lossen in water?
wie brouwt er zijn eigen mengsel? zoals sven nys tijdens de olympische mountainbike wedstrijd nuttigde.
Van Aquarius kan je idd krampen krijgen. Maar dit geld niet voor iedereen, ik ken sommige mensen waarmee ik ga trainen die daar geen last van hebben, maar ik moet dat spul echt niet hebben, want dan krijg ik zo krampen... Hangt dus van persoon tot persoon af...

En wat betreft nys z'n drankje, zo speciaal is dat niet hoor. Gewoon wat speciale mineralen en zouten en wat ORS en nog een paar dingen die je gewoon, bij de apotheek vind. Ik heb het recept gezien, en je gaat er heus niet rapper van rijden, tis gewoon iets dat goed hydrateert.
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

NO explode is geen creatine he, das een stikstof booster, verhoogd de stikstof parameters in de bloedbaan, wat zorgt voor een grotere pomp.

is eigenlijk voor Spiertraining, lees : bodybuilding.

heeft slechts een werking van 6 seconden. het word meestal gebruikt in combinatie met creatine. verhoogd gewoon de pomp in je spieren maar er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat dat nut heeft.

en als je er langer door rijdt op een sneller tempo, dan spreekt men over placebo. ik heb het ook eens genomen voor het fietsen, wel een andere soort : Xpand, ik doe aan fitness en gebruik het daarvoor maar bij wijze van experiment: het doet niets voor fietsen, ik zou zelf zeggen dat je sneller verzuurd.

NO explode , ik weet het niet maar ik ondervind er niet veel van, xpand heeft me mijn eerste pot geholpen nadien was het ook gedaan.
Yannick007
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 17:05
Rijdt met: Specialized Epic Expert

Bericht door Yannick007 »

stef78 schreef:NO explode is geen creatine he, das een stikstof booster, verhoogd de stikstof parameters in de bloedbaan, wat zorgt voor een grotere pomp.

is eigenlijk voor Spiertraining, lees : bodybuilding.

heeft slechts een werking van 6 seconden. het word meestal gebruikt in combinatie met creatine. verhoogd gewoon de pomp in je spieren maar er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat dat nut heeft.

en als je er langer door rijdt op een sneller tempo, dan spreekt men over placebo. ik heb het ook eens genomen voor het fietsen, wel een andere soort : Xpand, ik doe aan fitness en gebruik het daarvoor maar bij wijze van experiment: het doet niets voor fietsen, ik zou zelf zeggen dat je sneller verzuurd.

NO explode , ik weet het niet maar ik ondervind er niet veel van, xpand heeft me mijn eerste pot geholpen nadien was het ook gedaan.
Das allemaal marketing.. ik heb (ben) ook jaren gefitnesst en met productjes ofniet: je moet het nog altijd zelf doen ;). Regelmatig gaan, ni teveel forceren, oefeningen goed uitvoeren én minstens even belangrijk: op uw eten letten, does the trick.
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

meeste is idd gewoon marketing, en de 'professionele magazine' doen hier gretig aan mee en creëren een hype rond sommige producten, niet zelden de producten die ge om de drie pagina's ziet in reclame.

een kritische schifting is hier zeker op zijn plaats.

er zijn producten die ietwat opleveren maar of het allemaal dat is, ik neem soms creatine maar eerlijk gezegd die 15% meer kracht, niets van aan ... mss iets sneller herstel maar hoe ga je dat na.

nee idd gewoon regelmatig gaan en durven afzien, het mag pijn doen.

ik doe nu ong 2jr en ik sta gelijk dak het wil, scherp. en ge ziet dat eraan gewerkt is.

allemaal die producten, niet zo goed als beweert word.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Altijd Aquana gebruikt als sportwater, maar is sinds kort van de markt verdwenen en vervangen door het nieuwe Aquarius "sportwater". Licht citroensmaakje, niks plakkie plakkie en verhoogd mineralen-gehalte.

Ik voel me hier perfect bij, ook bij heet weer (is al efkes geleden :lol: ) en zo wordt je maag geen gistboel waar je duvel in kan brouwen, hehe.
Gebruikersavatar
kingskawn
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 11:17
Rijdt met: Haibike Q RX 2009

Bericht door kingskawn »

Over 't laatst een kriek Lindemans gepakt en dan nog 20km bollen. Amai, nooit nie meer ze. Ge slentert precies op de grond daarna
Pieterv
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 20 mar 2008 19:38
Rijdt met: Olympia Iron Pro

Bericht door Pieterv »

gewoon water met 30 gram pure maltodextrine erin. Daar ga je goed van vooruit!
Plaats reactie