MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

marzokki NQH schreef:is er heel veel verschil tussen van die skate-achtige (eerder 'volle' helmen) en de xc stroomlijn helmen?
Over het algemeen hebben die laatste een betere ventilatie waardoor zweet en warmte van je hoofd beter wordt afgevoerd. Heb de indruk dat dergelijke skatehelmen meer om de looks gaat.
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

hebt ge voor 50€ enne goede helm, of is het dan maar enne prul,
als ge eens rondkijkt op het internet, hebt ge voor dat geld toch al enne ferme helm, of niet?

greetz
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

eerst een helm kopen, daarna een fiets. #-o
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Tiles02 schreef:hebben er nog mensen het gevoel dat ze minder zeker zijn met een helm op dan af????
Ik voel me nooit echt zeker zonder helm, in de afdalingen ben ik daar echt mee bezig als ik hem een vergeten ben.

Kleine anekdote: Op de Transalp Challenge 2003 had m'n bikemaat de voorlaatste dag een valpartij waarbij zijn 6 dagen oude helm in twee gebroken was. 10 minuten later zaten we samen weer op de bike.... enig idee hoelg het had geduurd voor hij terug zou fietsen moest hij geen helm ophebben ??? =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Bericht door _eli_ »

Wel ik heb m'n helmpje kunnen inwisselen tijdens de crashgarantie van MET. Dan denk je toch wel eens na van als ik hem nu niet opstaan had...
Maar ik heb mss het geluk gehad dat ik niets van het ongeval herinner en dus gewoon verder doe.
Je moet de klik kunnen zetten na een crash maar een helm blijft altijd de beste bescherming en zet hem dan gewoon ook op want dan mag je nog zo stuurvaardig zijn als je wil, het ligt niet altijd aan jouw dat je tegen moeder-aarde vlamt!
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

Tussen welke prijzen zijn helmen te verkrijgen op het net in duitsland heb je al een mooie voor 30 euro!

maar ben gaan zien vandaag in de fietsenwinkel en daar was de goedkoopste 85 euro en dat wil ik toch niet uitgeven voor zo een helm!
wie kent er winkels in de buurt van limburg Belgie waar ik er een goedekoope kan vinden want ben nog maar beginneling mtb'er!!


alvast bedankt...
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Kijk eens bij Van Eyck op het net van 30€ tot .... 130€. Al deze helmen zijn voorzien van de keuringslabels.
Gebruikersavatar
FCB is the best
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 17:24
Rijdt met: Massi Z-8

Bericht door FCB is the best »

Het eerste wat je moet kopen is een helm want dat kun je goed gebruiken. Ik ben eens gevallen en mijn helm was voor de vuilnisbak, gelukkig nog kunnen inwisselen met de crashreplacement van MET, das heel handig. Een helm van 50euro vind ik al heel goed. Het beschermt je evenveel als een helm van 150euro, het verschil in prijs is het gewicht.
Gast

Bericht door Gast »

HIM-250 schreef:hebt ge voor 50€ enne goede helm, of is het dan maar enne prul,
als ge eens rondkijkt op het internet, hebt ge voor dat geld toch al enne ferme helm, of niet?

greetz
Gewoon opletten dat deze helm een CE keurmerk heeft en goed past. De mijne ( ene MET) heb ik bij Coenen in Elen voor 65 euro gekocht, maar als ge ff oplet moet ge der ook al ene voor 50 euro of minder hebben. :) . Die van mijne zoon ( een MET crackerjack) koste 45 euro bij X-tremebike in Meeuwen.

Eigenlijk is het heel eenvoudig, een helm moest gewoon verplicht worden. Ik heb van de zomer ene crash gemaakt waarbij ik blij was dat ik mijne helm ophad, mijn voorwiel heeft het welliswaar niet overleefd.
CJ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 22:38
Rijdt met: CUBE Reaction, HS33, full XT

Bericht door CJ »

Als ge een keer iemand serieus tegen de grond hebt zien gaan dan begin je toch wel eens serieus te denken over het dragen van een helm.
Van mij mogen ze dat gerust verplicht maken.
Heb er zelf al 2 gebroken dus ik kan er van meespreken.
Plaats reactie