Vrouwen en mountainbike

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Gast

Bericht door Gast »

Yep. in het begin rustig aan kilometers kloppen. Veel op de weg en proberen om een ritme te vinden dat ge lang kunt vol houden. Ik ga nu minimaal 1 keer in de week op de weg een duurtraining van 60 km doen afgewisseld met een korte snelle rit van 30 km tegen een hogere snelheid om snelheid en souplesse te krijgen. Maar voor een basisconditie op te bouwen is het van belang om in het begin niet te forceren omdat ge hiermee een cronische vermoeidheid in uw spieren kunt veroorzaken( Shimano trainingswijzer 2004).
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

hehe, heb een streefdoel gevonden, die madam op mijn fotoke :lol:
k trek er al wa op zelle, alleen nog wa meer spierkes kweken :bounce:
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

:-? ik moet de mededeling doen dat ik nog altijd een conditie beneden alle peil heb. Ik zit hier me kei-veel goesting om op de bike te springen, en als ik er dan op zit, dan lijkt het of het gewoon ni gaat. Heb mij voorgenomen morgenvroeg (bij goe weer) te vertrekken en is die boomgaardoute bij ons in de buurt te rijden, (30km denk) op t gemakske. En als k dan thuis geraak, zal k al wree content zijn :-?
zijn er nog van die mensen, waarbij de vermoeidheid al toeslaat voor ze op de vélo zitte?
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

ik zit altijd goed te duwen,maar dat kan ik maar ne kilometer of 3-4 volhouden dan ist altijd een stukske trager op 'souplesse' om bij te komen.regelmatig op de fiets kruipen...en int weekend een iets langere/zwaardere toer doen,en na 2 maanden zou je eens een nieuweling(e) mee moeten nemen=dan valt het ineens goed op welke vooruitgang je maakt! :wink:
zou het kunnen dat een deel van de vrouwen wordt afgeschrikt omdat ze meestal de enige zijn tussen een groep mannen?in Engeland zijn er mtb-clubs enkel voor vrouwelijke bikers en die oogsten veel succes...grtz
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Is er niemand van ongeveer je eigen niveau waarmee je kan beginnen. Kan je elkaar motiveren op te vertrekken, of om het tempo te houden (dat helpt zeer goed, je merkt het meteen als er ene wat trager of neiger begint).

En vooral GEEN corn flakes of zo eten voor dat ge vertrekt (zoals den deze helemaal in zijn beginperiode deed :oops: :oops: :oops: ).
Deftig, maar niet te zwaar, ontbijt is wel belangrijk!
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

Da kan ook hoor, da da een beetje afschrikt.
Heb al een paar pm's gehad om te vrage om is een keertje mee te gaan biken, en dan denk ik oei nee, want wa gaan ze dan ni denken van mij, ik kan toch ni volgen en na de eerste 100 m hangt mijntong al op mijn tenen.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

Jack77 schreef: En vooral GEEN corn flakes of zo eten voor dat ge vertrekt (zoals den deze helemaal in zijn beginperiode deed :oops: :oops: :oops: ).
Deftig, maar niet te zwaar, ontbijt is wel belangrijk!
wrm niet? :bounce: ik eet elke dag ne halven kilo muesli =P~
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Zijn uw banden niet te zwaar, of uwe fiets in zijn geheel, en vertrekt ge niet te vlug? Ik weet het niet hé, 'k probeer alleen er maar achter te komen waarom ge zo snel moe zijt.

Ge zijt toch geen astmatische kettingrookster met SARS, hé? :wink:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

focus_wrc schreef:
Jack77 schreef: En vooral GEEN corn flakes of zo eten voor dat ge vertrekt (zoals den deze helemaal in zijn beginperiode deed :oops: :oops: :oops: ).
Deftig, maar niet te zwaar, ontbijt is wel belangrijk!
wrm niet? :bounce: ik eet elke dag ne halven kilo muesli =P~
Ook net voor dat ge gaat biken?
Muesli is natuurlijk al iets anders dan energieloze corn flakes, maar dan hebt ge nog moeilijk verteerbare melk...
Gazellineke
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 30 dec 2003 12:16

Bericht door Gazellineke »

Jack77 schreef:Zijn uw banden niet te zwaar, of uwe fiets in zijn geheel, en vertrekt ge niet te vlug? Ik weet het niet hé, 'k probeer alleen er maar achter te komen waarom ge zo snel moe zijt.

Ge zijt toch geen astmatische kettingrookster met SARS, hé? :wink:
absoluut geen kettingrookster. Ik moet wel toegeven da mijn algemene conditie ni zo goed is, ma gewoon het feit da da in de zomer allemaal wel ging, en nu in eens een heel, heel stuk minder.En mijne fiets int geheel, tja, k weet het ni, k zeg het, heb ma ne goedkope gazelle instinct, net geen 14 kg, licht is da natuurlijk ni,ma toch.t zou kunne da ik te snel vertrek, zeker als ik samen me mijne vriend rijd, die geeft er van begin tot eind al eenserieuze lapop.
Plaats reactie